Czy to silnik s320 ?

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
rybko309
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:48

Czy to silnik s320 ?

Post autor: rybko309 »

Witam. Posiadam silnik, który wyglądem przypomina całkiem silnik S320ER. Poniżej zamieszczam link do zdjęcia tabliczki znamionowej. Dodam, że silnik prawdopodobnie pracował kiedyś przez jakiś czas w straży pożarnej. Dziękuje. Pozdrawiam. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/900 ... 5fd29.html



Bardzo mi na tym zależy, ponieważ zamierzam zrobić jakiś remont, a nawet nie wiem z czym mam do czynienia.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: oman7 »

Nie masz więcej zdjęć tego silnika?
Mi to wygląda na S12.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: oman7 »

To jest silnik s-320 tylko jest ograniczony na regulatorze obrotów bo rozwija tylko 1000obr/min.Ale cała reszta jest na pewno jest z s320.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: Bolszewik »

Może, skoro pracował w straży, napędzał pompę lub inne urządzenie które wymagało takich właśnie obrotów i dlatego tak go ustawiono ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: chrapek3011 »

I zapewne tak było.Te silniki razem z pompami nawet były eksportowane do ciepłych krajów.
Awatar użytkownika
rybko309
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:48

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: rybko309 »

Dzięki :). Ciekawe tylko dlaczego on ma takie dziwne oznaczenie. To on w końcu ile ma KM bo ja już sam nie wiem o_O.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: Bolszewik »

Zrobili krótką serię, lub była to seria na eksport nieznana u nas.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: oman7 »

Bolszewik napisał/a:
Zrobili krótką serię, lub była to seria na eksport nieznana u nas.
To nie była krótka seria bo na tabliczce jest wybity numer 100358 szt. a to jest bardzo dużo zapewne te silniki szły na bliski wschód.

Ten silnik ma 12KM tak mówi tabliczka znamionowa i mój wykres na który zajrzałem sobie.
Awatar użytkownika
rybko309
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:48

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: rybko309 »

Więc teraz wiem co jest grane dziękuje panowie z przybliżenie tematu. Zastanawia mnie czy dało by się wprowadzić jakieś zmiany by osiągnąć większą moc bo jeżeli on jest tylko zwolniony na regulatorze to może wystarczy wymienić parę trybów. Interesuje mnie też ciśnienie w trysku, ponieważ w zeszłym roku był wymieniany i był ustawiony na ciśnienie z S320 i teraz nie wiem czy działa poprawnie.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: oman7 »

Na pewno nie będziesz musiał wymieniać żadnych trybów.
Prawdopodobnie jest ograniczony na dawce paliwa w jakiś sposób będziesz to musiał podpatrzeć w oryginalnym S320 i pomajsterkować jak zrobić z powrotem 1500obr/min.
Awatar użytkownika
rybko309
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:48

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: rybko309 »

Ja i tak prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości będę musiał kupić silnik ale prawdopodobnie skupię się na s 320. Mogli byś cie zaproponować jakiś inny silnik z oferty andori w tym przedziale mocy. Interesuję mnie to ponieważ nie wiem jak się spisują inne silniki tej firmy.



Proszę o pomoc, ponieważ czas goni i muszę korzystać z dobrej pogody. Dziękuję i przepraszam, że poganiam*blushing*.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: oman7 »

W tym przedziale mocy masz do dyspozycji 1HC102 2000 obr/min. moc 15KM łatwiej osiągalny,tak samo wytrzymały jak S320.
Drugim to 2CA90 3000obr/min moc 19,5KM ale bardzo ciężki jest do kupienia.Wada to pękający wał korbowy i w dodatku wał nie do zdobycia.

Jak spisują się te silnik tak jak każde inne jak się o nie dba to są niezniszczalne.
Awatar użytkownika
rybko309
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:48

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: rybko309 »

Podczas remontu zauważyłem na kole zamachowym liczby 1000. 1300, 1500 czy to ma jakieś znaczenie ? Czy w danej pozycji mogę ustawić obroty ? Jeśli tak to w jaki sposób? Jaki filtr paliwa pasuje do s320 ?
Przepraszam za ten grad pytań *blushing*. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam*tup*.



Przepraszam za spam ale zależy mi na czasie.*no*
Awatar użytkownika
albert
Posty: 94
Rejestracja: 19 sie 2012, 17:24

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: albert »

Witaj, na tych znakach ustawia się kąt wtrysku paliwa dla nominalnych obrotów silnika.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... post_76974 w tym temacie masz opisane co i jak polecam też filmik instruktażowy ~oman7 http://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0 co prawda w filmie jest silnik s301d ale zasada jest podobna w silniku s320
Awatar użytkownika
rybko309
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:48

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: rybko309 »

Czy wystarczy tylko ustawienie kąta wtrysku żeby zwiększyć moc do 18km ?



Jeżeli nikt nie orientuje się w tej sprawie a wiedział by gdzie można było się dopytać to bardzo proszę o odpowiedź. Dziękuję. Pozdrawiam :).
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: oman7 »

Tak powinieneś ustawić kąt wtrysku dla prędkości obrotowej 1500obr/min.
Musisz także dodać troszeczkę więcej paliwa.
Awatar użytkownika
rybko309
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:48

RE: Czy to silnik s320 ?

Post autor: rybko309 »

Ehh :o . Próbowałem ustawić kąt wtrysku , ale niestety gdy wykręcę śrubę pod pompą prawie do momentu wtrysku na punkcie P1000 koło zamachowe nie chce się obracać. I muszę mięć ustawione między GMP a P1000. Wydaje mi się że pompa jest już do wymiany. Dodam że silnik kopci na czarno rzuca olejem i sadzą. :@
ODPOWIEDZ