Pęknięta głowica?

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

Pęknięta głowica?

Post autor: Deleted_User »

Witam. Mam problem z moim traktorkiem. Nie pytajcie jak do tego doszło, ale przed zimą woda została tylko wybrana ze zbiornika zamiast wylana przez kranik spustowy. Wczoraj chciałem go odpalić po raz pierwszy w roku. Zacząłem wlewać wodę- dużo nie trzeba było i mi ją "wywaliło" razem z olejem przez wlew oleju z przodu:(. Nie znam się na tym bo mam ten traktorek dopiero od 2 lat i nic przy nim dotychczas nie robiłem (używany kilka razy w roku). Z boku na silniku widać napis S231.11.0... W internecie znalazłem że to silnik 12. Ale pewnie coś musiało pęknąć z powodu tej wody. Może głowica? Poradźcie co zrobić i w jakiej kolejności żeby go sprawdzić w miarę samodzielnie. Mógłbym np odkręcić głowicę i zobaczyć czy cała.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Pęknięta głowica?

Post autor: Jacek ze Skansena »

Robi jeśli mogę coś podpowiedzieć to możesz go rozkręcić i zacznij od głowicy. Spuść olej i sprawdź gdzie się da okiem a potem lej wodę w kanał wodny i patrz gdzie leci.
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: Pęknięta głowica?

Post autor: krakerss »

Witam
Konstrukcja silnika i głowicy daje możliwość uszkodzenia jej czystym przypadkiem nawet po spuszczeniu wody. Wystarczy tylko pozostawić silnik czy tak jak w tym przypadku sama na nierównym a cześć wody zostanie w głowicy czy bloku. Kto rozbierał ten wie. Bolączką nie jest mróz ale postępująca w tych miejscach korozja. Często zdarzało mi się kupić nowe silniki które będąc zalane raz czy dwa cieczą miały skorodowane broki ( te w głowicy). Zalecam spojrzeć pod dekiel klawiatury. Nie koniecznie musiała pęknąć głowica może to brok. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: Pęknięta głowica?