RE: S320 stuki, luz na wale

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: Bolszewik »

Bez rozkręcenia to skali uszkodzeń nikt Ci nie wywróży. Z pewnością panewki, szlif pewnie byłby wskazany. Jeśli luz poosiowy tłoka jest duży to pewnie i sworzeń.

Zapytaj o cześci w Andorii
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: Deleted_User »

Zależy który wał miał szlif.Bo jak 1 czy 2 grugi to dobrze ale jak już ostatni to niestety drugi wał.
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: hubert »

Pewnie po kilkunastu latach pracy, silnik zarządał "odpoczynku", czyli remontu kapitalnego, mi to wygląda na wyjechane panewki, przez co wał lata w nich góra-dół-prawo-lewo, zapewne pierścienie mają już swoje, sworzeń tłok, ja bym to rozkręcił, to nie jest dużo rotoboty, z wałem napewno można przeszlifować, ale może się okazać, że nie trzeba będzie, może dziura w bloku na pewnewke ustalającą jest za duża i cała panewka sie kręci, wtedy to tylko wytoczenie drugiej. Jeżeli wał lata w panewkach, to nie radziłbym kręcić korbą przy odpaleniu, bo możesz sobie ręke wykrecić, tam w bloku są takie "wypustki" kanały olejowe i jak wał wpadnie w to przy kręceniu (ok 80 obr/min) to już momentalnie się zastrzymuje a ręka wiadomo co robi...

Radze wyciagnij tłok sprawdź, tuleje, zawory, pierścienie, sworzeń, może wymiania tłoka i wtedy poruszaj wałem, jak będize luz za duży to wyciagnij wał zawsze możesz silnik sprzedać na części;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: Bolszewik »

Jeśli jest ostatni szlif to nie koniecznie musisz wywalać wał. Można go uratować oddając go do napawania - przywrócić mu dawną grubość. Potem poddać szlifowaniu na I szlif nowe panewki itd. Tylko trzeba zbadać czy sprawa jest uzasadniona ekonomicznie.

Tak czy inaczej musisz "rozpruć" bestie. ;)
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: hubert »

Na pszyszłość, dla innych uzytkowników również umieszaczam cennik z Andori, tamten rok lipiec:)
http://www.sendspace.pl/file/izkU1XPO/

Może sie przyda:)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: Bolszewik »

Poz. 685 Wał niespełna 600 zł do przyjęcia.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: Bolszewik »

Jak już bebeszysz to zrób wszystko co się da za jednym zamachem.

Powodzenia :)
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: hubert »

Jasne, że by wzrosła moc, większa kompresja, odrazu oddaj pompe i wtrysk do sprawdzenia, żeby za jednym syfem zrobić:)
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: krakerss »

Proponuje kupić nowy lub z małym przebiegiem koszt o nie wiele większy a z pewnością mniej zachodu ( cena od 1,5 do 2,5 - wersja ER) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: Bolszewik »

Jeszcze nie rozkręcił i nie wie na pewno co robić. Jeśli koszty przekroczą 1500 zł to można się zacząć zastanawiać nad kupnem. Ale chyba lepiej mieć swój zrobiony na 100% niż kupować niewiadomą. No chyba że nowy z fabryki.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: Bolszewik »

Z andorii to 2CA90 dwucylindrowy chłodzony powietrzem.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: S320 stuki, luz na wale

Post autor: hubert »

Tuleja, tuleją jak będzie mały próg to się nie pchaw w wymiane, zawsze możesz dorobic ściągacz, Paweł (admin) dorabiał bodajże do cylindra Zetorowskiego, na pewno jak go rozbierasz to kup komplet uszczelek, łożyska, panewki dość tanie, zawsze wrazie czego można dotoczyć, tłok to rzadko trzeba wymienić, chyba, że pęknie. A silnik który by pasował zamiast S-320 to cięzko szukać, bo to byś musiał przerabiać na 100%. Nowe S-320 Andoria dalej produkuje, niestety tylko dla szejków na eksport:|B)
ODPOWIEDZ