Remont silnika 1ca90

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

Remont silnika 1ca90

Post autor: AndrzejD21 »

Jutro będę rozbierał silnik ww., z powodu bardzo małej mocy, jest z nowym wtryskiem, wyregulowanym początkiem tłoczenia, i dawką paliwa, silnik po dodaniu gazo lekko ponad 1000obr. po puszczeniu sprzęgła oczywiście lekkim, (bieg to dwójka) przygasa do wolnych obrotów, silnik jest w traktorku sam, na skrzyni dzika, przekładnia zwiększająca obroty na skrzynię 1:1,5, koła z 16cali zmienione na koła 13 7.50.

Więc przełożenie na przekładni równoważy zestaw tylnych kół.

Ciężko pali, kopci na szaro, jak dodaje się gazu na biegu luzem to się zbiera jak by chciał a nie mógł.

Czy może być coś z regulatorem? Bo muszę cylinder zdjąć i tak, bo leje się olej z pod cylindra, bierze oleju litrę na niecałą godzinę pracy.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Remont silnika 1ca90

Post autor: s301d »

Jeśli spala 1 l oleju na godzinę to na pewno do wymiany pierścienie,tłok a cylinder do szlifu i tłok nad wymiarowy no i do sprawdzenia głowica.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Remont silnika 1ca90

Post autor: AndrzejD21 »

Tak jak pisałeś, pierścienia zgarniającego prawie nie ma, po włożeniu do cylindra, ma przerwę ponad 3mm, więc nie wiem jak to chodziło, tłok lata w cylindrze, ale cylinder idzie do szlifu, dostanie nowy tłok z cylindrem, to będzie pracował jak należy, ale od roku 85 nikt nic tam nie ruszał, tłok oryginalny.

Zdaje mi się że ten silnik długo stał, przyrdzewiał, potem go ktoś zapalił, wytarł pierścienie i stracił kompresję.

Na dole tulei cylindrowej widać jeszcze ślady po szlifie, prawdopodobnie wykonanym jeszcze w 85 roku przez fabrykę.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Remont silnika 1ca90

Post autor: s301d »

No ja tak miałem z silnikiem z starego auta żuk silnik poszedł na złom wszystko stało.
Ale głowice daj do sprawdzenia bo też może mieć uszkodzenie jakieś.



Robiłem nie dawno remont silnika przez taką przyczynę czyli branie oleju to nie bawiłem się w regeneracje głowicy tylko kupiłem nową tak samo cylinder i tłok i pierścienie.Tyle że to był benzyniak.
darek76
Posty: 30
Rejestracja: 06 maja 2012, 13:46

RE: Remont silnika 1ca90

Post autor: darek76 »

Pierścienie możesz kupić od 4c90 wiadomo jeden komplet, tłoka nad wymiarowego do tego silnika nie dostaniesz albo nowy cylinder koszt około 450 pln w Andorii lub wprasowanie tuleji w cylinder plus szlif honowanie.Z tą tuleją trzeba uważać przy nieumiejętnym wciskaniu lubi cylinder pęknąć u dołu.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Remont silnika 1ca90

Post autor: AndrzejD21 »

O kurde, myślałem że dostanę, a tu niespodzianka, czyli albo pozostaje mi kupić pierścionki tylko, albo nowy komplet.

Czyli pierścienie są identyczne jak w silniku żuka 4c90? Bo tak się składa że gdzieś się nowe walają po garażu.

Zobaczę co powie średnicówka, jak bardzo rozbita jest tuleja, to nowy zestaw się kupię.

Głowica jest bardzo dobra, sprawdzałem wlewając ropę do kanałów, żadnych przecieków nie było na zaworach.
darek76
Posty: 30
Rejestracja: 06 maja 2012, 13:46

RE: Remont silnika 1ca90

Post autor: darek76 »

Tak są takie same ja zakładałem i cylinder kupowałem nowy,a tulejkę korbowodu masz nie wybitą?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Remont silnika 1ca90

Post autor: AndrzejD21 »

Nie, silnik w oryginale, tłok na korbowodzie nie miał luzu, tak samo jak wał, panewki w stanie bardzo dobrym, jedna ma minimalną ryskę, ale nic z tym nie będę robił.

Korbowód nie mia żadnego luzu góra dół, lekki niecały milimetr na końcu korbowodu na boki, więc dobrze jest.
ODPOWIEDZ