Problem z silnikiem S 301D
Problem z silnikiem S 301D
Witam szanownych forumowiczów.Mam taki problem z silnikiem S 301D Andorii.
Otóż mam ciągnik który napędza ten właśnie silnik,zakupiłem go rok temu i chodził bez zarzutu,tzn.palił za pierwszym przekręceniem korby w lecie i nie dymił,w zimie był problem z rozruchem to podgrzewałem opalarką,wtedy palił dobrze tylko troche dymił na czarno ale myślałem że to przez niedogrzanie silnika,teraz przyszła wiosna,jest ciepło a silnik dalej ciężko zapala i dymi na czarno przy dodawaniu gazu,lub przy dużym obciążeniu (przy stalych obrotach i małym obciążeniu nie dymi) wymieniałem przewody paliwowe,wykręciłem wtryskiwacz i przeczyściłem końcówkę szczotką mosiężną-sprawdziłem i chodzi jak trzeba ,rozpyla mgiełkę i nie leje,a silnik dymi i na dodatek ma nierówne obroty na wolnych obrotach i czasami gaśnie,co wcześniej sie nie zdarzało,czyżby to byla słaba kompresja? A może powodem dymienia i nierównej pracy jest zimowa ropa albo ON złej jakości?A może przez to że wykręciłem wtryskiwacz coś sie przestawiło(zmieniłem podkładkę miedzianą uszczelniającą kołnierz wtryskiwacza na 0,5 mm grubszą niż była stara bo taką miałem -czy to może mieć wplyw)
Nie wiem co mu dolega bo niby chodzi ale to nie jest to co powinno być.
Bardzo proszę o rady!
Otóż mam ciągnik który napędza ten właśnie silnik,zakupiłem go rok temu i chodził bez zarzutu,tzn.palił za pierwszym przekręceniem korby w lecie i nie dymił,w zimie był problem z rozruchem to podgrzewałem opalarką,wtedy palił dobrze tylko troche dymił na czarno ale myślałem że to przez niedogrzanie silnika,teraz przyszła wiosna,jest ciepło a silnik dalej ciężko zapala i dymi na czarno przy dodawaniu gazu,lub przy dużym obciążeniu (przy stalych obrotach i małym obciążeniu nie dymi) wymieniałem przewody paliwowe,wykręciłem wtryskiwacz i przeczyściłem końcówkę szczotką mosiężną-sprawdziłem i chodzi jak trzeba ,rozpyla mgiełkę i nie leje,a silnik dymi i na dodatek ma nierówne obroty na wolnych obrotach i czasami gaśnie,co wcześniej sie nie zdarzało,czyżby to byla słaba kompresja? A może powodem dymienia i nierównej pracy jest zimowa ropa albo ON złej jakości?A może przez to że wykręciłem wtryskiwacz coś sie przestawiło(zmieniłem podkładkę miedzianą uszczelniającą kołnierz wtryskiwacza na 0,5 mm grubszą niż była stara bo taką miałem -czy to może mieć wplyw)
Nie wiem co mu dolega bo niby chodzi ale to nie jest to co powinno być.
Bardzo proszę o rady!
RE: Problem z silnikiem S 301D
Pompa i wtrysk do sprawdzenia i ustawienia na zakładzie.
Prawidłowe ciśnienie wtrysku: 10,8+0,49 MPa
Ustaw prawidłowo kat wtrysku.
Do tego jeszcze możesz sprawdzić odśrodkowy regulator obrotów.
Jeśli dymi na czarno to znaczy że nie przepala dobrze paliwa.
Prawidłowe ciśnienie wtrysku: 10,8+0,49 MPa
Ustaw prawidłowo kat wtrysku.
Do tego jeszcze możesz sprawdzić odśrodkowy regulator obrotów.
Jeśli dymi na czarno to znaczy że nie przepala dobrze paliwa.
RE: Problem z silnikiem S 301D
a jaki jest prawidłowy kąt wtrysku w tym silniku? i jeśli pompa bedzie za małe ciśnienie podawać to czy można do niej dostać w Andorii jeszcze jakieś zestawy naprawcze? wiem że końcówke wtrysku można dostać ,ale chyba jest dobra bo rozpyla prawidłowo.
RE: Problem z silnikiem S 301D
RE: Problem z silnikiem S 301D
ok dzięki za rade a mam jeszcze jedno pytanie czy wystarczy jak do warsztatu zawiozę samą pompę i wtryskiwacz ? czy do tych ustawień muszą mieć cały silnik?
RE: Problem z silnikiem S 301D
Jeśli masz blisko warsztat, a silnik masz czym przetransportować to najwygodniej będzie całość bo wtedy po regulacji pompy i wtrysku mechanik zmontuje całość i ewentualnie ustawi ci jeszcze kąt wtrysku. Inaczej będziesz to ostatnie musiał zrobić sam.
Sprawdź jeszcze luzy na zaworach powinny być po 0,2 mm.
Poza tym wyczyść filtr powietrza bo możliwe że jest zasyfiony i silnik ma za mało powietrza. Ja swój myłem w ten sposób że po zdemontowaniu wkładałem go do benzyny aż odmókł.
Nigdy do swojego S-301D nie wlewałem nic innego poza ON i to z dobrej stacji. Silnik pali tak mało że wszelkie "oszczędności" uważam za bezsens.
Sprawdź jeszcze luzy na zaworach powinny być po 0,2 mm.
Poza tym wyczyść filtr powietrza bo możliwe że jest zasyfiony i silnik ma za mało powietrza. Ja swój myłem w ten sposób że po zdemontowaniu wkładałem go do benzyny aż odmókł.
Nigdy do swojego S-301D nie wlewałem nic innego poza ON i to z dobrej stacji. Silnik pali tak mało że wszelkie "oszczędności" uważam za bezsens.
RE: Problem z silnikiem S 301D
BIOESTER kopci na biało i śmierdzi plackami ziemniaczanymi;) A w twoim przypadku wygląda na za późny kąt wtrysku, ja mam teraz podobnie w S-15, przy dodaniu gazu i obciążeniu daje czadu czarnym dymem. Wtrysk może lać, pompa według objawów powinna być dobra. Oddaj to do pompiarza (oczywiści zrobi ci to bez silnika) tylko uważaj bo fachowiec, fachowcowi nie równy.
RE: Problem z silnikiem S 301D
co do urządzenia rozruchowego to go w ogóle nie mam,przy dodaniu gazu pompa daje ful paliwa,na poczatku jak go kupiłem to gość jeżdził na opale-też sie dziwie na czym tu szukać oszczędności jak trudno sie doczekać żeby bak spalił,ale cóż mentalności ludzi nie zmieni,na opale był słabszy ale lepiej palił.Ja leje tylko ON ,w tamtym roku nie dymił i chodził dobrze a zaczęło się tak dziać odkąd chciałem zrobić porządek z układem paliwowym,ale widocznie chciałem dobrze a wyszło gorzej:-)
Luzy zaworowe ustawiałem na 0,2 mm filtr powietrza wyczyszczony,olej nowy,filtr paliwa nowy,wszystko porobione
Luzy zaworowe ustawiałem na 0,2 mm filtr powietrza wyczyszczony,olej nowy,filtr paliwa nowy,wszystko porobione
RE: Problem z silnikiem S 301D
Mam jeszcze pytanie -czy ktoś remontował kiedyś przy tym silniku pompę wtryskową. Pytam bo chcę wiedzieć z czego się składa,bo pisałem do Andorii w sprawie części do pompy i napisali że jest tylko
>element wtryskowy
>zaworek odcinający
>popychacz i uszczelka metal -plastik
Czy to są wszystkie części w pompie które mogą ulec zepsuciu?
Bo mają też kompletne pompy ale dość drogie więc myśle żebym może regenerował starą i jeszcze jedno-co myślicie o środkach zwanych ceramizerami do takiego silnika?
Mogą polepszyć kompresje ,czy może lepiej dać sobie spokój?
>element wtryskowy
>zaworek odcinający
>popychacz i uszczelka metal -plastik
Czy to są wszystkie części w pompie które mogą ulec zepsuciu?
Bo mają też kompletne pompy ale dość drogie więc myśle żebym może regenerował starą i jeszcze jedno-co myślicie o środkach zwanych ceramizerami do takiego silnika?
Mogą polepszyć kompresje ,czy może lepiej dać sobie spokój?
RE: Problem z silnikiem S 301D
powinna wystarczyć sekcja tłocząca plus zaworekpompa nie jest skomplikowana warunek czystosc przy montazu
RE: Problem z silnikiem S 301D
tak podejżewam że nie jest skomplikowana ale sam to chyba nie czuje sie na siłach żeby sie brać za naprawę-poza tym nie mam odp. przyżądów do wyregulowania np. momentu wtrysku( no właśnie tu mam pytanie -jak to sie reguluje-przecież tam na tej pompie nie ma żadnych śrub regulacyjnych co do ilości podawanego paliwa albo momentu wtryskiwania?)
RE: Problem z silnikiem S 301D
Naprawiałem pompę wtryskową w S-301D dwukrotnie w ciągu bodaj 12 lat. Przez naprawianie rozumiem to że została zdemontowana i dostarczona na zakład. Nawet nie próbuj "naprawiać" jej samodzielnie bo efekt może być tylko gorszy dla niej samej i twojego portfela.
Znajdź dobry zakład nie żałuj forsy. Każ wymienić wszystko co potrzeba na nowe.
Znajdź dobry zakład nie żałuj forsy. Każ wymienić wszystko co potrzeba na nowe.
RE: Problem z silnikiem S 301D
raczej długoscią popychacza i w cale nie jest to trudna sztuka tak sama jak regeneracja pompy ktorą ja wykonuje w 0.5 godziny i nie uwazam ze 100zł a ten czas to mało chciałbym zarabiac takie pieniadze w za taki czas pracy moment wtrysku ustawia sie tak nalezy znalezc początek tłoczenia a następnie zablokowac wał w tum polozeniu odkręcic pompę i sprawdzic ew wyregulowac wymiar popychacza ktory powinien wynosic 5,4-+0,3 od płaszczyzny pompy dosruby popychacza przykrecic pompę i gotoweWladimirec T-25 napisał/a:
Moment wtrysku reguluje popychacz i ustawienie względem kadłuba silnika oddalenie przybliżenie podkładkami , a dawka jest regulowana , urządzeniem rozruchowym które ogranicza max dawkę. I tak jak mówi Bolszewik daj do zakładu majątku Cie nie będzie kosztować a masz pewności i gwarancje że będzie wszytko dobrze B)
RE: Problem z silnikiem S 301D
ja to napewno oddam do warsztatu,tylko jest problem bo po pierwsze to jesli już oddam to samą pompę i ew.wtryskiwacz,całego silnika nie dam rady,chyba że jakiś fachowiec pofatyguje sie do mnie:-)
A z tego co piszecie to wtedy bede musiał sam sobie wyregulować moment wtrysku poprzez ustawienie popychacza( chyba wiem o co chodzi ,w polonezie jest podobnie przy pompie paliwa membranowej) tylko jeszcze musze wiedzieć jak to ustawić
A po drugie to nie znam dobrego fachowca który robi z dieslami.
Może wy mi podpowiecie gdzie jest w małopolsce jakiś dobry fachowiec,zależy mi żeby zrobił dobrze,nawet jesli nie bedzie tani.
prosze o jakieś sugestie ,adresy lub nr tel.
Z góry dzięki
A z tego co piszecie to wtedy bede musiał sam sobie wyregulować moment wtrysku poprzez ustawienie popychacza( chyba wiem o co chodzi ,w polonezie jest podobnie przy pompie paliwa membranowej) tylko jeszcze musze wiedzieć jak to ustawić
A po drugie to nie znam dobrego fachowca który robi z dieslami.
Może wy mi podpowiecie gdzie jest w małopolsce jakiś dobry fachowiec,zależy mi żeby zrobił dobrze,nawet jesli nie bedzie tani.
prosze o jakieś sugestie ,adresy lub nr tel.
Z góry dzięki
RE: Problem z silnikiem S 301D
Koniecznie zabierz do regulacji pompę i wtrysk (reg. wtrysku w Kielcach kosztowała 5 zł dwa lata temu). Kwota 100 zł za regenerację i ustawienie pompy jest dla mnie kwotą niewielką. Nie ważne czy trwa to 5 min czy godzinę skoro czegoś nie potrafię i nie mam narzędzi to zlecam i już.
Jeśli Djhavy nigdy nie robił pompy wtryskowej to nie wiem czy warto żeby swój debiut miał na własnym egzemplarzu. Do tego mając wirtualną pomoc (choćby i najlepszą) pewne rzeczy trzeba zobaczyć ktoś to musi pokazać.
Co do zakładu to musisz wybrać dość porządnie bo "papraczy" nie brak. Jeśli nie znasz żadnego zakładu to przejrzyj książkę telefoniczną albo popytaj na stacjach obsługi zwykle mają tam tel do pompiarzy.
Dobrze by było żebyś przy montażu miał pomoc kogoś kto coś takiego robił. Jeśli nie to z pewnością pomożemy na ile kto może.
Powodzenia
Jeśli Djhavy nigdy nie robił pompy wtryskowej to nie wiem czy warto żeby swój debiut miał na własnym egzemplarzu. Do tego mając wirtualną pomoc (choćby i najlepszą) pewne rzeczy trzeba zobaczyć ktoś to musi pokazać.
Co do zakładu to musisz wybrać dość porządnie bo "papraczy" nie brak. Jeśli nie znasz żadnego zakładu to przejrzyj książkę telefoniczną albo popytaj na stacjach obsługi zwykle mają tam tel do pompiarzy.
Dobrze by było żebyś przy montażu miał pomoc kogoś kto coś takiego robił. Jeśli nie to z pewnością pomożemy na ile kto może.
Powodzenia
RE: Problem z silnikiem S 301D
Ok dzięki,właśnie chodzi mi o dobry zakład bo nie chce papraków!
Dla mnie też 100 zl to niewiele jeśli tylko silnik bedzie chodził jak należy,
Jutro popytam u mechaników czy nie mają namiarów na pompiarzy.
a jakbym miał problem z póżniejszym montarzem pompy i regulacją popychacza to bedę jeszcze prosił o pomoc
Dla mnie też 100 zl to niewiele jeśli tylko silnik bedzie chodził jak należy,
Jutro popytam u mechaników czy nie mają namiarów na pompiarzy.
a jakbym miał problem z póżniejszym montarzem pompy i regulacją popychacza to bedę jeszcze prosił o pomoc
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z silnikiem S 301D
Witam ja też mam podobny problem, aczkolwiek mój pali bardzo dobrze, zawsze zima czy lato, ale przy dodawaniu gazu i pod większym obciążaniem strasznie dymi na czarno. wtrysk czyściłem i nie leje ale czy kat jest dobry to nie wiem, pompa ładuje 10 barów (nie wiem czy to dobrze) luz zaworowy ustawiony na 0,2 mm i jeszcze jest pytanie co do tego ustawienia popychacza pompy czy ktoś by mógł napisać jak to się robi dokładnie (5,4mm od tego brzegu gdy jest na dole)??
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Sebastian
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Sebastian
RE: Problem z silnikiem S 301D
Zawsze po dodanie gazu po dymi na czarno, przy obciążeniu też. To w końcu diesel, jednak jak daje się mocno we znaki, brakuje mu mocy to za późny kąt wtrysku.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem z silnikiem S 301D
A czy mógłby ktoś dokładnie opisać jak ustawia się kąt wtrysku. Ten popychacz tam się wykręca ale nie wiem jak zmierzyć ta odległość (tzn od kąd do kąd jak jest na dole czy u góry??)
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Sebastian
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Sebastian