problem z odpaleniem s301d
RE: problem z odpaleniem s301d
Zaraz coś poszukam ....
http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1293454781.jpg
Mam taki sam od Poloneza Trucka.
http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1293454781.jpg
Mam taki sam od Poloneza Trucka.
RE: problem z odpaleniem s301d
Bolszewiku ten schemat co mi pokazałes już z niego korzystałem dokładnie jak na schemacie podłaczyłem kable zamias stacyjki poprostu polaczyłem kable efekt taki kontrolka sie zaswiecila a rozruchu rozrusznika nie było.Ten alternator kupiłem na złomie czyli od poloneza..
A on wytwarza stałe napiecie nie potrzebna jest jakas dodatkowa cewka czy cos tam.djhavay spróbuje jego opisu podpiecia.to narka do nastepnej pogaduszki.
A on wytwarza stałe napiecie nie potrzebna jest jakas dodatkowa cewka czy cos tam.djhavay spróbuje jego opisu podpiecia.to narka do nastepnej pogaduszki.
RE: problem z odpaleniem s301d
Zamiast stacyjki przycisk.
Kontrolka świeci nie ma ładowania, ale jest wzbudzenie na alternator (wirnik alternatora dostaje prąd). Po wciśnięciu rozruchu kontrolka powinna przygasnąć (spadek napięcia na akumulatorze). Zgaśnie gdy silnik zapali i osiągnie obroty przy których wzbudzony alternator zacznie wytwarzać prąd.
Ten alternator ma zintegrowany prostownik (bodaj dziewięciodiodowy), nie potrzeba też nic dodatkowego (regulator napięcia to ta srebrna puszeczka z napisem elmot).
A rozrusznika dział ? sprawdzałeś go ?
Sprawdź też alternator choćby szczotki.
Kontrolka świeci nie ma ładowania, ale jest wzbudzenie na alternator (wirnik alternatora dostaje prąd). Po wciśnięciu rozruchu kontrolka powinna przygasnąć (spadek napięcia na akumulatorze). Zgaśnie gdy silnik zapali i osiągnie obroty przy których wzbudzony alternator zacznie wytwarzać prąd.
Ten alternator ma zintegrowany prostownik (bodaj dziewięciodiodowy), nie potrzeba też nic dodatkowego (regulator napięcia to ta srebrna puszeczka z napisem elmot).
A rozrusznika dział ? sprawdzałeś go ?
Sprawdź też alternator choćby szczotki.
RE: problem z odpaleniem s301d
Bolszewiczku tak rozrusznik działa odpalałem traktorka na krótko.Byłem u elektryka sprawdzał alternator jakims miernikiem podczas obrotów i ładuje.jak pisałem wczesniej połaczyłem kable i kontrolka sie tylko zaswieciła nie było rozruchu.Więc osobno podłaczyłek kable z akumulatora do rozrusznika traktorek zapalił a kontrolka dalej swieciła.Może pojade jeszcze raz sprawdzic alternator.A jest różnica jakie kable powinny być podłączone chodzi mi cienkie i gróbe?Jeszcze jedno czemu nie było rozruchu?
RE: problem z odpaleniem s301d
Cienkie na wzbudzenie, gruby od alternatora do akumulatora (przynajmniej 4 mm2)
RE: problem z odpaleniem s301d
Ja dodam od siebie że żarówka w kontrolce minimum 5W.Większa nie bo nie będzie gasnąć.
RE: problem z odpaleniem s301d
Dzięki koledzy jeszcze raz podłącze stosując grube i cienkie kable zobaczymy podłącze według tego schematu a jak złącze kable bo nie mam stacyjki powinien nastapic rozruch czy tylko kontrolka ma sie zaswiecic?
http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1293454781.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1293454781.jpg
RE: problem z odpaleniem s301d
Jak pisałem zwróć uwagę na małe koło pasowe jakie masz do napędu alternatora, to jest alternator od poloneza który potrzebuje ok 1600 -1800 obr. żeby się wzbudzić, zauważ że w polonezie było dwa razy większe koło na wale ,od koła alternatora,dlatego uzyskiwano przełożenie 1:2 i alternator zaczynał ładować przy 900 obr/min. silnika. W twoim przypadku trzeba by było silnik gonić do maksymalnych obrotów żeby zaczął ładować ,wiec możliwe że przez to koło masz za małe obroty.
RE: problem z odpaleniem s301d
Zamiast stacyjki załóż przycisk.
RE: problem z odpaleniem s301d
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f49 ... 990a2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/143 ... d082b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/33b ... db077.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/448 ... a4a4a.html
Koledzy instalacja zrobiona traktor zapala nawet światła mam zrobione kolega pomagał.Ale wiecie jaki założyłem przycisk do zapalania i zmiany świateł podobno pamięta czasy PRL porobię fotki sami zobaczycie.
Linki umieszczamy w znacznikach .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/143 ... d082b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/33b ... db077.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/448 ... a4a4a.html
Koledzy instalacja zrobiona traktor zapala nawet światła mam zrobione kolega pomagał.Ale wiecie jaki założyłem przycisk do zapalania i zmiany świateł podobno pamięta czasy PRL porobię fotki sami zobaczycie.
Linki umieszczamy w znacznikach .
RE: problem z odpaleniem s301d
Rozrusznik nie jest za blisko koła zamachowego? Bo wygląda jakby bendix zaczepiał o wieniec na kole. Chyba że chowa się tak daleko.No i koło na alternatorze powinno być mniejsze bo na światłach może nie doładowywać i przy dłuższej jeździe na światłach będzie ,,niespodzianka".
RE: problem z odpaleniem s301d
Mocowanie rozrusznika i alternatora wydają mi się za delikatne.
Szczególnie rozrusznik przymocowany tylko dolnymi śrubami może "wyłazić" na bok.
Średnicą koła napędu alternatora bym się nie przejmował. Zmierz napięcie jakie daje alternator jeśli jest 14 V to powinno być dobrze.
Owszem akumulator mógł by być niedoładowany, ale samopał raczej rzadko używa świateł ....
Szczególnie rozrusznik przymocowany tylko dolnymi śrubami może "wyłazić" na bok.
Średnicą koła napędu alternatora bym się nie przejmował. Zmierz napięcie jakie daje alternator jeśli jest 14 V to powinno być dobrze.
Owszem akumulator mógł by być niedoładowany, ale samopał raczej rzadko używa świateł ....
RE: problem z odpaleniem s301d
marku moze tak wygląda na fotkach ale nic sie dzieje podczas rozruchu bendix nie zaczepia o wieniec.Co do koła na arternatorze pomysle lub zmienie koło na silniku.To mocowanie to narazie taka prowizorka poprostu chciałem zobaczyc jak to bedzie chodziło.Ale ze swiatłami mój samik aż lepiej wygląda.Ale mam pytanko jak myslicie to koło zamachowe na wałku rozrządy nie ma wpływy na siłe traktorka?chodzi mi o to czy jakaś przeciw-waga nie działa na obydwa koła jedno i drugie waży.mam nadzieje że dobże to objasniłem.
RE: problem z odpaleniem s301d
Teoretycznie jeśli kolo jest wyważone i nie nadwyręża swym ciężarem osi, łożysk itd. to nawet lepiej bo staje się akumulatorem siły kinetycznej ....
*flower*
Nic się nie stanie tylko aby było ono wyważone ....
*flower*
Nic się nie stanie tylko aby było ono wyważone ....
RE: problem z odpaleniem s301d
Witak kolegów.Mam pytanko dzis miałem problem z odpaleniem traktorka s301d problem to odpręznik który po przekręceniu nie zadziałal traktorek nie zapalił bo nie było kompresji nawet spokojnie kręciłem korbą przy włączonym odpręzniku co to za przyczyna może byc?czy cos sie przycieło czy jak!Z góry dziekuje PAWLO.
RE: problem z odpaleniem s301d
Odkręć pokrywkę klawiatury.
Zobaczysz co tam się dziej. Może "klamka" nie trzyma się osi, może na osi nie ma śrubki ....
Zobaczysz co tam się dziej. Może "klamka" nie trzyma się osi, może na osi nie ma śrubki ....
RE: problem z odpaleniem s301d
Hejka.Odkreciłem pokrywkę i nic nie zauważyłem teraz nic sie nie dzieje odręznik działa za kazdym razem traktorek pali.Moze to jedno razowy wyczyn choć cos musiało sprawic ten problem z zapaleniem.Zobaczymy co sie bedzie działo dalej dam znac jezeli cos nie tak bedzie.Trzymajcie sie funfle.
RE: problem z odpaleniem s301d
Zawór Ci się przywiesił ....
Proponuję się nimi zająć puki czas.
Proponuję się nimi zająć puki czas.
RE: problem z odpaleniem s301d
Bolszewiku napewno go sprawdze ale gdzie ten zawór się znajduje?Jak on wyglada?
RE: problem z odpaleniem s301d
To jak nawet nie wiesz co to jest zawór. to może lepiej nie kombinuj. O silnikach trza miec jakie kolwiek pojęcie zanim sie je zacznie naprawiać...