hamulce przyczep
RE: hamulce przyczep
Bolszewik widzisz potwierdziłeś moje przypuszczenia, że rozrzutnik PTU jest hamowany za pośrednictwem hamulców hydraulicznych, które potrafi obsłużyć tylko Władek. To cięgno w tym gnieździe we Władku wysuwa się też w momencie obsługi hamulca zasadniczego? Mimo wszystko ten typ hamulców praktycznie w Polsce jest niezgodny z przepisami bo nie spełnia warunków punktu § 14.5.
RE: hamulce przyczep
Nie tylko jak pociągniesz ręczny widać zasadę na drugim skanie z instrukcji.
Ale spełnia §48 ust. 3 pkt 1. - więc jest ok.
Rozdział IV uszczegóławia wymogi dla ciągników i przyczep.
Ja nie mam tego gniazda, choć bolec przy cięgle ręcznego jest.
Pompa hamulcowa do tych przyczep była mniej więcej taka sama (a może identyczna) jak w Uazie.
http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... a/?id=1305
Ale spełnia §48 ust. 3 pkt 1. - więc jest ok.
Rozdział IV uszczegóławia wymogi dla ciągników i przyczep.
Ja nie mam tego gniazda, choć bolec przy cięgle ręcznego jest.
Pompa hamulcowa do tych przyczep była mniej więcej taka sama (a może identyczna) jak w Uazie.
http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... a/?id=1305
RE: hamulce przyczep
no to no to już wiem i fajnie, czyli rozrzutnik N229/2 może jechać po drogach publicznych bez hamulca (ład 2 t)
Hamulce przyczep:
dmc do 1,5 t - żadne lub hydrauliczne
dmc do 3,5 t - najazdowe lub niezależne od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy (zarejestrowane do 01.01.1968)
dmc do 5,0 t - najazdowe lub niezależne od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy (zarejestrowane po 01.01.1968)
dmc do 40,0 t - pneumatyczne.
UWAGA!!! jeżeli zaczep jest kulowy (hak) to musi być być łańcuch lub linka, która w razie odczepienia się przyczepy nie pozwoli upaść dyszlowi na ziemię i będzie ciągnąć przyczepę za pojazdem.
Hamulce przyczep rolniczych:
dmc do 1,5 t - żadne lub hydrauliczne
dmc do 5,0 t - najazdowe lub niezależne od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy
dmc do 40,0 t - pneumatyczne.
Hamulce przyczep (MASZYN) rolniczych:
dmc do 1,5 t - żadne lub hydrauliczne
dmc do 3,0 t - żadne, ale musi musi być być łańcuch lub linka, która w razie odczepienia się przyczepy nie pozwoli upaść dyszlowi na ziemię i będzie ciągnąć przyczepę za pojazdem
dmc do 5,0 t - najazdowe lub niezależne od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy
dmc do 40,0 t - pneumatyczne.
Hamulce przyczep motocyklowych:
- do motocyklów i motorowerów:
dmc do 100 kg - żadne
- do rowerów i wózków rowerowych
dmc do 1,5 t - żadne
Czyli to prawda:), mam na kompie plik w wordzie z tym, wymaganiami dzika 2 i moimi maszynami (spis):p
O no i widzę, że władimirec miał hydrauliczne, ale kodeks uznaje je za żadne (w polsce) to w Rosji były popularne hydrauliczne? I czy przyczepa (wózek ze światełkiem:p) rowerowa to wg. kodeksu drogowego Przyczepa Motocyklowa (Art. 71 Ust. 3)? I możecie wrzucić zdjęcia jak wygląda gniazdo hydrauliczne i gdzie się znajdowało w t-25 ?
Hamulce przyczep:
dmc do 1,5 t - żadne lub hydrauliczne
dmc do 3,5 t - najazdowe lub niezależne od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy (zarejestrowane do 01.01.1968)
dmc do 5,0 t - najazdowe lub niezależne od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy (zarejestrowane po 01.01.1968)
dmc do 40,0 t - pneumatyczne.
UWAGA!!! jeżeli zaczep jest kulowy (hak) to musi być być łańcuch lub linka, która w razie odczepienia się przyczepy nie pozwoli upaść dyszlowi na ziemię i będzie ciągnąć przyczepę za pojazdem.
Hamulce przyczep rolniczych:
dmc do 1,5 t - żadne lub hydrauliczne
dmc do 5,0 t - najazdowe lub niezależne od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy
dmc do 40,0 t - pneumatyczne.
Hamulce przyczep (MASZYN) rolniczych:
dmc do 1,5 t - żadne lub hydrauliczne
dmc do 3,0 t - żadne, ale musi musi być być łańcuch lub linka, która w razie odczepienia się przyczepy nie pozwoli upaść dyszlowi na ziemię i będzie ciągnąć przyczepę za pojazdem
dmc do 5,0 t - najazdowe lub niezależne od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy
dmc do 40,0 t - pneumatyczne.
Hamulce przyczep motocyklowych:
- do motocyklów i motorowerów:
dmc do 100 kg - żadne
- do rowerów i wózków rowerowych
dmc do 1,5 t - żadne
Czyli to prawda:), mam na kompie plik w wordzie z tym, wymaganiami dzika 2 i moimi maszynami (spis):p
O no i widzę, że władimirec miał hydrauliczne, ale kodeks uznaje je za żadne (w polsce) to w Rosji były popularne hydrauliczne? I czy przyczepa (wózek ze światełkiem:p) rowerowa to wg. kodeksu drogowego Przyczepa Motocyklowa (Art. 71 Ust. 3)? I możecie wrzucić zdjęcia jak wygląda gniazdo hydrauliczne i gdzie się znajdowało w t-25 ?
RE: hamulce przyczep
Hamulec górski - sprawdź sobie co to jest i do czego służy.
Retarder, Intander ....
*pray*
http://www.strychalski.eu/warto_wiedzi ... niacz.html
Retarder, Intander ....
*pray*
http://www.strychalski.eu/warto_wiedzi ... niacz.html
RE: hamulce przyczep
Hamulec górki a retarder przynajmniej w samochodach ciężarowych nowego typu to zupełni inne rzeczy.
RE: hamulce przyczep
Bolszewik ma rację.Hamulec górski,zwalniacz, retader czy intarder to to samo, idea jest ta sama by w sposób ciągły wymóc siłę hamowania na kołach napędowych. Inna jest tylko konstrukcja. W starych konstrukcjach była to przepustnica na wydechu sprzężona z odcięciem wtrysku. W nowych są albo elektryczne retardery albo hydrokinetyczne z regulowaną siłą spowalniania.
pozdrawiam
pozdrawiam
RE: hamulce przyczep
no dobra zrobiłem zamiast ,,górskich to zrobiłem ,,niezależne od pojazdu ciągnącego'':)
RE: hamulce przyczep
Życzę powodzenia w ciągnięciu rowerem półtorej tonowego wózka... Temat stracił dalszy sens dyskusji, zamykam.Mati1 napisał/a:
- do rowerów i wózków rowerowych
dmc do 1,5 t - żadne