Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Witajcie
Trafił mi się fajny Esiok z silnikiem S320, niestety w silniku poprzedniemu właścicielowi zamarzła woda i pękła głowica tam nad laskami popychaczy w tym tunelu, silnik mimo to odpala bardzo dobrze i pracuje równo (tylko na moment był odpalany oczywiście)
Mam pytanie - czy idzie to czymś pokleić? czy jedynie wymiana głowicy?
widziałem na ogłoszeniach głowice z żeberkiem po środku tego kanału, czy one są zamienne? czy to są takie "wzmocnione" ?
Trafił mi się fajny Esiok z silnikiem S320, niestety w silniku poprzedniemu właścicielowi zamarzła woda i pękła głowica tam nad laskami popychaczy w tym tunelu, silnik mimo to odpala bardzo dobrze i pracuje równo (tylko na moment był odpalany oczywiście)
Mam pytanie - czy idzie to czymś pokleić? czy jedynie wymiana głowicy?
widziałem na ogłoszeniach głowice z żeberkiem po środku tego kanału, czy one są zamienne? czy to są takie "wzmocnione" ?
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Trzeba było zrobić zdjęcie.
Jeśli nie jest to kluczowy element to da się pokleić / pospawać.
Jeśli nie jest to kluczowy element to da się pokleić / pospawać.
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
to nie moja, ale taka sama, podobnie pęknięta, moja pękła tam bardziej w głębi
https://zapodaj.net/images/176e5cf87d51c.jpg
https://zapodaj.net/images/176e5cf87d51c.jpg
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Poprawiłem link powyżej na klikalny
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Dzięki sebring.Ja myślę że jak znajdziesz dobrego spawacza to ci to pospawa. Tylko czy lepiej nie kupić jakiejś dobrej używki.
Sam 4x4 Es15.
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Myślałem, że może ktoś ma jakieś doświadczenie z poklejeniem tego tanim kosztem. Głowica używana 150-300zł więc niema sensu wożenia tego do jakiś spawaczy bo wyjdzie pewnie podobnie a i tak pewnie będzie ciekło, bo spawać to i ja umiem, ale żeliwo jest bardzo wredne przy spawaniu i jak stygnie to znów pęka.
Ogólnie zamierzam to wyczyścić porządnie benzyną i zasmarować sylikonem Reinza. tam niema żadnego ciśnienia, jedynie temperatura do 100st.C ale sylikon wytrzyma teoretycznie do 300. Kleiłem kiedyś wyciek z pękniętej przy czyjniku tempertatury głowicę w seicento 900 i się to sprawdziło, nic nie ciekło, ale to aluminium.
Wolę najpierw popróbować na tej głowicy, bo i tak już jej zaszkodzić się nie da, a zawsze można drugą kupić
Ogólnie zamierzam to wyczyścić porządnie benzyną i zasmarować sylikonem Reinza. tam niema żadnego ciśnienia, jedynie temperatura do 100st.C ale sylikon wytrzyma teoretycznie do 300. Kleiłem kiedyś wyciek z pękniętej przy czyjniku tempertatury głowicę w seicento 900 i się to sprawdziło, nic nie ciekło, ale to aluminium.
Wolę najpierw popróbować na tej głowicy, bo i tak już jej zaszkodzić się nie da, a zawsze można drugą kupić
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Ojciec kiedyś kupil c360 z naprawianym korpusem podnośnika ("plecak"). Był on polutowany mosiądzem i oprócz widocznej spoiny nic sie z tym nie działo.
W ten sposób naprawia sie też bloki i głowice. Jesli spawcz/"lutuowacz" ma doswiadczenie w takich naprawach mosiądzem to czesto lepsze rozwiazanie niż próby spawania, bo jest szczelniejsze i nie uszkadza tak przyległego do spoiny materiału.
Cuda potrafią też klej wieloskladnikowe, najczesciej epoksydowe. Tylko nie polecę konkretnego, a jest ich mnóstwo . Jak bym poszukał opakowania to mógłbym NIE polecić jednego który według producenta służy do tego. Poxilina tez się nie nadaje.
W ten sposób naprawia sie też bloki i głowice. Jesli spawcz/"lutuowacz" ma doswiadczenie w takich naprawach mosiądzem to czesto lepsze rozwiazanie niż próby spawania, bo jest szczelniejsze i nie uszkadza tak przyległego do spoiny materiału.
Cuda potrafią też klej wieloskladnikowe, najczesciej epoksydowe. Tylko nie polecę konkretnego, a jest ich mnóstwo . Jak bym poszukał opakowania to mógłbym NIE polecić jednego który według producenta służy do tego. Poxilina tez się nie nadaje.
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Poklej dwuskładnikowym klejem.
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
żywicą to już to ktoś kleił i to odlazło po miesiącu, myślę, że klej dwuskładnikowy też się nie nada z tego powodu, że on jest po zastygnięciu strasznie twardy, a żeliwo się rozciąga nagrzewane i wtedy to puści, dlatego jedyne co mi przychodzi do głowy to masa uszczelniająca Victor Reinz, kleje na to wszystkie uszczelki (i bez uszczelek) i zawsze się sprawdza, no ale jest dociśnięte z dwóch stron
z tym lutem mosiężnym ciekawy pomysł!
z tym lutem mosiężnym ciekawy pomysł!
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
W lecie ze znajomym kleiliśmy rozmrożony blok silnika w C-330 właśnie klejem dwuskładnikowym - pęknięcie ok 20cm długie i pół cm wypchnięta na zewnątrz część bloku - do teraz trzyma i jest szczelne. Ciągnik jeździ sporadycznie przy drobnych pracach transportowych.
Tylko dobrze wyczyść, wyszlifuj do gołego metalu żeby klej miał się czego czepić. Jak musisz dać grubiej to nie na raz, tylko 2-3 warstwy zrób.
Chociaż będąc na Twoim miejscu i tak szukał bym na spokojnie głowicy żeby w razie 'w' mieć w zapasie
Tylko dobrze wyczyść, wyszlifuj do gołego metalu żeby klej miał się czego czepić. Jak musisz dać grubiej to nie na raz, tylko 2-3 warstwy zrób.
Chociaż będąc na Twoim miejscu i tak szukał bym na spokojnie głowicy żeby w razie 'w' mieć w zapasie
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
kupiłem zatem taki klej dwuskładnikowy:
https://allegro.pl/oferta/klej-do-pekni ... 5913570200
oczywiście, że to wyczyszczę jak tylko się da najlepiej, bo to podstawa
Głowicę oczywiście będę się starał kupić drugą jak się jakaś tanio trafi, i dam do przeszlifowania powierzchni i dotarcia zaworów, ale puki co chcę tą pokleić w ogóle bez zdejmowania jej, żeby uszczelki też nie zmieniać.
Szczerze mówiąc jestem też ciekawy, czy takie klejenie w ogóle działa i jak długo
Poza tym traktor jest użytkowany okazjonalnie, bardziej dla frajdy niż faktycznej pracy
dzięki za pomoc, dam znać jakie będą efekty klejenia
https://allegro.pl/oferta/klej-do-pekni ... 5913570200
oczywiście, że to wyczyszczę jak tylko się da najlepiej, bo to podstawa
Głowicę oczywiście będę się starał kupić drugą jak się jakaś tanio trafi, i dam do przeszlifowania powierzchni i dotarcia zaworów, ale puki co chcę tą pokleić w ogóle bez zdejmowania jej, żeby uszczelki też nie zmieniać.
Szczerze mówiąc jestem też ciekawy, czy takie klejenie w ogóle działa i jak długo
Poza tym traktor jest użytkowany okazjonalnie, bardziej dla frajdy niż faktycznej pracy
dzięki za pomoc, dam znać jakie będą efekty klejenia
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Kleiłem dokładnie tym ustrojstwem sprężarkę (korpus aluminiowy).
Ma paskudną tendencję do spływania. Wydaje się że poklejone, zostawiasz do wyschnięcie, a nazajutrz klej spłynął.
W każdym razie za którymś tam podejściem wszystko się udało jak należy.
Ma paskudną tendencję do spływania. Wydaje się że poklejone, zostawiasz do wyschnięcie, a nazajutrz klej spłynął.
W każdym razie za którymś tam podejściem wszystko się udało jak należy.
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
heh to trzeba bedzie jednak glowice odkrecic... bo to do gory nogami jest w tym stanie
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Bez zdjęcia głowicy nie dało by się tego pokleić, więc zdjąłem. pęknięcie od przodu, tyłu i po środku tego kanału, oczyściłem porządnie, pokleiłem od zewnątrz tym klejem, faktycznie płynący ten klej, i schnie strasznie długo, ale po 2 dobach jest dość twardy.
dla pewności wyczyściłem ile mogłem też od środka szczoteczką do zębów i rozpuszczalnikiem i od środka skleiłem z kolei Reinzem, także powinno być dobrze, jak dobrze pójdzie jutro złożę
dla pewności wyczyściłem ile mogłem też od środka szczoteczką do zębów i rozpuszczalnikiem i od środka skleiłem z kolei Reinzem, także powinno być dobrze, jak dobrze pójdzie jutro złożę
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
glowice zalozylem, ustawilem luzy zaworowe, zalalem borygiem, nie kapie nic, przeplukalem skrzynie korbowa ropa i nalalem nowego oleju i wydaje sie wszystko w porzadku puki co, tazke wielkie dzieki za pomoc! papajek dalej smiga
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
Jeśli przeszedłeś na borygo to musisz opracować jakiś sposób na jego podgrzanie. Odpalanie tych silników w chłodnie dni bez przelania ciepłą wodą może być trudne.
Re: Silnik S320 i pęknięta głowica (po zamarznięciu)
widocznie moj jest wyjatkowo dobry, bo przy 0st pali z pierwszego bez zadnego problemu