problem z odpaleniem s301d
RE: problem z odpaleniem s301d
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80e ... be984.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d68 ... f2feb.html
Tak baro akurat o tych silnikach nic nie wiem dotychczasowe naprawy udawały się dzięki kolegom z forum na nich bazowałem cos sobie przypominam też pomogłes odpowietrzyć układ paliwowy.Powyżej mój traktorek tyle juz roboty zrobił ze naprawde dlatego musze o niego dbać bo jest mi bardzo potrzebny i każda usterka jest dla mnie wazna.Wczoraj paliłem traktoreK pare razy odpręznik zadziałam za każdym razem.A ciebie tez przez dłuzszy czas nie widziałem na forum?pozdr dla wszystkich od pawlo z pilicy.
Popraw byki *saycheese*
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d68 ... f2feb.html
Tak baro akurat o tych silnikach nic nie wiem dotychczasowe naprawy udawały się dzięki kolegom z forum na nich bazowałem cos sobie przypominam też pomogłes odpowietrzyć układ paliwowy.Powyżej mój traktorek tyle juz roboty zrobił ze naprawde dlatego musze o niego dbać bo jest mi bardzo potrzebny i każda usterka jest dla mnie wazna.Wczoraj paliłem traktoreK pare razy odpręznik zadziałam za każdym razem.A ciebie tez przez dłuzszy czas nie widziałem na forum?pozdr dla wszystkich od pawlo z pilicy.
Popraw byki *saycheese*
RE: problem z odpaleniem s301d
Zawory o które chodzi to to ze sprężynkami. W każdej głowicy wygląda tak samo.http://allegro.pl/glowica-silnika-mf-3- ... 30725.html
RE: problem z odpaleniem s301d
Ok już wiem o jakie zawory chodzi.Ale co może byćz nimi nie tak ze po przekreceniu odprężnika brakm kopresji?
RE: problem z odpaleniem s301d
Może się zawór w prowadnicy zawiesił? dzwignia od uchylania zawory mogła sie zawiesic. Trzeba tam zajrzeć. Dawno mnie niebyło ponieważ miałem tragiczny wydadek w wyniku którego zostałem inwalidą na wózku i raczej juz ciężko mi bdzie prowadzić ciągnik....
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam baro.ostatnio odkręciłem ta pokrywe i zdjołem też całą ta obudowę że tak nazwę co zasłania zaswory nic nie zauważyłem złożyłem spowrotem.Jak opisałem wczesniej raz mi się to zdażyło traktorek nadal pali za każdym razem narazie zostawiam temat.Rozumiem teraz tą przerwe że cie nie było.Smutna dla mnie ta wiadomosc.Myslę że jeszcze pojezdzisz traktorem.A ty masz jeszcze swój traktorek s7 bo nie wiem czy sie mylę ale chyba chciałes go sprzedac?Ja się zastanawiam czy mojego nie zastapic na mocniejszy np s15 lub s320.
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam,
Podepnę się pod temat,żeby nowego nie robić.
Remontowałem mojego s301d i nie mogę go teraz odpalić.
Mam parę pytań do znawców.
1.Gdy pompa pobiera paliwo widać ze z igielitu schodzi paliwo,ale po wtrysku wraca około połowa tego co zabrała.Czy to normalne?dorabiałem podkładkę uszczelniającą sekcję może jest kiepska?
2.Czy radiator na wtrysku jest konieczny? Czy jego brak może wpływać na odpalanie?i ogólnie na kąt.
3.Wysokość komory spalania ma być na 0,75.Gdybym źle ustawił o parę setnych też mógł by być to powód?
Kąt był już chyba w każdej pozycji, idealnie i przed i po pt2000,zmienia się jedynie dym.
Wtrysk regulowany na 12bar.Przy wolniejszych obrotach korbą z wtryskiem wyciągniętym z głowicy nie strzela, dopiero jak trochę szybciej kręcę.
W głowicy strzela nawet za przekręceniem wału.
Zawory nowe dotarte, wyregulowane,pierścienie też nowe.
Będę wdzięczny za sugestię.Pozdrawiam
Podepnę się pod temat,żeby nowego nie robić.
Remontowałem mojego s301d i nie mogę go teraz odpalić.
Mam parę pytań do znawców.
1.Gdy pompa pobiera paliwo widać ze z igielitu schodzi paliwo,ale po wtrysku wraca około połowa tego co zabrała.Czy to normalne?dorabiałem podkładkę uszczelniającą sekcję może jest kiepska?
2.Czy radiator na wtrysku jest konieczny? Czy jego brak może wpływać na odpalanie?i ogólnie na kąt.
3.Wysokość komory spalania ma być na 0,75.Gdybym źle ustawił o parę setnych też mógł by być to powód?
Kąt był już chyba w każdej pozycji, idealnie i przed i po pt2000,zmienia się jedynie dym.
Wtrysk regulowany na 12bar.Przy wolniejszych obrotach korbą z wtryskiem wyciągniętym z głowicy nie strzela, dopiero jak trochę szybciej kręcę.
W głowicy strzela nawet za przekręceniem wału.
Zawory nowe dotarte, wyregulowane,pierścienie też nowe.
Będę wdzięczny za sugestię.Pozdrawiam
RE: problem z odpaleniem s301d
Jak jest odpowietrzony i słychac i widać ze wtrysk ładnie rozpylai punkt wtrysku według ciebie jest dobrze ustawiony, a ciśnienie sprężania jest??? |Układ tłokowo korbowy był remontowany?? jest cisnienie sprężania?? A jak wstrzykniesz mu oleju do komory spalania to zaskoczy??? tłoka odwrotnie nie założyłeś??
Swojego sama dalej mam w s301d mi pękł wał teraz mam silnik z maluchabo za wał do s301d ludzie chore ceny chca a do malucha mam 3 silniki i pół budowy części aSam od mojego wypadku stoji w szopie i nikt go nie ruszał ;/ Jak sie zrobi cieplej to moze z kims go choc odpale....
Swojego sama dalej mam w s301d mi pękł wał teraz mam silnik z maluchabo za wał do s301d ludzie chore ceny chca a do malucha mam 3 silniki i pół budowy części aSam od mojego wypadku stoji w szopie i nikt go nie ruszał ;/ Jak sie zrobi cieplej to moze z kims go choc odpale....
RE: problem z odpaleniem s301d
Przy kręceniu wałem wtrysk słychać pomiędzy GMP a PT2000 tłok założony jest tym dołkiem do wtrysku,zawór ssący też tym kapturem do wtrysku.Ciśnienia nie mam możliwości sprawdzić,ale wydaję się być ok.Raz go odpaliłem ale to było rozgrzane paliwo i głowica.Olej nie pomaga nic.Z układu to tylko na wale minimalny luz,ale jak sam wspomniałeś z takimi cenami to już niech zostanie:)
Dodam że te odpalenie było przed małym incydentem tzn pękła pompa paliwa na uchwycie i oddałem do spawania,szybko szybko i została sekcja tłocząca z podkładką która się stopiła:)
OK.Nowe fakty w sprawie.
Pomimo niedzieli nie wytrzymałem presji i poszedłem sprawdzić wysokość komory spalania.
Okazało się że wnosi 0.00 praktycznie nie ma miejsca między krawędzią cylindra a tłokiem.
Popełniłem błąd początkującego,założyłem nowe uszczelki + jedna stara i było ok,ale te nowe przecież się ugniatają i wyszło na zero mogłem to spr. wcześniej.
A więc wyregulowałem komorę spalania na 0.80 myślę że to powinno być ok.
Silnik odpala jedynie po strzykawce oleju i kącie wtrysku z wyprzedzeniem jakieś 2cm od pt2000 wkręca się na obroty i gaśnie.
Już brakuje mi opcji.*tdown*
Dodam że te odpalenie było przed małym incydentem tzn pękła pompa paliwa na uchwycie i oddałem do spawania,szybko szybko i została sekcja tłocząca z podkładką która się stopiła:)
OK.Nowe fakty w sprawie.
Pomimo niedzieli nie wytrzymałem presji i poszedłem sprawdzić wysokość komory spalania.
Okazało się że wnosi 0.00 praktycznie nie ma miejsca między krawędzią cylindra a tłokiem.
Popełniłem błąd początkującego,założyłem nowe uszczelki + jedna stara i było ok,ale te nowe przecież się ugniatają i wyszło na zero mogłem to spr. wcześniej.
A więc wyregulowałem komorę spalania na 0.80 myślę że to powinno być ok.
Silnik odpala jedynie po strzykawce oleju i kącie wtrysku z wyprzedzeniem jakieś 2cm od pt2000 wkręca się na obroty i gaśnie.
Już brakuje mi opcji.*tdown*
RE: problem z odpaleniem s301d
spawałeś pompę wtryskową?? pokaz fotke moze w niej jest problem...
RE: problem z odpaleniem s301d
Tylko uchwyt był spawany nic się nie naruszyło,zabezpieczenie siedzi normalnie i tłoczek się na nim opiera.
Jutro poprawie tą dorobioną podkładkę na sekcji bo chyba przepuszcza i nie całe ciśnienie jest przekazywane na zaworek, bo coś się wilgoci na pompie i może być tak, że przy małych obrotach jest dobrze ,ale pojawiają się obroty i kąt się krzaczy,mam przynajmniej taką nadzieję:)
Podkładka poprawiona i efekt jest,co prawda nie obeszło się bez podgrzania głowicy palnikiem ale przynajmniej pali.Na ciepłym pali już za pierwszym sprężaniem,a zimny niestety nie ma ochoty.
Czyli wychodzi na to,że jednak kompresja nie jest w najlepsza?? czy to inny problem?
Jutro poprawie tą dorobioną podkładkę na sekcji bo chyba przepuszcza i nie całe ciśnienie jest przekazywane na zaworek, bo coś się wilgoci na pompie i może być tak, że przy małych obrotach jest dobrze ,ale pojawiają się obroty i kąt się krzaczy,mam przynajmniej taką nadzieję:)
Podkładka poprawiona i efekt jest,co prawda nie obeszło się bez podgrzania głowicy palnikiem ale przynajmniej pali.Na ciepłym pali już za pierwszym sprężaniem,a zimny niestety nie ma ochoty.
Czyli wychodzi na to,że jednak kompresja nie jest w najlepsza?? czy to inny problem?
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: problem z odpaleniem s301d
Kolego,na bank kompresja nie ciekawa.Wtrysk słychać,czyli jest.Co to jest radiator na wtrysku,nie kumam?Zdejmowałeś głowicę,ustawiałeś komorę ,ale ciekawe czy jest teraz szczelnie na połączeniu głowica-cylinder?Na rozpylaczu nagaru nie było?,jakie luzy ustawiłeś na zaworach?Próbowałeś odpalać na samostarcie.Jak odpalasz-ustawiasz dżwignię regulatora w położenie Ruch (czy dodajesz gazu na max.?)Cylindra nie ruszałeś,nie wiesz jak wygląda,pierscienie mogą być zapieczone.
RE: problem z odpaleniem s301d
Radiator to ten element aluminiowy do chłodzenia wtrysku.
Jak by była nie szczelność miedzy głowicą a cylindrem to by było widać i słychać, uszczelka była nowa, więc się jeszcze nie wypracowała.
Zawory standardowo na 0,2,a odpalam na pełnym wtrysku.
Samostartu nie używałem.
Pierścienie są nowe z primy.
Mierzyłem tłok i mieścił się na minimalnej granicy co do cylindra lecz był trochę porysowany.
Jak by była nie szczelność miedzy głowicą a cylindrem to by było widać i słychać, uszczelka była nowa, więc się jeszcze nie wypracowała.
Zawory standardowo na 0,2,a odpalam na pełnym wtrysku.
Samostartu nie używałem.
Pierścienie są nowe z primy.
Mierzyłem tłok i mieścił się na minimalnej granicy co do cylindra lecz był trochę porysowany.
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: problem z odpaleniem s301d
Skoro to silnik S301d,to chłodnica musi być na wtryskiwaczu.Luzy ustawiałeś na zimnym? Skoro mówisz że wszystko jest w porządku, to co jest nie tak?Zawory dotarte,więc nieszczelności chyba nie ma?Może sprężyny zaworowe są popękane,albo któryś z zaworów jest zawieszony?Ten trochę porysowany tłok też może mieć winę.Chyba przeglądnij to wszystko jeszcze raz,Jak by było widać i słychać nieszczelnośc między głowicą a cylindrem,to niedobrze-głowica jest równa?Jaka jest "minimalna granica tłoka co do cylindra"?
RE: problem z odpaleniem s301d
Problem polegał na minimalnie nie wyważonym wale.Pewnego razu przy odpalaniu całkiem się przekręcił wał, więc przyczyna sama wyszła.
Wyważyłem zaspawałem na amen i chodzi aż miło.
Przy okazji rozwaliło mi koło zamachowe i zostało zastąpione starym kołem dwu masowym.
Pozdrawiam i dziękuje.
Wyważyłem zaspawałem na amen i chodzi aż miło.
Przy okazji rozwaliło mi koło zamachowe i zostało zastąpione starym kołem dwu masowym.
Pozdrawiam i dziękuje.
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam.Panowie chciałem zapytac w moim silniku s301d podczas pracy cieknie mi olej z tego wałłeczka co jest zamocowany odpręznik czy jest mozliwe jak by to jakos uszczelnic? odkręcilem pokrywę co zasłania zawory walek widac ale co zrobic by olej nie wyciekał.sorry zbytnio nie znam nazw poczczegolnych czesci.
RE: problem z odpaleniem s301d
Zacznij od wyczyszczenia odpowietrznika klawiatury. Robiłem cuda, a wystarczył kawał druta i przetkać w/w.
Odprężnik nie ma z tego co pamiętam żadnego oringu. Może być więc "zapocony", ale lać się nie powinno.
Odprężnik nie ma z tego co pamiętam żadnego oringu. Może być więc "zapocony", ale lać się nie powinno.
RE: problem z odpaleniem s301d
Ta zrobie. Ale nie bardzo kumam gdzie jest ten dpowietrznik klawiatury? jakies namiary bym prosił.Dzieki dam znac jak wyczyszcze.
RE: problem z odpaleniem s301d
Odkręć pokrywkę klawiatury, tam jest trochę zaciśnięta rutka, taki "pet". Weź kawałek drutu i przetkaj go.
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam wszystkich po długiej przerwie.Koledzy proszę o pomoc.Mój traktorek s301d przestał palic.Co mógłbym posprawdzac po koleji że nie pal??.Jezeli chodzi o dopływ paliwa do papy OK.Z papy też tryska paliwko podczas ruchu korba.A prosze o odpowiedz-Wykręciłem cały wtrysk nie odłaczałem przewodu do papy kręciłem korbą i paliwo nie leciało z wtrysku tak ma byc??Może dlatego nie pali?? Mam tyle pracy koło domu a zima tuż tuż chciałbym zdązyc przed zimą.Z góry dziekuje pozdr wszystki formułowiczów.Paweł.Proszę o jakies skazówki moich pytan.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: problem z odpaleniem s301d
Paliwo z wtrysku ma się ładnie rozpylać, ma być mgiełka, wtrysk pewnie się zapiekł.
Gasiłeś go od razu po pracy, czy dałeś mu się ostudzić chwilę pracując na biegu luzem?
Gasiłeś go od razu po pracy, czy dałeś mu się ostudzić chwilę pracując na biegu luzem?