Strona 1 z 3

Silnik 1ca90

: 06 maja 2012, 14:24
autor: darek76
Witam serdecznie mam silnik 1ca90 w tak zwanej słabszej wersji na tabliczce piszę że ma 2000 obr.i moc 4,8kw rok produkcji 1988.Silnik jest od motopompy.I tu mam właśnie pytanie do kolegów czy jest możliwość uzyskać z niego taką moc i parametry to znaczy 6,1kw i3000obr.Silnik jest po części rozebrany czyściłem go trochu parę uszczelek do wymiany no i oczywiście wszystkie filtry Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie luzu na wale korbowym, tylko ten luz jest poprzeczny jakieś 2do 2,5mm moim zdaniem trochę dużo,z góry dziękuje za wszelką pomoc,myślę że w tym tygodniu spróbuje go uruchomić po kupnie drobnych detali :D

RE: Silnik 1ca90

: 06 maja 2012, 15:13
autor: oman7
Jaką ty masz średnicę cylindra w twoim silniku,jeżeli masz 85 mm to nie osiągniesz parametrów które chcesz.

RE: Silnik 1ca90

: 06 maja 2012, 15:45
autor: darek76
Na tabliczce pisze średnica cylindra 90mm,skok cylindra90mm i objętość skokowa 573cm

RE: Silnik 1ca90

: 06 maja 2012, 16:26
autor: oman7
To spoko jak masz średnicę 90 mm.
Zmienisz tylko kąt wtrysku i wymienisz sekcję tłoczącą w pompie i powinien mieć 7,4kW mocy.
Tylko nie wiem jakie powinno być wyprzedzenie kąta wtrysku czy na twoim kole zamachowym nie będą one inaczej zaznaczone.

RE: Silnik 1ca90

: 06 maja 2012, 17:56
autor: darek76
Pompę wtryskową mam po regeneracji jeszcze jest faktura z zakładu to nie wiem jak oni ją zrobili i nową końcówkę wtrysku w takim stanie to kupiłem nie wiem jeszcze czy idzie uszczelka miedziana pod wtryskiwacz?Na kole zamachowym są dwa znaki PTF iCMP przydał by się katalog części, dobrze że można zwiększyć moc silnika bo silniczek jest przeznaczony do traktorka

RE: Silnik 1ca90

: 06 maja 2012, 18:43
autor: oman7
Pompę robili w zakładzie to na pewno założyli sekcję jak teraz można kupić w Andorii.
Pod wtryskiwacz musisz dać podkładkę miedzianą bo będzie ci uciekać kompresja.
Co do znaków na kole musisz mieć PTP i GMP chyba coś źle doczytałeś.
Punkt GMP jest najwyższym położenia tłoka,a przed tym punktem jest punkt PTP (jest 28 stopni przed GMP przeliczając to na milimetry wychodzi 78 mm na zewnętrznej krawędzi koła zamachowego).

Teraz musisz ustawić początek tłoczenia paliwa właśnie 28 stopni przed GMP w tym celu demontujesz rurkę tłoczącą na pompie zamontuj sobie jakąś przezroczystą rurkę lub wężyk o średnicy wewnętrznej 2-3mm i kręć kołem zamachowym w prawo drgnięcie paliwa musi nastąpić właśnie 28 stopni przed GMP.(czyli 78mm przed GMP)

Podejrzewam że twój znak PTP na twoim silniku będzie zaznaczony wcześniej o jakieś 3-4 stopnie.

Regulacji kąta wtrysku dokonujesz poprzez dodawanie lub ujmowanie specjalnych podkładek pod pompą (są to grubości od 0,1 0,2 0,5mm grubości ).

Pamiętaj paliwo musi drgnąć na pompie dokładnie 28 stopni przed GMP*tup*

RE: Silnik 1ca90

: 06 maja 2012, 19:14
autor: darek76
Dziękuje bardzo kolego oman7 bardzo mi pomogłeś przynajmniej teoretycznie już coś wiem w miarę wolnego czasu będę składał i próbował uruchamiać silnik bardzo by mi się przydał katalog części może wiesz gdzie by można kupić

RE: Silnik 1ca90

: 06 maja 2012, 20:22
autor: oman7
Tutaj jest zeskanowany katalog części 1CA90.
http://img571.imageshack.us/g/skanuj0001d.jpg/

RE: Silnik 1ca90

: 07 maja 2012, 22:03
autor: darek76
oman7 napisał/a:
Tutaj jest zeskanowany katalog części 1CA90.
http://img571.imageshack.us/g/skanuj0001d.jpg/
Dziękuje właśnie ściągnołem

RE: Silnik 1ca90

: 08 maja 2012, 9:16
autor: cycusxxl
witam czy silniki 1ca90 mialy inna srednice tloka niz 90 mm???
z wlasnego doswiadczenia wiem ze silnik 1ca90 z 2000 a 3000 obrotow rozni sie napewno regulatorem obrotow i zeby zwieszyc obr to wlasnie tam trzeba wymieniac ale moze sie myle jak zrobisz to napisz

RE: Silnik 1ca90

: 10 maja 2012, 0:56
autor: Lukan16
Witam na zdjęciu dałem dwa, chyba różne 1ca90
Obrazek czyt to jest ta mocniejsza wersja?

Obrazek a ten z tego zdjęcia jest tą słabszą wersją?


Różnice jakie zauważyłem to takie, że w tym drugim nie ma wlewu oleju i tej czarnej rurki (odmy czy nie wiem co to jest), która idzie od wlewu oleju i kończy gdzieś w okolicach kolektora ssącego. Zbiornik paliwa przy tym drugim to pewnie jakiś dorabiany, a i nie widać mocowania na alternator choć koło pasowe jest, ale to być może było założone przez właściciela. Prosiłbym o jakąś podpowiedź bo ten silnik z tego drugiego zdjęcia jest na sprzedaż i jestem nim zainteresowany, a mam trochę kilometrów żeby go zobaczyć i nie chciałbym robić wycieczki niepotrzebnie.
Obrazek
Obrazek Tutaj na jednym zdjęciu jest ta rurka czarna (wąż gumowy) a na drugim nie ma.
Pozdrawiam

RE: Silnik 1ca90

: 10 maja 2012, 16:36
autor: oman7
Kolego cycusxxl była wypuszczona krótka seria 1ca90 ze średnicą cylindra 85 zaraz po zakończeniu produkcji s301d ale potem były już średnice cylindra 90 mm.

Do kolegi lukan najlepiej zadzwoń do właściciela tego drugiego silnika on powinien wiedzieć co ma,bo na zdjęciu ten silnik niema tabliczki znamionowej.Dla mnie jest to 1CA90 wersja 3000 obr/min.A dlaczego ?Ponieważ ma zabudowane koło napędzające prądnice wczesne wersje miały montowane prądnice a dopiero później nastały alternatory to by też tłumaczyło brak wlewu oleju do silnika bo na tej wysokości była zabudowana prądnica.
Ten silnik który cię interesuje to jest wczesna wersja 1CA90 i na pewno ma 7,4kW mocy (10KM)

RE: Silnik 1ca90

: 11 maja 2012, 10:52
autor: Lukan16
Silnik już jest. Dziękuje za podpowiedzi.

RE: Silnik 1ca90

: 11 maja 2012, 18:12
autor: cycusxxl
okej moze i jest nigdy takiego jeszcze nie mialem :} wlew oleju przy odrobinie pracy mozna zrobic tak samo odme lecz nigdy [o ile sie nie myle] przy bagnecie do kontroli ilosci oleju jest nakretka albo jej nie ma i po tym idzie poznac bo tego sie nie da przerobic

RE: Silnik 1ca90

: 11 maja 2012, 21:42
autor: oman7
Ja miałem jeden taki przypadek remontowałem 1CA90 i zakupiłem cylinder tłok 90 mm w Andorii.Rozebrałem silnik a tu niespodzianka średnica cylindra 85mm.Pytałem w Andorii i tam się dowiedziałem że była taka seria tych silników.

RE: Silnik 1ca90

: 12 maja 2012, 22:26
autor: darek76
Witam w końcu uruchomiłem dzisiaj silnik ustawiłem początek tłoczenia paliwa według instrukcji kolegi oman7 faktycznie PTP jest wcześniej parę stopni. Dziękuje za pomoc i katalog części, silnik zapala jak można powiedzieć od strzała,sprawdzałem tłok faktycznie ma 90mm (ściągałem głowice)do kolegi cycusxxl odkręciłem przedni dekiel od strony korby regulator obrotów jest taki sam jak w katalogu części ,wszystkie detale te same co na rysunku,to nie wiem czy tak było czy może ktoś już przerabiał.

RE: Silnik 1ca90

: 13 maja 2012, 8:36
autor: oman7
No to super że odpalił i teraz pytanie czy osiąga 3000obr/min?

RE: Silnik 1ca90

: 13 maja 2012, 10:29
autor: darek76

RE: Silnik 1ca90

: 14 maja 2012, 15:53
autor: oman7
Najprościej jak zmierzyć obroty to mieć obrotomierz ale pewnie takiego nie posiadasz.
No cóż inaczej próbując to chyba masz porównanie pracy silnika przed regulacją i po regulacji.
Po prostu rozbujaj silnik do maksymalnych obrotów i na pewno na słuch odróżnisz te 1000 obrotów więcej.*tup*

RE: Silnik 1ca90

: 14 maja 2012, 21:53
autor: darek76
Dzisiaj przeprowadziłem próby obrotów bo wcześniej silnik chodził na wolnych obrotach i tak po mojemu to myślę że ma te 3000obr/min.Po dodaniu gazu to ładnie się zbiera,tylko wynikł problem bo gdy wejdzie na wysokie obroty i gaz popuszczę do zera to dopiero po dłuższej chwili obroty spadają,a czasami to muszę zakręcić kranik paliwa i nie wiem gdzie jest problem czyżby pompa się zawieszała?Silnik odpalałem bez filtra powietrza i bez tłumika ale to chyba nie ma nic do rzeczy.