dziwny objaw 1ca90

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

dziwny objaw 1ca90

Post autor: Lukan16 »

Witam sytuacja jest taka, że podczas pracy silnika po odkręceniu korka wlewy oleju bije powietrze. Ta sama sytuacja jest z wyciągnięciem bagnetu od oleju. Czy to oznacza, że jest problem z kompresja?
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: Wicher »

Bardzo możliwe, ale powietrze zawsze będzie biło ze skrzyni korbowej, mniej lub więcej. Nie znam się akurat na tym silniku ale wyczyść "odmę" czy co tam Ci odpowietrza przedmuchy i sprawdź jeszcze raz.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: KECZO »

Nie, to normalne gdyż ruch tłoków wywołuje zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej. Bardziej bym się martwił jeżeli by wysadzało bagnet czy coś w tym stylu. Jeśli się jednak martwisz o kompresję to zawsze można sprawdzić na jakom poziomie jest ;)
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: Lukan16 »

ok dzieki
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: jacek0106 »

Witam. Jeśli bije powietrze to wszystko ok. Ale jak po rozgrzaniu silnika pojawia się dym w odmie to znak że silnik najlepsze czasy ma już za sobą ale jeszcze popracuje. Natomiast jak odma jest z dymem i pluje olejem, to już koniec motoru, chociaż nieraz stosuje się filtry odmy (odoliwiacze). Pozdrawiam.
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: Lukan16 »

a jak nie ma dymu tylko olejem trochę pluje?
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: RobFra »

Przecież podczas pracy silnika olej musi smarować wszystko więc ...
Jak w pracującym silniku samochodu zdejmiesz korek wlewu oleju to aż opluje olejem. Przez bagnet niekoniecznie.
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: Lukan16 »

No ok tylko z reguły jest tak, że w samochodowych silnikach pod korkiem zazwyczaj jest wałek rozrządu i on rzuca olejem. Od mechanika wiem, że jak bije powietrze z komina od miarki oleju, to pierścienie nie trzymają sprężania i kompresja idzie pod tłok, czyli silnik do roboty. Idąc tym tropem wychodzi na to, że w moim jest podobnie, tylko to nie jest taki nowoczesny silnik jak w autach i już nie wiem sam co o tym myśleć bo mówicie trochę inaczej.
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: RobFra »

Racja w samochodach pluje wałek rozrządu (pod korkiem wlewowym).
mam inny silnik i korek jest jednocześnie z bagnetem (duża średnica i miarka bagnetowa).

Jak ładnie zapala (szybko) i ma moc to bym nic nie robił.
Jak się wyjmie nasz bagnet to może pluć olejem od przeciwwag tłoka(ów) - smarowanie przez chlapanie.
Jak bije tylko powietrze to od ruchu tłoka(ów).
Jak bije dym to pierścienie puszczają. No i teraz pytanie na ile puszczają, aby utrudnić zapalanie i osłabić moc. Jak mało to jeszcze nie ruszać. Dla pewności można zmierzyć kompresję. Jak dobra kompresja to może ten typ tak ma. Może tylko odma zatkana.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: baro »

A ja wam powiem tak do puki ładnie odpala pracuje przyzwoicie cicho i łągodnie dolewać oleju i jeździc obserwowac :P
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: Lukan16 »

Najłatwiejszym sposobem tak jak pisze RobFra będzie sprawdzenie ciśnienia sprężania. Tylko niech ktoś napisze jakie powinno być, czy też w jakich granicach powinno być bo sam wynik w tym momencie mało mi powie.
Awatar użytkownika
PawOs
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2011, 18:39

RE: dziwny objaw 1ca90

Post autor: PawOs »

Nie miałem do czynienia z tym silnikiem ale jeśli jego zasada działania jest podobna do s 320 to te typy tak mają :).
Z przodu s 320 jest odpowietrznik przez który silnik sobie "oddycha" i jeśli jest zanieczyszczony to wtedy jak wyjmę bagnet to bardzo dmucha a nawet przy dużym stanie oleju chlapie.
Jak pisałem nie znam tego silnika ale może ma podobny odpowietrznik który trzeba przedmuchać. Mam nadzieję że wniosłem coś do tematu :)
ODPOWIEDZ