Deutz MAH711 Odpali? Coś wart? Co zrobić?
: 29 mar 2020, 20:28
Dzień dobry,
na wstępie pragnę zaznaczyć,że jest to mój pierwszy wpis na tym forum więc nie znam panujących tu wszystkich zasad i proszę o wyrozumiałość.
Wszedłem ostatnio w posiadanie silnika stacjonarnego DEUTZ MAH711. Jego stan przedstawiają poniższe zdjęcia:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/cbb7afdd4dd4b93f
https://www.fotosik.pl/zdjecie/470ee33663d0f7cb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8eb4dc71133df983
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2b2333d95a3920ce
https://www.fotosik.pl/zdjecie/495c5f2bb8400546
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6cba41344c6225b8
Według tabliczki znamionowej to 1959r produkcji o mocy 6KM. Silnik trochę czasu spędził u poprzedniego właściciela na dworze. Mam w palanie uruchomić go i być może sprzedać ponieważ nie jestem w stanie doprowadzić go do świetności.
Mam parę pytać dotyczących owego silnika, mam nadzieję, że uzyskam odpowiedź. Mianowicie:
1. Z lewej strony silnika (patrząc od strony zaworów) znajduje się rurka do której jak widziałem na Youtubie przed rozruchem wsadzany jest jakiś knot lub coś w ten deseń, Czym jest owy knot? czy jest on niezbędny przy każdym uruchomieniu?
2. Czy zauważacie jakieś braki w tym silniku? Czegoś mu brakuje? Czy jest kompletny?
3. Z racji wieku zbiornik paliwa wewnątrz jest trochę skorodowany, czy macie jakiś sprawdzony sposób na jego wyczyszczenie i konserwację?
4. Czy są jakieś specjalne procedury odpalenia silnika tego typu który od dłuższego czasu nie był odpalany? Muszę nadmienić, iz nie dostałem korby to tego silnika i muszę sam coś dorobić, ale wydaje mi się, że z tym problemu nie będzie gdy spawarka pójdzie w ruch.
5. Gdyby udało mi się uruchomić ten silnik to jaka mogłaby być jego przybliżona wartość w stanie jaki na tą chwilę przedstawia?
Pozdrawiam wszystkich serdecznie, za popełnione błędy przepraszam i liczę na pomoc.
na wstępie pragnę zaznaczyć,że jest to mój pierwszy wpis na tym forum więc nie znam panujących tu wszystkich zasad i proszę o wyrozumiałość.
Wszedłem ostatnio w posiadanie silnika stacjonarnego DEUTZ MAH711. Jego stan przedstawiają poniższe zdjęcia:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/cbb7afdd4dd4b93f
https://www.fotosik.pl/zdjecie/470ee33663d0f7cb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8eb4dc71133df983
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2b2333d95a3920ce
https://www.fotosik.pl/zdjecie/495c5f2bb8400546
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6cba41344c6225b8
Według tabliczki znamionowej to 1959r produkcji o mocy 6KM. Silnik trochę czasu spędził u poprzedniego właściciela na dworze. Mam w palanie uruchomić go i być może sprzedać ponieważ nie jestem w stanie doprowadzić go do świetności.
Mam parę pytać dotyczących owego silnika, mam nadzieję, że uzyskam odpowiedź. Mianowicie:
1. Z lewej strony silnika (patrząc od strony zaworów) znajduje się rurka do której jak widziałem na Youtubie przed rozruchem wsadzany jest jakiś knot lub coś w ten deseń, Czym jest owy knot? czy jest on niezbędny przy każdym uruchomieniu?
2. Czy zauważacie jakieś braki w tym silniku? Czegoś mu brakuje? Czy jest kompletny?
3. Z racji wieku zbiornik paliwa wewnątrz jest trochę skorodowany, czy macie jakiś sprawdzony sposób na jego wyczyszczenie i konserwację?
4. Czy są jakieś specjalne procedury odpalenia silnika tego typu który od dłuższego czasu nie był odpalany? Muszę nadmienić, iz nie dostałem korby to tego silnika i muszę sam coś dorobić, ale wydaje mi się, że z tym problemu nie będzie gdy spawarka pójdzie w ruch.
5. Gdyby udało mi się uruchomić ten silnik to jaka mogłaby być jego przybliżona wartość w stanie jaki na tą chwilę przedstawia?
Pozdrawiam wszystkich serdecznie, za popełnione błędy przepraszam i liczę na pomoc.