301d przyczyny dymienia

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
msadel
Posty: 59
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

301d przyczyny dymienia

Post autor: msadel »

Koledzy jakie mogą być powody dymienia tego silnika, w takim stopniu że jak przyłoży się rękę na chwilę to czarniutka jak smoła. Dodam że pali bez problemu, może jak stoi przy minus iluś to 3 razy muszę zakręcić i tyle tak to jeden obrót i gotowe.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 301d przyczyny dymienia

Post autor: Bolszewik »

Chyba za dużo paliwa:

- źle ustawiony/uszkodzony wtryskiwacz,
- za duża dawka na pompie,
- niesprawny/niedrożny powrót nadmiaru paliwa z wtrysku,
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: 301d przyczyny dymienia

Post autor: Adasiek123 »

Przyczyn może być sporo.Może to być za duża dawka paliwa,zły kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa,złe luzy zaworowe,zawory mogą być nieszczelne albo któryś zawieszony,rozpylacz zabrudzony,może lać,nawet zabrudzony filtr powietrza da takie objawy.Zacznij od czynności prostszych i w miarę potrzeby szukaj dalej.W najgorszym wypadku może to być nieszczelność w połączeniu głowica-cylinder.
msadel
Posty: 59
Rejestracja: 04 sty 2014, 9:27

RE: 301d przyczyny dymienia

Post autor: msadel »

Mam jeszcze jedno pytanie co do falowania silnika jak te obroty ustabilizować ? ruch na regulatorze jest max 4mm.
Tajfun
Posty: 81
Rejestracja: 17 kwie 2012, 21:41

RE: 301d przyczyny dymienia

Post autor: Tajfun »

Na 100 % przyblokowany dopływ powietrza przez brudny filtr lub za duża dawka paliwa albo i jedne i drugie,ale o tym już napisał Ci Adasiek 123 ja tylko to potwierdzam.
Tylko przy brudnym filtrze silnik nie będzie miał pełnej mocy i będzie się grzał a przy dużej dawce będzie miał moc i też może się grzać i dymić.
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: 301d przyczyny dymienia

Post autor: Adasiek123 »

Masz rację Tajfun,czysty filtr powietrza to podstawa,zresztą dla wszystkich silników.
ODPOWIEDZ