Regulacja zaworów w s320
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
Regulacja zaworów w s320
Jak się reguluje zawory w silniku s320er??? I ile mają wynosić???
RE: Regulacja zaworów w s320
porzebny szczelinomierz ,klucz 17 i plaski srubokret, popuszczasz kluczem zabezpieczenie sruby egulacyjnej i srubokretem regulujesz luz miedzy dzwignią popychacza a zaworem ma wchodzić blaszka 0,2 mm na obu zaworach. po zakonczeniu kontrujesz w tym położeniu śruby regulacyjne, no i zapomniałem dodać że luz jednego zaworu mierzymy gdy drugi jest wciśnięty do końca przeż dzwignie popychacza.
RE: Regulacja zaworów w s320
djhavaj zawory to się w GMP ustawia, jak obydwa są w spoczynku.
RE: Regulacja zaworów w s320
hmm... mnie jeden mechanik uczył tak regulować ale nie twierdzę że miał racje,przepraszam jesli źle doradziłem
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Regulacja zaworów w s320
Witam ponownie! Ustawiłem zawory i wszystko było w porządku przez 2 dni. Aż tu dzisiaj jak jechałem w pole zaczął słabnąć i się gasił, gdy dawałem na luz to obroty nachodziły i malały na przemian. Z tłumika walił prawie ogień i był bardzo gorący jak nigdy. Gdy dojechałem do domu odkręciłem pokrywę zaworów i wszystko wydawało mi się że jest , w porządku, to zakręciłem i spróbowałem ponownie zapalić, ale już nie zapalił. Co to może być za przyczyna???
RE: Regulacja zaworów w s320
Robiłeś coś jeszcze z tym silnikiem? Czy tylko regulacja zaworów, rzadnej innej ingerencji?
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Regulacja zaworów w s320
Żadnej innej. Tylko to co napisałem wcześniej.
RE: Regulacja zaworów w s320
Witam!!!
Być może ustawiłeś zawory za ciasne i w chwili zagrzania silnika luzy się pokasowały. Nie wiem czy w "esioku" producent podaje luzy na zimnym czy na gorącym silniku. Może ktoś podpowie. I jeszcze jedno szczelinomierz po ustawieniu luzu na zaworze ma wychodzć z lekkim oporem. Jeżeli tak się stało jak mówiłem na wstepie to mam nadzieję że nie wypaliłeś zaworu wydechowego.
pozdrawiam!
Być może ustawiłeś zawory za ciasne i w chwili zagrzania silnika luzy się pokasowały. Nie wiem czy w "esioku" producent podaje luzy na zimnym czy na gorącym silniku. Może ktoś podpowie. I jeszcze jedno szczelinomierz po ustawieniu luzu na zaworze ma wychodzć z lekkim oporem. Jeżeli tak się stało jak mówiłem na wstepie to mam nadzieję że nie wypaliłeś zaworu wydechowego.
pozdrawiam!
RE: Regulacja zaworów w s320
W esach ustawia się na zimnym.
RE: Regulacja zaworów w s320
albo może być jeszcze taka przyczyna jak u mnie gdy sie zagrzał silnik to wieszał sie zawór i tracił kompresje,jak ostygł wszystko wracalo do normy,spróbuj zapalic na zimnym czy sie da jesli tak to kłania sie wymiana zaworów i regeneracja głowicy.
RE: Regulacja zaworów w s320
Witam!!
Podobny efkt daje też pęknięta sprężyna zaworowa lub poluzowana klawiatura.
pozdrawiam.
Podobny efkt daje też pęknięta sprężyna zaworowa lub poluzowana klawiatura.
pozdrawiam.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Regulacja zaworów w s320
Ustawiałem zawory na zimnym silniku. Zawory sprawdzałem są dobrze ustawione. Kompresja jest. Dużo mu już nie brakuje żeby zapalił, ale nie chce naskoczyć. Dziś jadę z nim do mechanika i zobaczymy co powie.
RE: Regulacja zaworów w s320
Tylko niech to będzie mechanik, a nie "fachowiec-młotkowiec". Bo tych drugich jest wielu i można się naciąć. Często też zdarza się że mechanik nawet w dobrym zakładzie lekceważy temat "S" czy silnika ciągnikowego. Więc uwaga.
Powodzenia.
Powodzenia.