problem z odpaleniem s301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80e ... be984.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d68 ... f2feb.html

Tak baro akurat o tych silnikach nic nie wiem dotychczasowe naprawy udawały się dzięki kolegom z forum na nich bazowałem cos sobie przypominam też pomogłes odpowietrzyć układ paliwowy.Powyżej mój traktorek tyle juz roboty zrobił ze naprawde dlatego musze o niego dbać bo jest mi bardzo potrzebny i każda usterka jest dla mnie wazna.Wczoraj paliłem traktoreK pare razy odpręznik zadziałam za każdym razem.A ciebie tez przez dłuzszy czas nie widziałem na forum?pozdr dla wszystkich od pawlo z pilicy.



Popraw byki *saycheese*
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: marek »

Zawory o które chodzi to to ze sprężynkami. W każdej głowicy wygląda tak samo.http://allegro.pl/glowica-silnika-mf-3- ... 30725.html
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Ok już wiem o jakie zawory chodzi.Ale co może byćz nimi nie tak ze po przekreceniu odprężnika brakm kopresji?
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: baro »

Może się zawór w prowadnicy zawiesił? dzwignia od uchylania zawory mogła sie zawiesic. Trzeba tam zajrzeć. Dawno mnie niebyło ponieważ miałem tragiczny wydadek w wyniku którego zostałem inwalidą na wózku i raczej juz ciężko mi bdzie prowadzić ciągnik....
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam baro.ostatnio odkręciłem ta pokrywe i zdjołem też całą ta obudowę że tak nazwę co zasłania zaswory nic nie zauważyłem złożyłem spowrotem.Jak opisałem wczesniej raz mi się to zdażyło traktorek nadal pali za każdym razem narazie zostawiam temat.Rozumiem teraz tą przerwe że cie nie było.Smutna dla mnie ta wiadomosc.Myslę że jeszcze pojezdzisz traktorem.A ty masz jeszcze swój traktorek s7 bo nie wiem czy sie mylę ale chyba chciałes go sprzedac?Ja się zastanawiam czy mojego nie zastapic na mocniejszy np s15 lub s320.
Esek301d
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2014, 20:48

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Esek301d »

Witam,
Podepnę się pod temat,żeby nowego nie robić.
Remontowałem mojego s301d i nie mogę go teraz odpalić.
Mam parę pytań do znawców.
1.Gdy pompa pobiera paliwo widać ze z igielitu schodzi paliwo,ale po wtrysku wraca około połowa tego co zabrała.Czy to normalne?dorabiałem podkładkę uszczelniającą sekcję może jest kiepska?
2.Czy radiator na wtrysku jest konieczny? Czy jego brak może wpływać na odpalanie?i ogólnie na kąt.
3.Wysokość komory spalania ma być na 0,75.Gdybym źle ustawił o parę setnych też mógł by być to powód?

Kąt był już chyba w każdej pozycji, idealnie i przed i po pt2000,zmienia się jedynie dym.
Wtrysk regulowany na 12bar.Przy wolniejszych obrotach korbą z wtryskiem wyciągniętym z głowicy nie strzela, dopiero jak trochę szybciej kręcę.
W głowicy strzela nawet za przekręceniem wału.
Zawory nowe dotarte, wyregulowane,pierścienie też nowe.

Będę wdzięczny za sugestię.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: baro »

Jak jest odpowietrzony i słychac i widać ze wtrysk ładnie rozpylai punkt wtrysku według ciebie jest dobrze ustawiony, a ciśnienie sprężania jest??? |Układ tłokowo korbowy był remontowany?? jest cisnienie sprężania?? A jak wstrzykniesz mu oleju do komory spalania to zaskoczy??? tłoka odwrotnie nie założyłeś??

Swojego sama dalej mam w s301d mi pękł wał teraz mam silnik z maluchabo za wał do s301d ludzie chore ceny chca a do malucha mam 3 silniki i pół budowy części :P aSam od mojego wypadku stoji w szopie i nikt go nie ruszał ;/ Jak sie zrobi cieplej to moze z kims go choc odpale....
Esek301d
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2014, 20:48

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Esek301d »

Przy kręceniu wałem wtrysk słychać pomiędzy GMP a PT2000 tłok założony jest tym dołkiem do wtrysku,zawór ssący też tym kapturem do wtrysku.Ciśnienia nie mam możliwości sprawdzić,ale wydaję się być ok.Raz go odpaliłem ale to było rozgrzane paliwo i głowica.Olej nie pomaga nic.Z układu to tylko na wale minimalny luz,ale jak sam wspomniałeś z takimi cenami to już niech zostanie:)

Dodam że te odpalenie było przed małym incydentem tzn pękła pompa paliwa na uchwycie i oddałem do spawania,szybko szybko i została sekcja tłocząca z podkładką która się stopiła:)





OK.Nowe fakty w sprawie.
Pomimo niedzieli nie wytrzymałem presji i poszedłem sprawdzić wysokość komory spalania.
Okazało się że wnosi 0.00 praktycznie nie ma miejsca między krawędzią cylindra a tłokiem.
Popełniłem błąd początkującego,założyłem nowe uszczelki + jedna stara i było ok,ale te nowe przecież się ugniatają i wyszło na zero mogłem to spr. wcześniej.



A więc wyregulowałem komorę spalania na 0.80 myślę że to powinno być ok.
Silnik odpala jedynie po strzykawce oleju i kącie wtrysku z wyprzedzeniem jakieś 2cm od pt2000 wkręca się na obroty i gaśnie.
Już brakuje mi opcji.*tdown*
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: baro »

spawałeś pompę wtryskową?? pokaz fotke moze w niej jest problem...
Esek301d
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2014, 20:48

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Esek301d »

Tylko uchwyt był spawany nic się nie naruszyło,zabezpieczenie siedzi normalnie i tłoczek się na nim opiera.
Jutro poprawie tą dorobioną podkładkę na sekcji bo chyba przepuszcza i nie całe ciśnienie jest przekazywane na zaworek, bo coś się wilgoci na pompie i może być tak, że przy małych obrotach jest dobrze ,ale pojawiają się obroty i kąt się krzaczy,mam przynajmniej taką nadzieję:)





Podkładka poprawiona i efekt jest,co prawda nie obeszło się bez podgrzania głowicy palnikiem ale przynajmniej pali.Na ciepłym pali już za pierwszym sprężaniem,a zimny niestety nie ma ochoty.

Czyli wychodzi na to,że jednak kompresja nie jest w najlepsza?? czy to inny problem?
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Adasiek123 »

Kolego,na bank kompresja nie ciekawa.Wtrysk słychać,czyli jest.Co to jest radiator na wtrysku,nie kumam?Zdejmowałeś głowicę,ustawiałeś komorę ,ale ciekawe czy jest teraz szczelnie na połączeniu głowica-cylinder?Na rozpylaczu nagaru nie było?,jakie luzy ustawiłeś na zaworach?Próbowałeś odpalać na samostarcie.Jak odpalasz-ustawiasz dżwignię regulatora w położenie Ruch (czy dodajesz gazu na max.?)Cylindra nie ruszałeś,nie wiesz jak wygląda,pierscienie mogą być zapieczone.
Esek301d
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2014, 20:48

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Esek301d »

Radiator to ten element aluminiowy do chłodzenia wtrysku.
Jak by była nie szczelność miedzy głowicą a cylindrem to by było widać i słychać, uszczelka była nowa, więc się jeszcze nie wypracowała.
Zawory standardowo na 0,2,a odpalam na pełnym wtrysku.
Samostartu nie używałem.
Pierścienie są nowe z primy.
Mierzyłem tłok i mieścił się na minimalnej granicy co do cylindra lecz był trochę porysowany.
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Adasiek123 »

Skoro to silnik S301d,to chłodnica musi być na wtryskiwaczu.Luzy ustawiałeś na zimnym? Skoro mówisz że wszystko jest w porządku, to co jest nie tak?Zawory dotarte,więc nieszczelności chyba nie ma?Może sprężyny zaworowe są popękane,albo któryś z zaworów jest zawieszony?Ten trochę porysowany tłok też może mieć winę.Chyba przeglądnij to wszystko jeszcze raz,Jak by było widać i słychać nieszczelnośc między głowicą a cylindrem,to niedobrze-głowica jest równa?Jaka jest "minimalna granica tłoka co do cylindra"?
Esek301d
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2014, 20:48

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Esek301d »

Problem polegał na minimalnie nie wyważonym wale.Pewnego razu przy odpalaniu całkiem się przekręcił wał, więc przyczyna sama wyszła.
Wyważyłem zaspawałem na amen i chodzi aż miło.
Przy okazji rozwaliło mi koło zamachowe i zostało zastąpione starym kołem dwu masowym.

Pozdrawiam i dziękuje.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam.Panowie chciałem zapytac w moim silniku s301d podczas pracy cieknie mi olej z tego wałłeczka co jest zamocowany odpręznik czy jest mozliwe jak by to jakos uszczelnic? odkręcilem pokrywę co zasłania zawory walek widac ale co zrobic by olej nie wyciekał.sorry zbytnio nie znam nazw poczczegolnych czesci.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Zacznij od wyczyszczenia odpowietrznika klawiatury. Robiłem cuda, a wystarczył kawał druta i przetkać w/w.
Odprężnik nie ma z tego co pamiętam żadnego oringu. Może być więc "zapocony", ale lać się nie powinno.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Ta zrobie. Ale nie bardzo kumam gdzie jest ten dpowietrznik klawiatury? jakies namiary bym prosił.Dzieki dam znac jak wyczyszcze.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Odkręć pokrywkę klawiatury, tam jest trochę zaciśnięta rutka, taki "pet". Weź kawałek drutu i przetkaj go.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam wszystkich po długiej przerwie.Koledzy proszę o pomoc.Mój traktorek s301d przestał palic.Co mógłbym posprawdzac po koleji że nie pal??.Jezeli chodzi o dopływ paliwa do papy OK.Z papy też tryska paliwko podczas ruchu korba.A prosze o odpowiedz-Wykręciłem cały wtrysk nie odłaczałem przewodu do papy kręciłem korbą i paliwo nie leciało z wtrysku tak ma byc??Może dlatego nie pali?? Mam tyle pracy koło domu a zima tuż tuż chciałbym zdązyc przed zimą.Z góry dziekuje pozdr wszystki formułowiczów.Paweł.Proszę o jakies skazówki moich pytan.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: AndrzejD21 »

Paliwo z wtrysku ma się ładnie rozpylać, ma być mgiełka, wtrysk pewnie się zapiekł.
Gasiłeś go od razu po pracy, czy dałeś mu się ostudzić chwilę pracując na biegu luzem?
ODPOWIEDZ