Silnik S-60 wysokie obroty
Silnik S-60 wysokie obroty
Witam Wszystkich.
Panowie mam taki problem, mianowicie udało mi się zdobyć silnik S-60 z 1954roku z releacji właściciela nie był odpalany od wielu lat, wczoraj udało mi się go uruchomić jednak dostał dostał dużych obrotów i musiałem go odrazu zgasić. Myślałem że problem może być w pompie wtryskowej i ją rozebrałem nie wiem czy dobrze ją teraz złożyłem chodzi mi tu o ząbki na listwie czy jest tak jak być powinno. Ma ktoś może jakiś schemat pompy wtryskowej??? No i jaki może być powód wysokich obrotów...
Zdjęcie silnika poniżej
Zdjęcia
Panowie mam taki problem, mianowicie udało mi się zdobyć silnik S-60 z 1954roku z releacji właściciela nie był odpalany od wielu lat, wczoraj udało mi się go uruchomić jednak dostał dostał dużych obrotów i musiałem go odrazu zgasić. Myślałem że problem może być w pompie wtryskowej i ją rozebrałem nie wiem czy dobrze ją teraz złożyłem chodzi mi tu o ząbki na listwie czy jest tak jak być powinno. Ma ktoś może jakiś schemat pompy wtryskowej??? No i jaki może być powód wysokich obrotów...
Zdjęcie silnika poniżej
Zdjęcia
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 03 lis 2011, 19:55
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Nie wiem jak w tym silniku ale w S320 są tam takie dwa znaczki w które trzeba trafić i wtedy pompa pracuje prawidłowo
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Powodem wejścia na wysokie obroty jest, najprawdopodobniej, zacięcie się listwy zębatej lub regulatora. Jeśli długo nie był odpalany to miało prawo się zaciąć. Dokładne wyczyszczenie i przepłukanie w ropie powinno pomóc.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
rzeźnik masz może foto tych znaczków? wtedy porównam i będę wiedział czy w pompie s60 są takie. Najlepiej przydał by mi się jakiś schemat jak złożyć taką pompe bo w instrukcji jest napisane niewiele na ten temat.
Papiszon, mówisz o przepłukaniu reulatora? bo pompe już wyczyściłem problem w tym że nie wiem jak złożyć ją dobrze z listwą tak aby prawidłowo się zazębiała...
Panowie prosił bym o pomoc bo nie wiem bardzo jak to ruszyć? najbardziej pomocny był by schemat pompy ewentualnie jakieś zdjęcia
I jak się w tych silnikach ustawia kąt wtrysku?
Papiszon, mówisz o przepłukaniu reulatora? bo pompe już wyczyściłem problem w tym że nie wiem jak złożyć ją dobrze z listwą tak aby prawidłowo się zazębiała...
Panowie prosił bym o pomoc bo nie wiem bardzo jak to ruszyć? najbardziej pomocny był by schemat pompy ewentualnie jakieś zdjęcia
I jak się w tych silnikach ustawia kąt wtrysku?
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Mam w garażu pompę do S-60 popatrzę jutro co i jak tam wygląda.
Kąt wtrysku ustawia się pod pompą wtryskową jest tam śruba z kontrą i to na niej się reguluje kąt.na kole zamachowym powinieneś mieć jakieś znaki a na bloku silnika musisz mieć jakąś strzałkę albo wskaźnik lub coś w tym stylu.
Kąt wtrysku ustawia się pod pompą wtryskową jest tam śruba z kontrą i to na niej się reguluje kąt.na kole zamachowym powinieneś mieć jakieś znaki a na bloku silnika musisz mieć jakąś strzałkę albo wskaźnik lub coś w tym stylu.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
a jaki powinien być prawidłowy kąt przed GMP? Jak to odmierzać? Jak byś mogł to zreknij do tej pompy, fajnie gdybyś dał jakieś zdjęcia jak to poprawnie złożyć
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
W silnikach S-60 nie ma znaków.
Wyciąga się wtryskiwacz,kieruje go na koło zamachowe po obwodzie odpowiednio doginając rurkę,ustawia się tłok w GMP, robi się znak kredą na kole na przeciw wtryskiwacza,odpowietrza się pompę,kręci się wałem i gdy będzie wtrysk,zaznaczy nam drugi punkt paliwem na kole,tu robimy drugi znak.Zmierzony kąt określa początek wtrysku.Może ten opis skomplikowane,ale jest to łatwe do wykonania.Pamiętajmy jednak,że początek wtrysku w silnikach S-60 zależy od obrotów na jakich ma silnik pracować.
Wyciąga się wtryskiwacz,kieruje go na koło zamachowe po obwodzie odpowiednio doginając rurkę,ustawia się tłok w GMP, robi się znak kredą na kole na przeciw wtryskiwacza,odpowietrza się pompę,kręci się wałem i gdy będzie wtrysk,zaznaczy nam drugi punkt paliwem na kole,tu robimy drugi znak.Zmierzony kąt określa początek wtrysku.Może ten opis skomplikowane,ale jest to łatwe do wykonania.Pamiętajmy jednak,że początek wtrysku w silnikach S-60 zależy od obrotów na jakich ma silnik pracować.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
A czy ta śruba która jest "za" regulatorem na dole służy do ustawiania wysokości obrotów?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Tak,ta śruba jest do regulacji obrotów w zakresie 100 obr/min.Można dodać lub ująć.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
niema co grzebać w pompie ja miałem ten sam objaw jak kupiłem swojego .chrapek3011 napisał/a:
Tak,ta śruba jest do regulacji obrotów w zakresie 100 obr/min.Można dodać lub ująć.
po pierwsze jak pisze chrapek jest śruba od tyłu regulatora z kontra do regulacji obrotów ,
listwa zębata po odpaleniu silnika powiną być na środku równo z dwóch stron ,wtedy dawka jest optymalna , jak jest mu za mało listwę regulator ciągnie w dół i zwiększa obroty jak zwalnia listwa ma wysuwa do góry
po drugie regulator obrotów ma osobne smarowanie nie z silnika na pewno tak jak u mnie i u ciebie jest zaklejony syfem ze starego oleju lub jest zardzewiały należy zdjąć przedni dekiel pistolet do rapowania i go dokładnie wymyć wydmuchać dorobić uszczelkę i zalać olejem typu lux 10 .
załóż pod pompę oryginalne uszczelki podkładki tak jak było ,
najczęściej durni Rolnicy z prlu podkręcani obroty na regulatorze u mnie był syf w środku oraz podkręcone na maxa tylko po co ?o_O
nie wiem po co takie obroty aż skakał może napędzali jakom turbinęo_O
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Dzisiaj zdjąłem osłone regulatora i faktycznie w środku z oleju została mazia, wszystko oczyściłem i jutro poskładam. Jednak ciągle mam wrażenie że źle złożyłem pompe, fakt faktem pompuje, dzisiaj również wyjąłem wtrysk i okazało się że leje, a rozpylacz jest całkłowicie zapieczony... Dzisiaj już też nie mogłem uruchomić silnika przed rozebraniem wtrysku i regulatora, jak pierwszy raz zapalił to tak jak wspominałem miał wysokie obroty i dymił na czarno.
Oman7 i jak patrzyłes cos odnośniej tej pompy?
Oman7 i jak patrzyłes cos odnośniej tej pompy?
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Wybacz ale nie zaglądałem do pompy.
Wczoraj i dzisiaj byłem na wezwaniu serwisowym w robocie.
Może jutro mi się uda zaglądnąć.
Wczoraj i dzisiaj byłem na wezwaniu serwisowym w robocie.
Może jutro mi się uda zaglądnąć.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
A więc tak, wymieniłem rozpylacz we wtryskiwaczu i wyregulowałem, oczyściłem reduktor i zalałem świeżym olejem, silnik dzisiaj uruchomiłem odpalił od strzała reduktor też już działa, jednak znowu obrotu mu się podnosiły, i musiałem go zwalniać wajchą od pompy. obroty wcale nie reagują na podnoszenie lub opuszczanie listwy w pompie, Co myślicie o tym?
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Czy przypadkiem, podczas składania, nie obróciłeś tłoczka sekcji o 180 st.? Wtedy będzie chodził na najwyższych obrotach i będą rosły.
Oznaczenie na zabieraku (łopatce) tłoczka musi pokrywać się z otworem przelewowym/zasilającym cylinderka.
Oznaczenie na zabieraku (łopatce) tłoczka musi pokrywać się z otworem przelewowym/zasilającym cylinderka.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Czyli jeżeli jest obrócony tłoczek o 180st. to obroty będą rosły a regulacja listwą nic nie da? Bo właśnie brałem listwe do góry i do dołu i nic to nie dawało? a O którym oznaczeniu mówisz? bo jakoś nie bardzo mogę to sobie skojarzyć
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Właśnie o tym pisałem Ci na PW...że odwrotnie.O regulatorze zresztą też.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Sekcja wtryskowa tak już ma, że tłoczek uszczelniając się paliwem, podaje coraz to wyższą dawkę. Dlatego jest potrzebny regulator obrotów, bo gdyby go nie było to silnik rozbiegałby się do nieokreślonych obrotów i doprowadziłoby to do, nawet rozerwania silnika.
Jeśli tłoczek jest odwrotnie założony, to przesuwanie listwą nic nie da, bo krawędź robocza (taka ukośna szczelina) tłoczka jest po drugiej stronie otworu odcinającego i nie ma regulacji dawki. Jest ona w tym wypadku maksymalna i rośnie wraz z uszczelnianiem się tłoczka.
Oznaczenie jest na tej łopatce na tłoczku tzw. zabieraku, która wchodzi w tuleję z wieńcem zębatym. Nie wiem jaką masz sekcję i czy są jakieś oznaczenia, ale zasada jest taka, że tłoczek ma być tak włożony do cylinderka, aby w pozycji STOP podłużny rowek w części roboczej tłoczka, znajdował się naprzeciw otworu zasilającego/odcinającego cylinderka.
Jeśli tłoczek jest odwrotnie założony, to przesuwanie listwą nic nie da, bo krawędź robocza (taka ukośna szczelina) tłoczka jest po drugiej stronie otworu odcinającego i nie ma regulacji dawki. Jest ona w tym wypadku maksymalna i rośnie wraz z uszczelnianiem się tłoczka.
Oznaczenie jest na tej łopatce na tłoczku tzw. zabieraku, która wchodzi w tuleję z wieńcem zębatym. Nie wiem jaką masz sekcję i czy są jakieś oznaczenia, ale zasada jest taka, że tłoczek ma być tak włożony do cylinderka, aby w pozycji STOP podłużny rowek w części roboczej tłoczka, znajdował się naprzeciw otworu zasilającego/odcinającego cylinderka.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Dzisiaj obróciłem cały tłoczek o 180c jednak wcale nie mogłem silnika odpalić a pompa podawała znikome ilości paliwa, podejrzewam że wcześniej przekręciłem tłoczek o pare trybów i dlatego. Rozebrałem całkowicie pompe i zrobiłem kilka zdjęć a więc tak czy otwór zasilający w cylindreku ma sie pokrywać z otworem zasilającym w obudowie pompy? i czy dobrze myślę odnośniezłożenia tłoczka i cylinderka foty poniżej
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Otwór zasilający ma się pokrywać z wejściem zasilającym .
Musisz odpowiednio ustawić listwę zębatą względem koła inaczej nie będzie dobrze chodził silnik. Ta sekcja na zdjęciach nie wygląda pierwszej młodości.
Musisz odpowiednio ustawić listwę zębatą względem koła inaczej nie będzie dobrze chodził silnik. Ta sekcja na zdjęciach nie wygląda pierwszej młodości.
RE: Silnik S-60 wysokie obroty
Sekcja, przedstawiona w moim poście, jest nowa, a raczej nieużywana i jest do zbycia. Mam ich jeszcze dwie sztuki. Gdybyś @anabol potrzebował to pisz na PW.
To wyfrezowanie na główce sekcji, naprzeciwko otworu zasilającego, to miejsce na wkręt ustalający i (chyba) jednocześnie odpowietrzający.
To wyfrezowanie na główce sekcji, naprzeciwko otworu zasilającego, to miejsce na wkręt ustalający i (chyba) jednocześnie odpowietrzający.