problem z odpaleniem s301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Farelka dobry pomysł podgrzania cylindra.Mi dziś wpadł pomysł podgrzania np opalarką?lub lud-lampa?Dziś jak odpalałem też stosowałem knot palący się podczas kręcenie przyłożyłem go do filtra powietrza napewno to pomogło.Krecenie też było ciężkie olej w silniku zgęstnił przez te mrozy.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: marek »

@ pawlo napisał --Czy słyszałem wlej trochę denaturatu do baku co o tym myślićie?
Denaturat dodaje się do paliwa nie dla ułatwienia rozruchu tylko żeby zneutralizował wodę znajdującą się w układzie paliwowym. Denaturat łącząc się z wodą powoduje że woda nie zamarza i zostaje spalona.Ale problem w tym że denaturat dodaje się gdy jeszcze nie ma mrozów i woda jest w stanie płynnym. Ja zawsze dodaję denaturat zarówno do benzyny jak i do oleju napędowego przed nastaniem mrozów.Woda znajdująca się w paliwie zamarza w postaci małych kuleczek i jeżeli jest jej dużo skutecznie zablokuje nam układ paliwowy.Są dodatki do paliwa neutralizujące wodę, ale są drogie i mniej skuteczne od denaturatu.Piszę to na podstawie własnych , wieloletnich ( raczej zimowych) doświadczeń.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Opalarką najpierw grzej cylinder, a potem przy odpalaniu filtr powietrza. Lepsze to na pewno niż knot czy palnik. Po pierwsze nie wypalasz tlenu który idzie do cylindra po drugie zero ryzyka wciągnięcia kawałka knota do cylindra, po trzecie nie zasyfisz filtra kopciem.

Raz widziałem odpalanie silnika knotem, silnik już pracował i wciągnął knota do środka - była porażka *rolleyes*
Od tego czasu jestem zdeklarowanym wrogiem takich pomysłów.

Nie wiem czy ktoś się bawił, ale sądzę że łatwo można by dorobić świecę żerową do S-301d. Wcale nie trzeba mieć mieć instalacji elektrycznej w samopale. Wystarczy porządny prostownik lub akumulator z innego pojazdu.

Używanie otwartego płomienia na silnik odradzam z definicji ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Czesc wam.Dziekuje Marek za pouczenie co do denaturatu,Pisałem o tym bo taki pan opowiadał mi ze jak w dalekiej przeszłosci i mrozach jeżdziły po naszych drogach ciężarówki by lepiej paliły wlewano im własnie denaturat stąd moje pytanie a ja pomyślałem o moim traktorku.Myśle że zdecyduje się na podpowiedz Bolszewika patent opalarka i dobra ropa bebe to stosował.koledzy dzięki za porady.(fajnie ze są ludzie co chca innym pomagać)pawlo.
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Wicher »

Sam "waliłem" z moją 30 denaturacik jesienią, lejesz płyn w chłodnicę to i dykty nalej do baczku, im więcej paliwa tym więcej dykty... Ja wlałem cała butelkę ale miałem ze 20 litrów w zbiorniku najmniej i nie było widać różnicy w pracy.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Dzien dobry.Panowie mam takie pytanko odnosnie traktorka s301d.Czy podczas jazdy z góry z przyczepką czy silnik w jakis sposób cierpi?bo wiadomo cięzar przyczepki pcha.Czy moze skrzynia zuk3 którą mam cały ten cięzar na siebie przenosi?jJak to moge rozumiec pytam bo mnie to ciekawi.dziękuije.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

pawlo napisał/a:
Dzien dobry.Panowie mam takie pytanko odnosnie traktorka s301d.Czy podczas jazdy z góry z przyczepką czy silnik w jakis sposób cierpi?bo wiadomo cięzar przyczepki pcha.Czy moze skrzynia zuk3 którą mam cały ten cięzar na siebie przenosi?jJak to moge rozumiec pytam bo mnie to ciekawi.dziękuije.
Nie dzieje się silnikowi żadna krzywda.
Po prostu jest to hamowanie silnikiem.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

dzien dobry.Pojawił mi sie problem z moim traktorkiem s301d mianowicie co się dzieje-podczas jazdy pod górke silnik gasnie odkręcam przewód od papy ten co idzie do wtrysku krece korba nic nie leci z papy? Jeszcze jedno jeżeli traktorek jest przechylony może byc tak ze trudniej go sie pali? tak i umnie było nakreciłem sie korbą i nic zepchlem na równy teren silnik bez problemu pali dziwne!Wiem ze niedziela ale te dwa problemy nie daja mi spokoju.pozdr pawlo.
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Adasiek123 »

Witaj.Podejrzewam że Masz mało paliwa i się zapowietrza.Piszesz że paliwo nie idzie z pompy,więc sprawdż odcinek przed pompą-kranik,a szczególnie filtr może być zabrudzony.Po kolei,na pewno znajdziesz przyczynę.Na temat przechylonego silnika-nie ma to wpływu na odpalanie.Pzdr.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

OK sprawdze przewody zapełnie bak.Dzięki za podpowiedz.dam znac co i jak.DOBRANOC.



Witam.Panowie mam takie troszkę banalne pytanie ale muszme zapytać dla spokoju.W moim traktorku s301d zamontowałem sobie dodatkowy filterek paliwa mianowice pytanie brzmi-czy filterek powinien być cały zalany ropą? by się nie zapowietrzał?czy wystarczy jak będzie do połowy zapełniony? jak w moim traktorku dodam ze silnik pali nie gasnie.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Jak powietrze nie przedostanie się do pompy to może sobie być w filtrze.

U mnie zawsze był w poziomie i krótkie wężyki.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Dzieki.U mnie wygląda to tak ja zrezygnowałem z orginalnego filtra który jest przy silniku w zamian zamontowałem inny firterek z kranika mam wężyk o długosci 5cm do niego jest podłaczony firterek z którego następny węzyk idzie do pąpy.czy dobrze zrobiłem? Silnik pali i ropa też się oczyszcza przez ten filterek.
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Adasiek123 »

Zrobiłeś dobrze,paliwo jest filtrowane,ale dlaczego zrezygnowałeś z oryginalnego?Po to on tam jest,aby filtrował.Może masz samą puszkę(bez wkładu).Rozumiem że już się nie zapowietrza?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Ja nie miałem filtra jak kupiłem sam`a. Założyłem taki zwykły na wężyk i wymieniałem gdzieś co rok i było dobrze.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Tak mam samą puszkę.A może wiecie z czego by dopasować wkład? Odkąd założyłem filterek odpalałem pare razy jeżdzilem i się nie zapowietrzył choć filterek do połowy jest w ropie.A np czemu po odkręceniu na papie śrubki 12 która służy do odpowietrzania filterek cały nie zapełni się ropa?Przecież ta śrubka służy poto by z przewodów wyleciało powietrze.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

A jak ma Ci to powietrze wylecieć ?

Przecież odkręcając śrubkę w pompie to w filterku i tak jest poduszka powietrzna.
Jeśli tak Ci to przeszkadza do załóż sobie filtr na długim wężyku żeby tak to ustawić by się przelał ropą. Możesz też wsadzić w rurkę laparoskop i tym sposobem odpowietrzyć *flower*

Spoko u mnie przez naście lat było powietrze w filtrze i nie było problemu.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

OK.Jeżeli u ciebie nie było problemu z powietrzem w filterku dam sobie spokój jak pisałem wczesniej traktorek pali nie gasnie jest dobrze.Ale dzieki Bolszewik.



Dobry wieczór.Koledzy pomożecie.Dziś byłem w lesie nałozyłem jakieś 500kg drzewa na przyczepke podczas powrotu do domu mój traktorek s301d miał takie obiawy mianowicie jak jechałem na 3,2 biegu gaz do konca wcisniety a traktorek chwilami jakby był silniejszy a chwilami słabszy??dodam ze jak jechałem do lasu zgas odpalałem pare razy nic odkreciłem na papie odpowiecznik klucz12 nastepnie wtrysk na papie klucz17 odpowietrzyłem układ traktorek zapalił.Może te obiawy zapowietrzenia sie maja coś wspólnego że traktorek był silniejszy a chwilami mocniejszy co o tym myslicie??z góry dziekuje pawlo.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

U mnie tak się działo jak rozkręciła się listwa od pompy wtryskowej.

Raz poprawnie odpowietrzony układ w zasadzie nie ma prawa złapać powietrza.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Może u mnie jest rozkręcona!Jak można to sprawdzić? Jeszcze jedna sprawa-dziś odpaliłem traktorka przejechałem jakieś 10m zgasł sprawdziłem przewody od kranika do papy odkręciłem na papie wtrysk klucz17 kręciłem korbą ropa nie pluje z papy??podejrzewam że on się nie zapowietrza myslę że coś w pąpie się dzieje?? ale w przewodach jest ropa bo jak odkręciłem odpowietrznik klucz12 leciała ropa.Kurde co jast.!!!
msadel
Posty: 59
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: msadel »

Z moim s301d ten sam problem już 2 razy pojawił raz brakło paliwa a drugi przy remoncie silnika, niby odpowietrzony układ ale nie pompuje pompa, u mnie pomaga dopiero zdjęcie pompy i ręcznie porządnie naciskać i od czasu do czasu popukać kluczem w obudowę.
ODPOWIEDZ