Strona 12 z 14

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 21 sie 2011, 16:47
autor: malcik
ja mam komplet uszczelek do s7

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 21 sie 2011, 18:36
autor: oman7
Te częsci o których piszesz zakupisz w Andorii(oprócz głowicy)
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... &gid=20313

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 22 sie 2011, 11:00
autor: oman7
Ja mam cylinder i tłok które pozostały mi po remoncie mojego silnika.
Możemy się dogadać pisz na PW.

Tutaj na Allegro masz wtryski do S301D opisane jako 1CA90 ale to jest błędny opis i cena całkiem przystępna.

http://allegro.pl/wtryskiwacze-1ca90-ra ... 69084.html

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 25 sie 2011, 18:00
autor: baro
tłok jest inny wraz z cylindrem ale jak masz komplet do s301d to myśle zę da sie to zamontować i teoretycznie bedzie mocniejszy bo 301 była słabszą wersją. Takze w blok powinien pasować cylinder. a sworzen w korbę bo szczerze to nie wiem czy sie wały coś różniły

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 25 sie 2011, 21:02
autor: Bolszewik
Ja bym nie eksperymentował tylko zamienił jak masz do 301 to na pewno odsprzedasz i to z zyskiem i kupisz sobie jak potrzeba do 301d

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 25 sie 2011, 21:17
autor: oman7
S301_maił_ 6KM_średnicę_tłoka_80mm_wkręcany_wtrysk_paliwa_i_inną_średnicę_gniazda_pod_cylinder.
S301D_miał_7KM_średnicę_85mm_wtrysk_paliwa_zamontowany_za_pomocą"strzemienia"
Wał_korbowy_sworzeń_tłoka_oraz_pompa_nie_różniły_się_niczym.Głowica_też_miała_inną_średnicę.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 25 sie 2011, 22:35
autor: chodkii
A ja z cylindrem pojechałem do gościa który robi szlify wziął roztoczył cylinder wprasował tuleję i wychonował do używanego tłoka. Musiałem tylko zamki na pierścionkach nominalnych lekko dopracować całość kosztowała ok 100pln i esik śmiga jak nowy.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 26 sie 2011, 14:44
autor: oman7
Oby_pracował_ bez_awaryjnie_i_długo.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 26 sie 2011, 21:07
autor: baro
tak znikome ze nawet nie wiem:P ja od kąd mojego zbudowalem dopiero 3 baki wypyrkał :D

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 02 wrz 2011, 21:49
autor: chodkii
oman7 napisał/a:
Oby_pracował_ bez_awaryjnie_i_długo.
pracuje już drugi rok bezawaryjnie i pali z półobrotu



http://allegro.pl/tlok-cylider-sworzen- ... 46187.html dla kolegi który szukał

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 03 wrz 2011, 22:35
autor: levis2302
mam na sprzedaż tanio głowice s301d oraz wtrysk

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 09 wrz 2011, 2:40
autor: wguzior
Kupił bym tą głowicę

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 11 wrz 2011, 18:11
autor: Bolszewik
Odkręć głowicę i zobacz czy tłok nie bije o nią. Słychać wtedy metaliczny stuk, jakby bicie młotkiem o kowadło. Jeśli tak jest to musisz podłożyć podkładki dystansowe pod cylinder, ewentualnie grubszą podkładkę pod głowicę. Jak co to gdzieś mam z odzysku. Pamiętaj też że głowicę należy dokręcać w określonej kolejności. Jest pięć śrub zaczynasz bodaj od tej koło baku ale sprawdź dokładnie.


PS. Pisz staranniej *yes*

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 11 wrz 2011, 22:09
autor: Bolszewik
Teoretycznie tak, ale czy on policzył wszystkie inne parametry ?
Poważnie wątpię, każdemu silnikowi można dodać mocy żadna tajemnica, ale trzeba za to "zapłacić" czasem bezawaryjnej pracy, hałasem, zanieczyszczeniem środowiska, zużyciem paliwa czy co tam sobie chcecie.

Bardzo dobrze zrobiłeś że nie dałeś naciągnąć się na ten "tuning".

Każdy silnik jest jakimś tam kompromisem i jeśli nie startuje w zawodach to lepiej zostawić go w spokoju.

Jak będą zawody ile da się wycisnąć mocy z S-301d o standardowej mocy 7KM to już wiesz do kogo się udać *flower*

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 12 wrz 2011, 16:22
autor: oman7
Wysokość komory spalania w S-301D to 0,75mm.
U mnie po remoncie też jest ten metaliczny trzask mimo że powtórnie sprawdzałem luz po-osiowy na wale i wysokość komory spalania i ciśnie na wtrysku i wszystko jest OK.
Silnik pracuje bez zarzutu i przestałem się przejmować tym metalicznym dźwiękiem.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 12 wrz 2011, 20:34
autor: oman7
Faktycznie trzask bardzo głośny o wiele za głośny względem mojego silnika.
Ja bym powiedział że masz chyba coś nie tak z regulatorem obrotów.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 12 wrz 2011, 20:52
autor: oman7
Może masz poluzowany jeden z ciężarków albo ciężarek uderza o dźwignie ze śruba regulacyjną bo trzask pojawia się kiedy odcina dopływ paliwa na pompie.

Innego wytłumaczenia nie mam.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 12 wrz 2011, 23:17
autor: hubert
Ruszałeś wtrysk, pompę? To wygląda jakby był zły kąt początku tłoczenia, ew. wtrysk chodzi "za sucho" - miał za wysokie ciśnienie. Pomijam tutaj kondycję łożysk, panewek.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 13 wrz 2011, 18:54
autor: Bolszewik
Ciężarek też daje taki efekt, fakt miałem swego czasu ten sam problem.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 13 wrz 2011, 22:27
autor: hubert
Zależy od jej stanu (prosta, krzywa), ale wymiana zaworów+planowanie ok. 300-500 zł :)