Ciśnienie oleju w S 301D
Ciśnienie oleju w S 301D
Mam taki problem mam w ciągniku własnej konstrukcji zamontowany silnik S 301D Andorii,ostatnio zamontowałem w nim czujnik ciśnienia oleju (założyłem trójnik na przewód którym doprowadzany jest olej do pokrywy zaworów) i mam problem bo wkreciłem czujnik od c 330 i jak zapale silnik to kontrolka mi mruga a nie gasnie ,jak dodam wiecej gazu to mruga z większą częstotliwością,nie wiem czy to normalne i czy mam sie czym martwic,wiem o tym że ten silnik ma pompe tłokową wiec może tak ma być że olej pulsuje a nie ma stałego ciśnienia? Prosze pomóżcie!
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
Na to wygląda, że pulsuje, pytanie tylko czy przekracza minimalne wartości ciśnienia. Trzeba sprawdzic jakie minimalne ciśnienie oleju jest dla C-330 a jakie dla silnika S 301. Byc może to co jest dla C-330 staniem alarmowym dla Esa może byc w normie. Niestety nie potrafię powiedziec jakie to są wartości dla esa i C-330.
Ogólnie dla silników dwucylindrowych podaje się nie mniej niż 1,8 atm na wolnych obrotach na rozgrzanym oleju.
W tym przypadku nie ma innej rady jak podłaczyc zegar ciśnienia i dopiero wtedy będzie można stwierdzic jak zachowuje się ciśnienie na róznych obrotach.
Ogólnie dla silników dwucylindrowych podaje się nie mniej niż 1,8 atm na wolnych obrotach na rozgrzanym oleju.
W tym przypadku nie ma innej rady jak podłaczyc zegar ciśnienia i dopiero wtedy będzie można stwierdzic jak zachowuje się ciśnienie na róznych obrotach.
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
Ciśnienie oleju: 98 - 245 kPa czyli 1 - 2,5 atm.
Załóz sobie zegar mechaniczny np. od władimirca. Dzięki jego większej bezwładności wskazania będą bardziej poprawne. Silnik ten rzeczywiście na wolnych obrotach "pluje" olejem.
Załóz sobie zegar mechaniczny np. od władimirca. Dzięki jego większej bezwładności wskazania będą bardziej poprawne. Silnik ten rzeczywiście na wolnych obrotach "pluje" olejem.
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
na tym czujniku od c 330 pisze że ciśnienie zadziałania wynosi 85 +- 35 kPa wynika z tego że może być i 50 ale również 120 kPa ,czyli może trzeba wymienić czujnik na działający w mniejszym zakresie ciśnień?
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
Kup mechaniczny, jest lepszy bo niezależny od ewentualnych problemów z prądem.
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
nie wiedziałem że są mechaniczne? jak to wygląda ? da sie to podłączyć do kontrolki?
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
kup manometr po prostu , zamontuj go na rurce i już
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
Trójnik dajesz i podłączasz do zegara rurką nie potrzebny ci prąd chyba że chcesz zrobić podświetlenie.
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
Ten akurat jest drogi ale od Władimirca kosztuje ze 30 zł.
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
Ten akurat jest drogi ale od Władimirca kosztuje ze 30 zł.
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
ok dzięki za radę spróbuje założyć inny czujnik ,może poskutkuje,dam znać jakie bedą efekty
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
Mechaniczny np od Władymirca , albo od Zetora ( do większości typów Zetora jest jeden model)
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
Ciekawe skąd weźmiesz 3,5 atm jeśli maksymalne ciśnienie wynosi 2,5 atm.
Nie radzę kombinować z manometrami od wody czy powietrza kup od ruskiego, zetora lub dowolny inny ale do silnika. Będzie on odporny na pulsowanie, przystosowany do kontaktu z olejem itd.
Nie radzę kombinować z manometrami od wody czy powietrza kup od ruskiego, zetora lub dowolny inny ale do silnika. Będzie on odporny na pulsowanie, przystosowany do kontaktu z olejem itd.
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
zgodnie z instrukcją ciśnienie oleju przy około 800obr/min wynosi 1-2 kG/cm2
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
spróbuje jeszcze założyć czujnik od poloneza bo on jest na mniejsze ciśnienie ,działa już od 20 do 60 kPa ,jeżeli to nie pomoże to posłucham kolego bolszewika i kupie manometr od wladka bo to mnie jeszcze najbardziej przekonuje,wolałbym mieć pomiar na desce rozdzielczej a nie patrzeć tam gdzieś pod maske czy ciśnienie jest ok.
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
Od Władka jest sprzedawany z długim przewodem elastycznym około 1,5 m. Manometr zaś jest przystosowany do montażu w desce rozdzielczej.
RE: Ciśnienie oleju w S 301D
Koledzy dzisiaj założyłem czujnik ciśnienia od poloneza i śmiga jak trzeba!
Po zapaleniu gaśnie tak jak ma być!
Dzięki za wszystkie rady!
Po zapaleniu gaśnie tak jak ma być!
Dzięki za wszystkie rady!