Strona 14 z 14

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 10 gru 2011, 19:38
autor: baro
Nie bardzo rozumie o co ci chodzi? wrzuc zjecia tego silnika? Nierówno on pracuje ci czy jak?

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 11 gru 2011, 11:05
autor: oman7
Pierwsze sprawdź sobie luzy na mechanizmie odśrodkowy i dźwigniach regulatora obrotów.
Później ustal sobie dawkę paliwa na pompie ( ustawia się to na śrubie z kontrą pod okrągłą pokrywką średnicy około 60 mm na pokrywie rozrządu),no i w końcu sprawdź początek tłoczenia paliwa (kąt wtrysku).
Sprawdź też ciśnienie otwarcia wtrysku.Wtrysk powinien otwierać się przy 130 atm.(13Mpa).

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 11 gru 2011, 11:54
autor: Krzysiukolejka
Mały filmik z uruchamiania

http://www.youtube.com/watch?v=KsvmYh-l ... re=mh_lolz

*sarcasm*
Zdjąłem pokrywę i wszystko wygląda całkiem OK. Luzy minimalne na ciężarkach (moim zdaniem w normie) trzpień we wale przesuwa się gładko i bez zacięć poprzeczny wałek też obraca się bez trudu. Trochę brudu było na sprężynie - ale to tam gdzie już jest za ścianką "strefa bez oleju".
Wtryskiwacz sprawdzę na przyrządzie w zakładzie niedaleko mnie.
Wygląda na to że przez to rozbieranie do czyszczenia (a naprawdę wymagała czyszczenia) rozregulowaliśmy go . Spróbuję go wyregulować na 5,4 mm - o ile dobrze zrozumiałem płaszczyzną odniesienia jest powierzchnia do której przykręcamy pompę, a te 5,4mm ma być wkręcona śruba regulacyjna poniżej tej płaszczyzny?

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 11 gru 2011, 12:42
autor: oman7
Ja bym zrobił tak:
Ustawił bym kąt wtrysku paliwa według znaków na kole zamachowym.
Później sprawdził bym właśnie te 4,5 mm na popychaczu pompy.
Ale 100% to masz sekcję pompy do wymiany i dość znaczny luz na listwie zębatej w pompie.

Mój silnik przed remontem pracował tak:
http://www.youtube.com/watch?v=dgjMtajs ... re=related

Po remoncie tak:
http://www.youtube.com/watch?v=CYsrvy08 ... re=related

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 19 gru 2011, 19:02
autor: Krzysiukolejka
No to ładnie się zapowiada ... :(

W sklepie Andorii można kupić - owszem - ale całą pompę za ponad 300zł, a sekcji nie ma, a zapewne kosztowałaby odpowiednio mniej...
Zresztą mniejsza z tym jakoś sobie z tym poradzę (biorę pod uwagę różne opcje). Nurtuje mnie teraz inna kwestia - współpraca tego silnika z przekładnią hydrokinetyczną. Nie mam doświadczeń w tym kierunku - a chcę zastosować takie rozwiązanie w miejsce klasycznego sprzęgła zamkniętego. Ciekawi mnie co sądzicie o takim pomyśle?

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 19 gru 2011, 19:35
autor: oman7
Dziwne że nie mają sekcji do S301D.(koszt 54zł)
Fakt kupować całą pompę to drogi interes ale nie będzie miała luzów.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 19 gru 2011, 20:10
autor: Bolszewik
Silniki te były stosowane do napędu kutrów, pomp, generatorów prądotwórczych, małych walców, widziałem nawet przy zagęszczarce (ale to już była raczej twórczość indywidualna) oraz najróżniejszych sprzętów rolniczych.

Jeśli radził sobie z pompą wody, a tym bardziej generatorem prądu to z pompą oleju też sobie poradzi. Wydaje mi się że reżim pracy na generator prądotwórczy i pompę oleju jest podobny.

Tylko trzeba dobrać odpowiednio moc i wydajność, ale to już trzeba by jakoś policzyć.

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 20 gru 2011, 19:49
autor: Krzysiukolejka
Przekładnia hydrokinetyczna w tym konkretnym przypadku ma zastąpić sprzęgło sztywne - zapewnia maksymalnie płynne przeniesienie mocy - co jest bardzo pożądane w pojeździe kolejowym. Problem jaki może potencjalnie wystąpić polega na tym że prędkość obrotowa wału S301d zawiera się się dość niskim zakresie powiedzmy od 600 do 2000 rpm (sądzę że w praktyce trudno będzie przekraczać 1500-1600 rpm) i typowe sprzęgło hydrokinetyczne samochodu osobowego pracuje na nieco wyższych obrotach (rzadko poniżej 1000 - 1500 rpm). Obawiam się sytuacji że mogę nie ruszyć pojazdu mocno obciążonego który musi pokonać ponadto zwiększone opory ruchu : przejazd zasypany ziemią, łuk pod górkę , krzaki w skrajni... Tylko tego się obawiam :)

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 20 gru 2011, 21:49
autor: drandrzej
Witaj Krzysiek !

mogę pomóc w regeneracji prakycznie każdej nietypowej nawet sekcji , więc i Twoją da się przywrócić do stanu

może nawet pojechać komplet - pompa + wtryskiwacz i wróci ustawiona całość

oczywiście w silniku trzeba będzie ustawić resztę

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 20 gru 2011, 23:07
autor: zenicior
drandrzej ja mam pytanie
czy bylaby mozliwosc ustawienia pompy plus wtryskiwacz od s320?
jesli tak to jaka cena
pozdrawiam

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 21 gru 2011, 8:26
autor: drandrzej
ustawiany jest wtryskiwacz ,czyszczona lub wymieniana końcówka , pompa jest regenerowana - a dokładnie sekcja , zaworek weryfikowany i ew wymieniany jeśli nie jest OK ,


cena regeneracji i ustawienia ~ 150 zł + wysyłki , transporty i t d , ponieważ nie popędzałem - terminy ok 2-3 tyg .

dla każdej sytuacji ta cyfra może być inna , bo nie wiem jakie są koszty grzebania w konkretnym wtryskiwaczu - a to moze być znane dopiero po weryfikacji na miejscu

Re: RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 27 gru 2019, 16:30
autor: michy10
marek pisze:
14 wrz 2011, 17:59
Zawór się raczej nie wygiął bez przyczyny .Prawdopodobnie uderzył w niego tłok,co może się zdarzyć przy źle ustawionym wałku rozrządu.Luzy zaworowe ustawisz dobrze ale zawory otwierają i zamykają się w innym miejscu i zawór nie zdąży ,,uciec" przed tłokiem.Jeżeli kupisz nowy zawór i po dotarciu będzie widać że ślady dotarcia zaworu są równe po całości gniazda to gniazdo jest dobre.Najlepiej jak byś miał dostęp do frezów i przefrezował gniazdo.Zawór jest na pewno krzywy?Bo mogło się zdarzyć że gniazdo jest nierówno wbite w głowicę i też zawór nie domyka.Sprawdź koniecznie ustawienie wałka rozrządu.

Re: RE: Silniki andorii s 301 i 301D

: 27 gru 2019, 21:37
autor: Bolszewik
Obrazek

Obrazek