S301(D?) - brak mocy

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
drax
Posty: 440
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

S301(D?) - brak mocy

Post autor: drax »

Przyznaję, nie przejrzałem wszystkich wątków dotyczących tego silnika, tylko kilka gdzie nie znalazłem odpowiedzi.

Otóż mój dziadek ma sama z wyżej wymienionym silnikiem, nie pamiętam jednak czy to wersja S301 czy S301D, raczej ta druga, jutro sprawdzę, ciągnik ma skrzynie od żuka, generalnie nie było z nim problemu i przełożenia były dobrze dobrane, że dawał sobie rade, jednak teraz jazda nim nawet na 2 biegu jest niemal niemożliwa, ciągnik od razu się dusi, nie ma mocy, dziadka zdaniem silnik jest przegrzany. Jednak moje pytanie czy są jakieś możliwości i co sprawdzić co może być również przyczyną takiego spadku mocy ? Silnik nawet po długim postoju odpala od korby niemal zaraz po wyłączeniu odprężnika, na wolnych obrotach sobie faluje.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: Bolszewik »

A na obroty wchodzi ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
drax
Posty: 440
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: drax »

Tak, wkręca się.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: Bolszewik »

Jak silnik pracuje prawidłowo to może błąd jest w sprzęgle, skrzyni biegów lub moście.

U mnie nie dało się jechać gdy rozleciało się łożysko w skrzyni ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: marek »

Mały dopływ paliwa. Może zablokowane hamulce.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: pawlo »

W zeszłym tygodniu miałem problem było to odczuwalne w jezdzie nawet szarpało traktorkiem z góry na luzie niechciał jechac po rozpołowieniu tylnego mostu żuka okazało się łożysko się rozleciało po czesci troche je zmiel.Łozysko wymieniłem po problemie.Tak jaj kolega bolszewik pisze.Zbadaj skrzynie lub most nie wykluczam hamulce.Daj znac co i jak.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: vauxhall »

Przegrzany nie powinien byc, bo w takim przypadku jest spora utrata kompresji a ten silnik jesli ma nieszczelnosci na zaworach lub pierscieniach to bardzo trudno uruchomic korba.Moze tak jak sugeruja przedmowcy-jakas awaria w transmisji.Moze zbyt male luzy zaworowe, silnik po nagrzaniu sie ma niedomykajace sie zawory.Nalezaloby tez sprawdzic filtr powietrza, moze jak uwaga powyzej-rowniez niedrozny filtr paliwa.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 440
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: drax »

sprawdziłem dzisiaj filtr powietrza, w najgorszym stanie nie jest, silnik ma bardzo dobrą kompresje, jednak bardzo kopci na czarno, co raczej by sugerowało że nie przepala paliwa/jest go zbyt dużo.
Dzisiaj się przejechałem tym SAM-em, na 3 biegu nie było możliwości jechać silnik się dusił nawet pod malutką górką.
Podpiąłem go potem do załadowanego wozu, silnik na pierwszym biegu po prostu zdycha, nie jest w stanie nawet go ciągnąć, nie mówiąc aby koła się zaczęły kopać, ewidentny brak mocy, jutro jeśli będę miał chwilę to sprawdzę ten filtr paliwa
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: Bolszewik »

1. Odepnij silnik od reszty (rozkręć sprzęgło zrzuć paski czy jak tam masz to zrobione), odpal silnik i sprawdź jak pracuje.

2. Sprawdź wtryskiwacz czy nie leje.

3. Sprawdź czy listwa od pompy jest prawidłowo przymocowana i nie ma tam nigdzie nadmiernych luzów.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
F-S301
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 2016, 15:37

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: F-S301 »

Witam
Niedawno stałem się posiadaczem sama na bazzie silnika s-301. Mam identyczne objawy jak kolega drax. Traktorek dostałem z odkręconym przewodem od pompy. Wiec odkręciłem paliwo pokręciłem korbą do momentu aż paliwo lało sie z pompy, przykręciłem przewód, odkręciłem przy wtryskiwaczu odpowietrzyłem i przykreciłem przewód.

Po zakręceniu korbą traktorek odpalił bez problemu, ale nie ma mocy słabo wkręca sie na obroty. Jest też pływanie na wolnych obrotach, da sie ujechać z 50 metrów i gaśnie.
Odpala zawsze bardzo dobrze ma podobno nowy tłok i cylinder. Kranik sprawdziłem paliwo do pompy dochodzi.

Troche już przeglądałem internet ale nei bardzo wiem co dalej. z tego co zauważyłem u mnie to skok listwy pompy jest z 25mm a ma być podbno z 4mm

Ostatnie pytanko bo nie miałem zupełnie filtra powietrza nawet siatki został tylko sam lejek z blachy. Siateczkę już sobie dorobiłem ale zastanwiam sie z czego powinien być wkład ? mozę być gąbka ? i czy to ma być nasączone olejem ???



Obrazek
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: Bolszewik »

Raczej nie gąbka tylko coś odprnego na olej. Instrukcja zaleca moczyć filtr w oleju.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
F-S301
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 2016, 15:37

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: F-S301 »

Nikt nic nie doradzi ? :(
Awatar użytkownika
marsosno
Posty: 72
Rejestracja: 06 paź 2016, 9:44

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: marsosno »

Nie mam akurat 301 ale wydaje mi sie ze cos nie tak masz z pompa wtryskowa. Podjedz do kogos niech Ci sprawdzo pompe i przy okazji cisnienie wtrysku. Filtr paliwa masz czysty? Jesli filtr powietrza to miska z siatka to tylko nalewa sie troche oleju.
F-S301
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 2016, 15:37

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: F-S301 »

https://www.youtube.com/watch?v=hNYnAOsDEqo
Nagrałem taki filmik moze teraz ktoś coś doradzi. Kąt wtrysku ustawiłem na pt 2000 był troche za późny. Srubą od dawki kręciłem też i żadnej poprawy.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: Bolszewik »

U mnie na listwie była śruba blokująca w 1/3 zakresu dopiero dalej działał gaz.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: oman7 »

Skoro przeszedł remont i wymieniono tłok i cylinder to OK.
Nie podoba mi się trzask który słychać i albo jest luz gdzieś na wale na łożyskach albo tłok uderza o głowice czyli komora spalania jest za mała.
Druga sprawa czarno siwy dym czarny oznacza że dawka paliwa jest za bogata i musisz ją zmniejszyć a siwy dym który też widać na filmiku oznacza że sobie zaciąga olej przez prowadnice zaworów.
chodkii
Posty: 148
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: chodkii »

do filtra najlepiej druciaki lub wióry stalowe
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: oman7 »

Na OLX widziałem filtr powietrza.
F-S301
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 2016, 15:37

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: F-S301 »

Trzask też słyszę i chyba zajrzę pod glowicę. Dostałem kilka części i były jakieś uszczelki i jedna podkładka pod cylinder wlaśnie. Dymi ale nie czuć oleju a raczej ropę..
Sruba od dawki była wykręcona bardzo mocno prze co skok listyw jest duży. na razie wkręciłem ją o 3 obroty bez róznicy ale dzisiaj chyba wkręcę juą zeby zmniejszyć skok listwy znacznie..

dla mnie dziwne jest to pływanie które jest też na średnich i wyższych obrotach. jak tylko silnik chce sie wkręcić na obroty to jest przyhamowywany przez regulator odśrodkowy ?
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: S301(D?) - brak mocy

Post autor: Adasiek123 »

Kolego ,piszesz że gaśnie po przejechaniu ok.50 m..Może go po prostu "dusisz".Te silniczki nie lubią zbyt długiej pracy na wolnych obrotach.Jestem ciekawy jak się zachowuje na większych obrotach(po ustawieniu i zablokowaniu dzwigni gazu).Sprawdz regulator obr.-może się coś zacina.Komorę spalania zweryfikuj koniecznie,przy okazji wyjaśni się czy tłok i cylinder są faktycznie nowe,czy tylko "podobno".Sprawdz luzy zaworów.Przy okazji gratuluję węchu:D (jak rozróżniasz spaliny czy to olej,czy paliwo?).Chodkii dobrze pisze-do wypełnienia filtra powietrza najlepiej druciaki,a jeśli chodzi o jego typ-to jest suchy.Zaleca się jego zwilżenie olejem,nie zalewanie czy moczenie...
ODPOWIEDZ