Witam
Mam troszkę inny problem.
Zakupiłem sama z silnikiem S320 i z rozrusznikiem od stara (R11b 12V 3KW). Jakie parametry powinien mieć akumulator do takiego rozrusznika.
I jeszcze pytanie z innej beczki.
Potrzebuje wymienic koncówke wtryskiwacza. W Andorii mają cały wtryskiwacz, czy da się gdzieś kupić samą końcówkę, może pasuje np. od c-330 ?
Pozdrawiam
Wieniec na koło zamachowe do S-320
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Wieniec na koło zamachowe do S-320
Do tego rozrusznika to chyba dwa 6V
RE: Wieniec na koło zamachowe do S-320
Albo cztery po 3V Nie w tym rzecz.
Chodzi o to żeby akumulator miał odpowiednią pojemność i dawał określony prąd rozruchowy.
To idzie tak w akumulatorze jest napięcie 12V jak załączasz rozrusznik płynie prąd im większa jest pojemność akumulatora tym prąd dłużej może płynąć. Moc rozrusznika to iloczyn napięcia i prądu. Więc duża pojemność przeciwdziała dużemu spadkowi napięcia. Tylko przy sytuacji gdy wartość napięcia przy rozruchu nieznacznie spada i jednocześnie płynie odpowiednio duży prąd rozrusznik działa prawidłowo.
Jak będzie prawidłowe ładowanie i względnie sprawny akumulator to ok. 90 Ah wystarczy. W takim przypadku najpewniej będzie to jeden akumulator. Jak masz dwa 45Ah 12V np. od malucha to łączysz je równolegle i masz teoretycznie to samo. Owszem możesz dać dwie 6V typowo ciągnikowe o pojemności 150 - 200 Ah tylko po co ? No chyba że akurat takie masz to nie ma problemu. Tylko pamiętaj żeby były odpowiednie parametry ładowania. Niedoładowanie akumulatora = jego systematyczne niszczenie.
Oczywiście mam na myśli odpalanie na odprężniku i sytuację gdy silnik jest względnie sprawny i "ma chęć zapalić". Druga sprawa to przewidywana częstotliwość odpaleń jeśli będzie uruchamiany np. 10 razy na godzinę to z pewnością większe akumulatory się przydadzą.
Chodzi o to żeby akumulator miał odpowiednią pojemność i dawał określony prąd rozruchowy.
To idzie tak w akumulatorze jest napięcie 12V jak załączasz rozrusznik płynie prąd im większa jest pojemność akumulatora tym prąd dłużej może płynąć. Moc rozrusznika to iloczyn napięcia i prądu. Więc duża pojemność przeciwdziała dużemu spadkowi napięcia. Tylko przy sytuacji gdy wartość napięcia przy rozruchu nieznacznie spada i jednocześnie płynie odpowiednio duży prąd rozrusznik działa prawidłowo.
Jak będzie prawidłowe ładowanie i względnie sprawny akumulator to ok. 90 Ah wystarczy. W takim przypadku najpewniej będzie to jeden akumulator. Jak masz dwa 45Ah 12V np. od malucha to łączysz je równolegle i masz teoretycznie to samo. Owszem możesz dać dwie 6V typowo ciągnikowe o pojemności 150 - 200 Ah tylko po co ? No chyba że akurat takie masz to nie ma problemu. Tylko pamiętaj żeby były odpowiednie parametry ładowania. Niedoładowanie akumulatora = jego systematyczne niszczenie.
Oczywiście mam na myśli odpalanie na odprężniku i sytuację gdy silnik jest względnie sprawny i "ma chęć zapalić". Druga sprawa to przewidywana częstotliwość odpaleń jeśli będzie uruchamiany np. 10 razy na godzinę to z pewnością większe akumulatory się przydadzą.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Wieniec na koło zamachowe do S-320
Ja mam aku 92Ah to alternator samochodowy da go radę doładować ?
RE: Wieniec na koło zamachowe do S-320
Od jakiego samochodu masz alternator ?
Ja miałem do silnika Andorii 4C90 akumulator 98Ah alternator standard (poldkopodobny) i było wszystko w porządku.
W T-25 mam 2x6V 195Ah i ładuje to alternator od poloneza. Działa już blisko pięć lat bez żadnych zarzutów.
Ja miałem do silnika Andorii 4C90 akumulator 98Ah alternator standard (poldkopodobny) i było wszystko w porządku.
W T-25 mam 2x6V 195Ah i ładuje to alternator od poloneza. Działa już blisko pięć lat bez żadnych zarzutów.
RE: Wieniec na koło zamachowe do S-320
Witam
Jak pisałem wcześniej mam rozrusznik R11a 12v 3KW.
Zakupiłem akumulator 120ah 750A, bez problemu kręci silnikiem z podłączoną sprężarką i skrzynią od stara.
Czy jak palicie z rozrusznika to rozkręcacie z włączonym odprężnikiem czy od razu z kompresją ?
Jak pisałem wcześniej mam rozrusznik R11a 12v 3KW.
Zakupiłem akumulator 120ah 750A, bez problemu kręci silnikiem z podłączoną sprężarką i skrzynią od stara.
Czy jak palicie z rozrusznika to rozkręcacie z włączonym odprężnikiem czy od razu z kompresją ?
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Wieniec na koło zamachowe do S-320
Z tym alternatorem to nie wiem dokładnie z czego on jest ale widziałem praktycznie identyczny w Passacie B3 Diesel.
Z paleniem to zależy ja na kompresji pale ale jak koło się zatrzyma na sprężaniu to nie da rady go zapalić muszę wyłączyć kompresje
Z paleniem to zależy ja na kompresji pale ale jak koło się zatrzyma na sprężaniu to nie da rady go zapalić muszę wyłączyć kompresje