Identyfikacja silnika

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 118
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:38

Identyfikacja silnika

Post autor: Jar »

Wita, silnik czterosuwowy dolnozaworowy , waga ok 80 kg . średnica koła zamachowego 27 cm, gwint do świecy 18 mm, brak tabliczki znamionowej jak i oznaczeń na silniku .Proszę o jakiekolwiek informację na temat tego silnika .
Pozdrawiam Jarek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jacek ze Skansena »

Jarek masz silnik Łucznika.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 118
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:38

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jar »

to już coś , a może lata produkcji lub typ ?Czy Łucznik produkował silniki spalinowe ?
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jacek ze Skansena »

Lata 50-te. Na korpusie masz odlew Ł3/2 coś koło tego. Potwierdź.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 118
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:38

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jar »

Sprawdziłem jeszcze raz i brak oznaczeń na silniku tylko na chłodnicy są małe cyfry 31 w kółku .Zastanawiające jest to że gaźnik jest wykonany z żeliwa a powinien być z mosiądzu lub aluminium .
Pozdrawiam Jarek
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jacek ze Skansena »

Jarek co chcesz z nim robić? Odrestaurować czy odsprzedać może?
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 118
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:38

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jar »

Oczywiście będę go remontować i nie jest na sprzedaż w związku z tym poszukuje fotografii lub jakiejkolwiek dokumentacji która była by pomocna w odtworzeniu brakujących elementów .
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jacek ze Skansena »

Jarek sprawdź na korpusie patrząc od strony korby( jej nie ma ale jest wejście) po prawej stronie kadłuba przy gaźniku powinien być odlew Ł 2/3 lub podobny
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 118
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:38

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jar »

Zero oznaczeń . Zastanawiam się czy to nie będzie jakiś radziecki silnik z okresu wojny gdzie z braku metali kolorowych odlewali gaźnik z żeliwa .
Resztki farby tez na mogą wskazywać .
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jacek ze Skansena »

Jarek niebawem dostaniesz kilka fotek od Pawła to porównaj czy to jest podobne Oki?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Ursus »

Wrzucam fotki nadesłane przez Jacka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 118
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:38

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jar »

Silnik poza paroma detalami wygląda na taki sam . Co jest na tabliczce znamionowej i jaki w nim jest iskrownik ?myślę że ta aukcja rzuci nowe światło co do pochodzenia silnika . Moim zdaniem mamy tego samego producenta w wersji sinika dwucylindrowego .
http://www.allegro.pl/item916645088_sil ... 1956r.html
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: Jacek ze Skansena »

Rosyjskie silniki były podobno takie same ale nie miały oznaczeń. Ja mój silnik dałem koledze bo on siedzi w silnikach a ja to tylko troszkę. Nie mam gdzie tego trzymać.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Identyfikacja silnika

Post autor: vauxhall »

Witam.
To nie jest Lucznik, Oznaczenie LC (nie mam polskiej ani cyrylicowej klawiatury) po rosyjsku oznacza Loszadiennych Sil -Koni Mechanicznych,byc moze tym napåisem sugeruje sie Jacek.Taki silnik produkowany byl w Lodzi (POLMO),jego nastepca byl chlodzony powietrzem (stosowany w agregatach pradotworczych,chlodniach,na PKP jako mechaniczny klucz do podkladow) nie pamietam typu ale chyba S-101.
Silniki Jarka i Jacka maja wspolny amerykanski rodowod (Land -Lease),prawdopodobnie jest to Wisconsin.
Rosjanie skopiowali silnik ktory wystepowal w 3 wersjach
-jedno cylindrowej
-2 cylindrowej
-4 cylindrowej (taki widzialem z logo Ford i Wisconsin)
wersja 2 -cylindrowa ma rosyjskie oznaczenie AWZD,jednoczesnie poza karterem pasuje wszystko od silnika rozruchowego Caterpillar i jakzeby inaczej- S-100 (Staliniec).
Wracajac do tematu 1-cylindrowego-w rosyjskiej wersji wystepuja 2 rodzaje:jeden z nich ma nieosloniete popychacze zaworow.

Prawdopodobnie,ale musze sie upewnic (mam tez taki silnik) jest to S-111, lub S-101
Iskrownik Katek .Pasuje od silnika rozruchowego DT-75 lub 150k.

Jarek-masz najprawdopodobniej oryginalna amerykanska wersje,mam silnik Wisconsin,chlodzony powietrzem ,2 cylindrowy z agregatu spawalniczego i jest przy nim dokladnie taki sam gaznik.
ODPOWIEDZ