dziwny objaw 1ca90
dziwny objaw 1ca90
Witam sytuacja jest taka, że podczas pracy silnika po odkręceniu korka wlewy oleju bije powietrze. Ta sama sytuacja jest z wyciągnięciem bagnetu od oleju. Czy to oznacza, że jest problem z kompresja?
RE: dziwny objaw 1ca90
Bardzo możliwe, ale powietrze zawsze będzie biło ze skrzyni korbowej, mniej lub więcej. Nie znam się akurat na tym silniku ale wyczyść "odmę" czy co tam Ci odpowietrza przedmuchy i sprawdź jeszcze raz.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: dziwny objaw 1ca90
Nie, to normalne gdyż ruch tłoków wywołuje zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej. Bardziej bym się martwił jeżeli by wysadzało bagnet czy coś w tym stylu. Jeśli się jednak martwisz o kompresję to zawsze można sprawdzić na jakom poziomie jest
RE: dziwny objaw 1ca90
Witam. Jeśli bije powietrze to wszystko ok. Ale jak po rozgrzaniu silnika pojawia się dym w odmie to znak że silnik najlepsze czasy ma już za sobą ale jeszcze popracuje. Natomiast jak odma jest z dymem i pluje olejem, to już koniec motoru, chociaż nieraz stosuje się filtry odmy (odoliwiacze). Pozdrawiam.
RE: dziwny objaw 1ca90
a jak nie ma dymu tylko olejem trochę pluje?
RE: dziwny objaw 1ca90
Przecież podczas pracy silnika olej musi smarować wszystko więc ...
Jak w pracującym silniku samochodu zdejmiesz korek wlewu oleju to aż opluje olejem. Przez bagnet niekoniecznie.
Jak w pracującym silniku samochodu zdejmiesz korek wlewu oleju to aż opluje olejem. Przez bagnet niekoniecznie.
RE: dziwny objaw 1ca90
No ok tylko z reguły jest tak, że w samochodowych silnikach pod korkiem zazwyczaj jest wałek rozrządu i on rzuca olejem. Od mechanika wiem, że jak bije powietrze z komina od miarki oleju, to pierścienie nie trzymają sprężania i kompresja idzie pod tłok, czyli silnik do roboty. Idąc tym tropem wychodzi na to, że w moim jest podobnie, tylko to nie jest taki nowoczesny silnik jak w autach i już nie wiem sam co o tym myśleć bo mówicie trochę inaczej.
RE: dziwny objaw 1ca90
Racja w samochodach pluje wałek rozrządu (pod korkiem wlewowym).
mam inny silnik i korek jest jednocześnie z bagnetem (duża średnica i miarka bagnetowa).
Jak ładnie zapala (szybko) i ma moc to bym nic nie robił.
Jak się wyjmie nasz bagnet to może pluć olejem od przeciwwag tłoka(ów) - smarowanie przez chlapanie.
Jak bije tylko powietrze to od ruchu tłoka(ów).
Jak bije dym to pierścienie puszczają. No i teraz pytanie na ile puszczają, aby utrudnić zapalanie i osłabić moc. Jak mało to jeszcze nie ruszać. Dla pewności można zmierzyć kompresję. Jak dobra kompresja to może ten typ tak ma. Może tylko odma zatkana.
mam inny silnik i korek jest jednocześnie z bagnetem (duża średnica i miarka bagnetowa).
Jak ładnie zapala (szybko) i ma moc to bym nic nie robił.
Jak się wyjmie nasz bagnet to może pluć olejem od przeciwwag tłoka(ów) - smarowanie przez chlapanie.
Jak bije tylko powietrze to od ruchu tłoka(ów).
Jak bije dym to pierścienie puszczają. No i teraz pytanie na ile puszczają, aby utrudnić zapalanie i osłabić moc. Jak mało to jeszcze nie ruszać. Dla pewności można zmierzyć kompresję. Jak dobra kompresja to może ten typ tak ma. Może tylko odma zatkana.
RE: dziwny objaw 1ca90
A ja wam powiem tak do puki ładnie odpala pracuje przyzwoicie cicho i łągodnie dolewać oleju i jeździc obserwowac
RE: dziwny objaw 1ca90
Najłatwiejszym sposobem tak jak pisze RobFra będzie sprawdzenie ciśnienia sprężania. Tylko niech ktoś napisze jakie powinno być, czy też w jakich granicach powinno być bo sam wynik w tym momencie mało mi powie.
RE: dziwny objaw 1ca90
Nie miałem do czynienia z tym silnikiem ale jeśli jego zasada działania jest podobna do s 320 to te typy tak mają .
Z przodu s 320 jest odpowietrznik przez który silnik sobie "oddycha" i jeśli jest zanieczyszczony to wtedy jak wyjmę bagnet to bardzo dmucha a nawet przy dużym stanie oleju chlapie.
Jak pisałem nie znam tego silnika ale może ma podobny odpowietrznik który trzeba przedmuchać. Mam nadzieję że wniosłem coś do tematu
Z przodu s 320 jest odpowietrznik przez który silnik sobie "oddycha" i jeśli jest zanieczyszczony to wtedy jak wyjmę bagnet to bardzo dmucha a nawet przy dużym stanie oleju chlapie.
Jak pisałem nie znam tego silnika ale może ma podobny odpowietrznik który trzeba przedmuchać. Mam nadzieję że wniosłem coś do tematu