Ws 304 Sendling

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Ws304Sendling
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2015, 20:15

Ws 304 Sendling

Post autor: Ws304Sendling »

Witam! Posiadam silnik stacjonarny Ws 304 Sendling. Postanowiłem go uruchomić. I mam dla Was pytanie! Gdyż nie wiem jak nazywała się ta część z tyłu silnika generująca prąd poprzez kręcenie kolbą, gdy chciałem zobaczyć czy jest iskra (przykładałem kabel do metalowej obudowy) to tylko raz pojawiła się mała iskra. I czy ta część jest w jakiś sposób zepsuta czy coś źle jest podłączone. Wiem, że silnik nie był używany już w latach 1960. Także do czego służy ta dźwignia w tej części generującej prąd(napisane jest na niej jakieś słowa po niemiecku w prawo i lewo) Proszę o pomoc, gdyż bez naprawy tej części nie bede w stanie odpalić tego silnika.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: vauxhall »

Ta czesc to jest tzw.magneto, iskrownik.Dzwignia ktora na nim jest zamontowana sluzy do zmiany kata rozwarcia stykow przerywacza, inaczej mowiac do opoznienia zaplonu w celu bezpiecznego odpalania z korby.
Sendling, jak rzadko ktory silnik ma ow iskrownik lewoobrotowy, byc moze jest on sprawny, tylko odruchowo, intuicyjnie kreciles osia wirnika w prawo:D.
Przed uzyciem nalezy oczyscic styki (platynki), oraz przede wszystkim dobrze wysuszyc aby nie stworzyc okazji do przebicia izolacji.Jesli podaje jakakolwiek iskre to juz jest nadzieja, byc z powodu wieku urzadzenia rozmagnesowala sie podkowa-czy krecac oska mozna wyczuc taka delikatna,,kompresje,,jaka wytwarza pole magnetyczne?
Ws304Sendling
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2015, 20:15

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Ws304Sendling »

Możesz wyjaśnić bardziej tak na moją głowe? Bo mi chodzi ogółem o ten iskrownik i mam 4 pytania:
1. Czy jeśli zmienie ustawienie w tym iskrowniku nie będzie on dawał iskry?
2. Jak bezpiecznie wyczyścić platynki i ogółem które to są te częsci
3. Ten iskrownik jest lewoobrotowy tak mi się zdaje.
4. Czy brak iskry jest winą brudnych platynek czy innych czesci z iskrownikiem powiązanych, czy jest zepsuty
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: AndrzejD21 »

1. Powinien dawać iskrę w każdym ustawieniu.
2. Bardzo cienkim papierem ściernym, platynki to miejsce w którym przerywacz zamyka obwód i dzięki temu masz iskrę.
3.Tego Ci nie mogę potwierdzić, nie znam tego silnika.
4. Iskrę sprawdzasz świecą? Jeżeli tak to zdejmij fajkę, i przystaw kabel do silnika, tak z 2-3mm i zwiększaj odstęp kabla od obudowy, jeżeli iskra przeleci przez ok. 5-6mm i będzie niebieska, to znaczy że świeca do wymiany.
Ws304Sendling
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2015, 20:15

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Ws304Sendling »

Andrzeju jeśli mógłbyś mi dać zdjęcie czy coś jak wyglądają te platynki, bo ja się zbytnio na tym typie nie znam. Z góry dzięki
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: AndrzejD21 »

Czyli nie masz iskry?
Wyczyść te miejsca, bardzo cienkim papierem ściernym, tylko lekko bo zapłon rozregulujesz.
Po zdjęciu pokrywy z przewodem do świecy będziesz widział platynki.

Obrazek

To co zaznaczyłem ciemnym kolorem to platynki.
Ws304Sendling
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2015, 20:15

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Ws304Sendling »

Na początku gdy była iskra ale malutka i tylko raz się pojawiła. U mnie iskrownik wygląda tak, że jest połączony z kołem i z tyłu jest pokrywka a do góry jest miejsce na przewód(ten przewód dochodzi do takiej brązowawej pokrywki w kształcie rombu, na dwie śrubki)
PS. Możesz wrzucić na inny hosting, bo nie mogę tego otworzyć.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Mariuszczs »

Lepiej przeczytaj książkę o dwusuwach bo na razie to ciężko widzę.
Na chomiku coś znajdziesz .

Google ci wyszuka zdjęć platynek ile chcesz...
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: baro »

wrzuc zdjecia silnika i iskrownika ;-)
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 118
Rejestracja: 05 gru 2009, 17:38

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Jar »

Kolego widzę że wiedza o starych iskrownikach słaba , wiec proponuję poczytać poniższy link lub zlecić naprawę tej firmie . ( naprawa troszkę kosztuje ).
http://www.cyklo-motorelektryk.pl/Oldti ... a/rama.htm
Ws304Sendling
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2015, 20:15

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Ws304Sendling »

Witam ponownie! Wczoraj rozkręciłem ten iskrownik i wyczyściłem wszystkie możliwe części. Gdy już złożyłem go i zamontowałem do Sendlinga pojawiła się taka sama sytuacja jak poprzednio, mianowicie poawiła się jedna malutka iskra i nic więcej. Ale mam pewne wątpliwości co do kabla prowadzącego do świecy. Bo jeden starszy pan powiedział mi żeby założyć kabel wysokiego napięcia, więc założyłem kabel od siły, iskry brak ale gdy kręce kołem i trzymie palcami kabel to czuć mrowienie w palcach. O czym to może świadczyć? Czyżby zły kabel mam założony czy iskrownik jest zepsuty?
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Mariuszczs »

Ta cała siła to niskie napięcie.

Przewód ma być zapłonowy i do tego się dobiera z wielu rodzai. Ale znajdź przewód może chociaż zapłonowy z samochodu .
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Bolszewik »

Napięcie w kablu świecy idzie w dziesiątki tysięcy woltów.

Kabel od "siły" podejrzewam że chodzi o kabel trójfazowy do silnika ma znamionowe napięcie pracy 400 V. Więc dwa rzędy wielkości mniej.

Pojawiła się pierwsza iskra bo kabel był jeszcze dobry. Po chwili jego izolacja została przebita i powstała upływność - gdzieś tam .....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Ws304Sendling
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2015, 20:15

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Ws304Sendling »

Czyli kabel jest dobry?? Czy zmienić go na mniejszy?? Dzięki kablu zapłonowemu a nie zwykłemu będzie pojawiać się iskra??
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: vauxhall »

Zrob tak:wymontuj iskrownik, w gniazdo kabla WN ostroznie wcisnij miedziany drut, jego drugi koniec skieruj na obudowe iskrownika (wystarczy okolo 5-10 cm drutu). Zachowaj odstep okolo 3 mm i energicznie krecac oska iskrownika obserwuj co sie dzieje.Zamontowany w silniku iskrownik obraca sie 2x wolniej anizeli wal korbowy, wiec jasno wynika ze trudno tak sprawdzic.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Mariuszczs »

Ws304Sendling napisał/a:
Czyli kabel jest dobry?? Czy zmienić go na mniejszy?? Dzięki kablu zapłonowemu a nie zwykłemu będzie pojawiać się iskra??
Iskra nie pojawia się dzięki kablowi tylko kabel służy do przesyły napięcia ...
Reszta podzespołów musi być sprawna i kompletna wraz z właściwym ustawieniem momentu zapłonu i szczelin .
Ws304Sendling
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2015, 20:15

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Ws304Sendling »

Zrobiłem tak jak pisałeś i zadna iskra sie nie pojawiła



Mam nowy fakt dotyczący iskrownika. Odkryłem, że gdy trzymałem przewód obrany z izolacji ( chodzi o koncowke przewodu) i kręciłem osią iskrownika czułem mrowienie w palcach dość bolesne, a gdu ja kreciłem a inna osoba trzymala koncowke nic nie czuła a gdu tylko zlapalismy sie za rece obaj poczulismy to. I mam pytanie czyzby gniazdo na przewod miało przebicie, cały iskrownik czy tak musi być.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: AndrzejD21 »

Czyli nie przelatuje żadna iskra gdy przystawisz do obudowy kabel?

Ustaw przerwę na przerywaczu, prawdopodobnie jest za duża i iskra jest słaba.

Czyli po kolei, zwiększ przerwę na przerywaczu (pomiędzy platynkami), zobacz czy jest iskra, i zmniejszaj aż do momentu pojawienia się iskry, w którymś momencie będzie bardzo mocna.

Ustawiaj przerwę gdy przerywacz będzie miał największą szczelinę, nie kiedy jest złączony.
Ws304Sendling
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2015, 20:15

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Ws304Sendling »

Screeny masz gdzie sa te platynki. Bo ja mam tak, ze z przodu iskrownika jest oska a z tylu przerywacz (dzwignia z napisem Betrieb i Anlassen i jest klapka mozna ja otworzyc.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Ws 304 Sendling

Post autor: Mariuszczs »

Trzymanie za ręce ?
To jest jakiś wkręt .
ODPOWIEDZ