Witam.
Mam pytanie do znawców tego silnika,czy pompa wtryskowa w w/w silniku posiada jakąś regulacje? czy jeśli podaje paliwo to znaczy że jest dobra i nie ma sensu w niej grzebać czy może z czasem stracić swoje parametry?
Pytam bo mam juz mętlik w glowie po wizycie u różnych fachowców każdy mówi co innego,jedni mówią że jeśli pompuje to jest dobra i nie ma co szukać a drudzy że mogło osłabnąć ciśnienie a ja już sam nie wiem.
Czy ta pompa ma działać albo nie działać ,czy jest szansa że w wyniku zurzycia bedzie dzialac ale nie tak jak powinna?
Może w końcu ktoś mi wyjaśni sensownie i uczciwie jak jest naprawde.
Silnik dymi na czarno i nie wiem czy to przez pompe a nie chce jej ruszac jesli nie ma potrzeby
pompa w s301d
RE: pompa w s301d
Jak podaje to z reguły jest dobra, ale czasem warto sprawdzić dawke bo sekcja się może podetrzeć i będzie podawać za mało. Wtedy były by problemy z odpaleniem. Jeżeli kopci na czarno cały czas to wina złego kątu wtrysku. Ale trzeba pamietać że S-301D to DIESEL, a te silniki mają to do tego, że przy dodaniu gazu poprostu kopcą. Jeżeli pali ci bez problemu, nie ma zaników mocy, zostaw i jeździj, aż się nie posypie.
RE: pompa w s301d
Dzieki HUBERT dużo mi wyjasnileś czyli gdyby pompa była zurzyta dawalaby za mało piliwa a skoro dymi na czarno to znaczy ze jest za dużo czyli pompa ok, pali super moc zawsze ta sama tylko ten dym mnie irytuje,fachowcy powiedzieli że w tym wtryskiwaczu kąta wtrysku sie nie reguluje tylko cisnienie wtrysku,taki juz wtryskiwacz ze kąt ma zawsze taki sam ustwawiony fabrycznie na końcówce wtrysku, jedynie ciśnienie można regulować wyregulowali na 11,3 bara, wczesniej było 13,5 bara
RE: pompa w s301d
"Fachowców" speców od młotka za stodołą u których byłeś olej ciepłym moczem.
Każdy zespół zasilający silnik w paliwo ma regulacje począwszy od kąta wtrysku, poprzez dawkę paliwa ciśnienie wtrysku itd.
Jeśli chcesz żeby silnik działał poprawnie cały ten układ musi działać w odpowiednich parametrach. Plus do tego inne sprawy np. zawory itd. Nie mówiąc już odpowiednim stanie poszczególnych części składowych silnika.
W swoim S-301D przez kilkanaście lat użytkowania robiłem pompę bodaj 2 czy 3 razy. Co jak i czym się tam reguluje wymienia nie wiem i guzik mnie to obchodziło zawoziłem na zakład uiszczałem opłatę i odbierałem dobrą. Pamiętam tylko tyle że facet coś bąknał o wymianie sekcji. Dodam że nigdy nie ustawiałem kąta wtrysku, jedyna regulacja jakiej dokonywałem to zawory. Silnik dymił w dwóch przypadkach: pierwszy przy odpalaniu (szczególnie zimą gdy używałem tej "strzykawki" na olej), drugi jak jechałem IV z załadowaną przyczepą. Oba zjawiska uważam za normalne.
Radzę poszukać mechanika, a nie "fachowca - młotkowca" wyjdzie taniej, lepiej dla silnika i zdrowiej dla Twoich nerwów.
Każdy zespół zasilający silnik w paliwo ma regulacje począwszy od kąta wtrysku, poprzez dawkę paliwa ciśnienie wtrysku itd.
Jeśli chcesz żeby silnik działał poprawnie cały ten układ musi działać w odpowiednich parametrach. Plus do tego inne sprawy np. zawory itd. Nie mówiąc już odpowiednim stanie poszczególnych części składowych silnika.
W swoim S-301D przez kilkanaście lat użytkowania robiłem pompę bodaj 2 czy 3 razy. Co jak i czym się tam reguluje wymienia nie wiem i guzik mnie to obchodziło zawoziłem na zakład uiszczałem opłatę i odbierałem dobrą. Pamiętam tylko tyle że facet coś bąknał o wymianie sekcji. Dodam że nigdy nie ustawiałem kąta wtrysku, jedyna regulacja jakiej dokonywałem to zawory. Silnik dymił w dwóch przypadkach: pierwszy przy odpalaniu (szczególnie zimą gdy używałem tej "strzykawki" na olej), drugi jak jechałem IV z załadowaną przyczepą. Oba zjawiska uważam za normalne.
Radzę poszukać mechanika, a nie "fachowca - młotkowca" wyjdzie taniej, lepiej dla silnika i zdrowiej dla Twoich nerwów.
RE: pompa w s301d
Pisząc kąt wtrysku chodziło mi o ustawienie popychacza pompy, fachowo moment wyprzedzenia wtrysku.
RE: pompa w s301d
pompy poza wyprzedzeniem wtrysku sie nie reguluje moze ona jednak z czasem ulec zurzyciu i nie dawac odpowiedniej dawki lub cisnienia wtedy wymiana sekcji tłoczącej i zaworka zwrotnego załatwia sprawe
RE: pompa w s301d
No własnie dzieki za wyjasnienie,to że popychacz sie reguluje to wiedziałem i ustawiłem jak w książce pisze. A skoro dymi na czarno to znaczy że paliwa jest aż zadość czyli pompa wygląda na ok. Właśnie jestem w trakcie regeneracjii głowicy to zobaczymy czy po jej założeniu też bedzie dymił.