Projekt traktorka nie zakończony, przez rok czasu został nieruszony. Prace ruszyły bardzo szybkim tempem więc niedługo urodzi się nowy pojazd
Co do silnika. Czy ktoś remontował w takim silniku wał? Chodzi dokładniej o panewki główne. One są wprasowane w blok? Jak je wymienić? Czy po wprasowaniu ich wymiar nie zmieni się?Pawie skończony, nagrałem krótki filmik z pracy silnika
https://youtu.be/KvFJUUDkNlg
Silnik S-231 - Remont i Odbudowa
RE: Silnik S-231 - Remont i Odbudowa
Panewki główne są wprasowane w bloku. Panewkę ustalającą (od strony rozrządu) przygotowuje się przed wprasowaniem (pewnie po wprasowaniu jej wymiar wewnętrzny się delikatnie zmniejszy, jednak zakład wykonujący usługę szlifowania wału będzie sobie z tego zdawał sprawę ) Panewka tarczy (od koła zamachowego), należy najpierw wprasować a potem obrobić.
Przy obecnie dostępnych w Andrychowie panewkach jest mały problem, ponieważ wykonywane są całkowicie z brązu, co powoduje że po wytoczeniu ich i zdemontowaniu z tokarki z otworu robi się "trójkąt" dawne oryginalne panewki były stalowe, warstwa ślizgowa była wylewana na stal, przez co zachowywały swój kształt po obróbce.
Dlatego osobiście zalecam kupno panewek na 4 szlif i dostosowanie ich do wału korbowego przez odpowiedni zakład. W razie zainteresowania mogę polecić, gdzie coś takiego zrobią
Pozdrawiam, w razie pytań zapraszam
Przy obecnie dostępnych w Andrychowie panewkach jest mały problem, ponieważ wykonywane są całkowicie z brązu, co powoduje że po wytoczeniu ich i zdemontowaniu z tokarki z otworu robi się "trójkąt" dawne oryginalne panewki były stalowe, warstwa ślizgowa była wylewana na stal, przez co zachowywały swój kształt po obróbce.
Dlatego osobiście zalecam kupno panewek na 4 szlif i dostosowanie ich do wału korbowego przez odpowiedni zakład. W razie zainteresowania mogę polecić, gdzie coś takiego zrobią
Pozdrawiam, w razie pytań zapraszam
Silnik S 231 Remont i Odbudowa
mam tak teraz i wszystko super fajnie chodzi tylko, ze odbior na starcie nie wyrabia i co tydzien zebatka zmielona :/
Zastanawiam sie, czy nie zrobic sobie 22/58. Bardzo silnik moze sie grzac? Teraz po jezdzie jet tylko lekko cieply.
Zastanawiam sie, czy nie zrobic sobie 22/58. Bardzo silnik moze sie grzac? Teraz po jezdzie jet tylko lekko cieply.
Re: Silnik S-231 - Remont i Odbudowa
Gdyby jeszcze kogoś interesowało to zapraszam:
https://photos.app.goo.gl/JvwjBQNDEWatpk1w8
Mimo, że minęło 5lat nadal dużo do zrobienia i co jakiś czas powracam do "projektu" pozdrawiam
https://photos.app.goo.gl/JvwjBQNDEWatpk1w8
Mimo, że minęło 5lat nadal dużo do zrobienia i co jakiś czas powracam do "projektu" pozdrawiam
Re: Silnik S-231 - Remont i Odbudowa
Dojrzewający projekt ....
.... jak wino ....
Sam mam kilka takich pomysłów/projektów od lat w zawieszeniu ....
Pozdrawiam
.... jak wino ....
Sam mam kilka takich pomysłów/projektów od lat w zawieszeniu ....
Pozdrawiam
Re: Silnik S-231 - Remont i Odbudowa
i Tak i nie Zawsze się coś nowego chce do niego dorobić
Taka przejażdżka z wczoraj:
https://youtu.be/hBM_V4EsiY4
Taka przejażdżka z wczoraj:
https://youtu.be/hBM_V4EsiY4