RE: odpalenie c45 po latach

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Ursus »

Ale jaki to był odcień czerwonego? Taki jak podkład? Czy taki jaskrawy?

Tłumiki "proste" montowano najprawdopodobniej seryjnie dopiero w Gorzowie Wlkp.

Typowy C451 powinien mieć oś sztywną.
Ursus napisał/a:
Tak, ale dzisiaj możesz to mieć jedynie jako gadżet. Musisz mieć kierunkowskazy świetlne, tzw. migaczowe.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Wyprowadził mnie z niego fachowiec, a zarazem dobry znajomy :) W przypadku rejestrowania na zabytek nie musisz mieć migaczowych, możesz mieć ramieniowe kierunkowskazy. Wprowadziłem Cię nieświadomie w błąd.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Rs 09
Posty: 118
Rejestracja: 17 mar 2009, 19:13

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Rs 09 »

Na pewno to podkład nie był. To był kolor taki jasno czerwony jaskrawy nieraz się z tym kolorem spotkałem, jak i na podnośniku, na zaczepie z tą wierzyczką na cięgło i właśnie też na skrzyni biegów i bębnach hamulcowych. Znak jaki był wybity a raczej odlany na skrzyni to ZMG, czyli z Gorzowa. A wcześniej napisałeś że typowy C-451 powinien mieć oś sztywną. ale czy ktoś ma wiedzę na ten temat czy jednak występowały z osią zesorowaną czy tylko z sztywną. I z migaczami też nie do końca wiem jak było bo w moim są właśnie takie blaszki do których się przykręca elektryczne kierunki a na niektórych zdjęciach też są te wysuwane ręcznie,. Oraz prosiłbym kogoś kto ma zdjęcie właśnie oryginalnego kierunkowskazy do c-451 bo niewiem jak wyglądają.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Ursus »

Ramieniowe nie były ręcznie wysuwane, ramie wysuwał elektromagnes.

A oryginalne migaczowe to ciężko ustalić. Podejrzewam, że montowano co było pod ręką.

To, że na skrzyni widniało logo GZM to jeszcze nie znaczy, że to był wypust z Gorzowa :) Z tego co mi wiadomo już wcześniej wykonywano tam jakieś odlewy dla Ursusa warszawskiego.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: drandrzej »

1) były głównie osie sztywne (posiadam taką na kompletną zbyciu) podobne do współczesnych rozwiązań - ze zwrotnicami podobnymi do np. 4011 , ale montowano i osie miękkie (nie wiem czy nie dla tego ze ... były w magazynie ) - pod koniec produkcji

2)

logo GZM widnieje na odlewach dużo wcześniej niż przeniesienie produkcji , w Gorzowie była gotowa odlewnia (jak sie obecnie mija rondko wjazdowe od strony Wałcza jadąc - po lewej stronie- już nic tam nie zostało)
GZM jest na głowicach , zbiornikach wody , .....

podejrzewam , że to może byc odlewnia przejęta po zakładach JAEHNE - a przynajmniej część , sprawdzę to niedługo - nawiązałem kontakt z regionalistą gorzowskim , jak bedzie chwilka to sobie pogadamy i o tym
3)
co do ramieniowych pozycja występuje w katalogu , czy ktoś je widział na żywo w Bombaju ?
dużo taniej i prościej było jednak żarówki niż dość jednak precyzyjne ramieniowe , na ścianie powinno być miejsce na nie - a jest prosta blacha

T.Nowacki podaje też rysunek z 1 tylną lampą - zupełnie inną niż znamy z bombajów (góra nerkowata , dół -okrągły podobny do duzej kontrolki - ale też nie wiem czy istniały w rzeczywistości )
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: drandrzej »

to o lampach wtrąciłem dla podtrzymania tezy że niektóre rzeczy występowały tylko w katalogach bo rzeczywistość była troszkę odmienna od planów/katalogów/książek/opisów

jeśli tylny zaczep jest od 451 pozostaje pooglądąc podłogę i mocowanie prądnicy
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Ursus »

drandrzej napisał/a:
1) były głównie osie sztywne (posiadam taką na kompletną zbyciu) podobne do współczesnych rozwiązań - ze zwrotnicami podobnymi do np. 4011 , ale montowano i osie miękkie (nie wiem czy nie dla tego ze ... były w magazynie ) - pod koniec produkcji
Spotkałem się gdzieś z stwierdzeniem, że resorowane osie montowano na zamówienie. Do transportu były lepsze.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Rs 09
Posty: 118
Rejestracja: 17 mar 2009, 19:13

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Rs 09 »

Jesteśmy teraz na etapie robienia instalacji i w związku z tym mam jeszcze jedno pytanie albo nawet prośbę. Potrzebuje zdjęć (najlepiej archiwalnych widzę , że admin ma ich dużo) instalacji elektrycznej, tam koło filtra powietrza. jak są porozmieszczane kable i jak wyglądał regulator napięcia w c-451 bo chyba już miały podobne do ursusa c-4011 czy stara 25, te starsze wersje c-45 miały takie duże. ale nie wiem dokładnie jak to było z tymi regulatorami. Oraz zdjęcia tej blachy też do c-451 z przełącznikami ( tam gdzie stacyjka, kontrolki przełączniki też najlepiej archiwalnych). Jakby ktoś miał tą blachę to chętnie ją kupie , ponieważ jej niemam.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Ursus »

Ok, postaram się poszukać i wkleić tutaj, z pożytkiem dla wszystkich.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: drandrzej »

regulatory były duże , zdaje się ze mam taki w nadmiarze oryginał , stan kompletny ale elektrycznie nie podłączałem , 12V , na ścianie grodziowej powinny być otwory do zamocowanie regulatora w pionie - śruby chyba 6mm, zobacz w moim wątku "historia narodzin ursusa ... " powinna być fotka
Awatar użytkownika
cobraxx
Posty: 277
Rejestracja: 25 wrz 2008, 20:23

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: cobraxx »

A ja widzę na zdjęciach, że kolega Pysio ma oryginalny regulator napięcia na 12V, tylko bez pokrywy.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: drandrzej »

słusznie , trza by pokrywę i jeśli sprawny to OK
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: drandrzej »

tak na zdrowy rozsądek

nie sądzę żeby ktoś rozkompletowywał , chyba ze cena pokryje całość
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Ursus »

Przebite czy powietrze zeszło?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Ursus »

No i tutaj się nie zgodzę, że to taki pewnik. U mnie tyle lat niby Zetor stał i powietrze było a pewnego dnia jak robiliśmy coś przy aucie, koło Zetora nawet nikt się nie kręcił, puknęło, stuknęło, syknęło i powietrze zeszło. Dętka wystrzeliła.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: Ursus »

A to w takim razie możliwe, że ktoś po złości to zrobił. Co za kraj.
Nie mniej jednak u mnie też dziwnie to wyglądało, ale byłem cały czas obok, więc wiem, że samoistnie wystrzeliła, choć dziura w dętce przypominała raczej przebicie o coś.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
przemekcypry
Posty: 36
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:28

RE: odpalenie c45 po latach

Post autor: przemekcypry »

Co z tym Ursusikiem odpalił czy cylinder zardzewiałyB)
ODPOWIEDZ