Majorek Sławka.

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
kris7530
Posty: 34
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:53

RE: Majorek Sławka.

Post autor: kris7530 »

Ja to bym kupił dwie gumowe uszczelki pod tylne lampy,te pod ramkę klosza jakby niedrogo było:p
Awatar użytkownika
misio 3p
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2008, 10:50

RE: Majorek Sławka.

Post autor: misio 3p »

Przecież 2 skiby to pryszcz dla tego ciągnika*yes*
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Tak,pryszcz...ale Majorek dawno temu nie był stworzony do tego,żeby go lać w trzech skibach.

Kris!Gumki-uszczelki masz ode mnie w prezencie.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Majorek Sławka.

Post autor: jacek0106 »

Sławek ale dałeś czadu z tym pługiem. Też mam ochotę z lemieszami poszaleć w ziemi, tylko najważniejszego eksponatu nie posiadam-pługa. Moja czterdziecha to ostatni raz ze 25lat temu orała.
W górach z 3skibowym nieraz ciężko bywało, non stop na blokadzie, bo na zboczu go z bruzdy wyrywało. A pod większą górę to dwójką i ogień z komina.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

To nie mój pług.Po żniwach już umawiałem się z kumplem na próby w orce.Pług był wczoraj tak ustawiony,jak mój kolega ustawiał od lat do 360.U nas ziemia też jest dość ciężka,górki,dołki...Sprawdzian wyszedł dobrze,więc się cieszę.
kris7530
Posty: 34
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:53

RE: Majorek Sławka.

Post autor: kris7530 »

Dzięki,wiedziałem że na Ciebie można liczyć*tup*
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Trzeba sobie pomagać,tym bardziej,że ta Twoja 350 jest tego warta i bardzo mi się podoba,od pierwszego dnia,kiedy ją zobaczyłem.Ale se napisałem,jak o jakiejś fajnej d...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Wrzucam kolejne fotki od Chrapka. Majorek jak widzę zyskał coś nowego.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Po kilku godzinach pracy,zamontowałem na Zetorze instalację pneumatyczną.Sprężarkę i odolejacz miał od początku.Na tym silniku sprężarka nie była w ogóle używana.Wymieniłem tylko uszczelkę pod głowiczką.Założyłem nowy czeski odolejacz Ikov.Regulator ciśnienia też mam czeski MotorPal,ale zamontowałem nowy polski,bo nie byłem na niego do końca pewny.Zawór hamulcowy i gniazdo również nowe.Zbiornik mam używany odC-330,ponieważ jest mniejszy a za razem ładniejszy niż od 360 czy nawet od Majorka.W Majorku jest montowany pod pomostem,a ja zamontowałem swój na uchwytach od 4011-355(zdobyłem takie z metkami). Całość połączyłem na razie wężami,ale gdy tylko zdobędę resztę oryginalnych rurek wymienię.Został mi do polakierowania zbiornik i rurka do manometru.Tym czasem zegar jako kontrolny wkręciłem od C-385.

Nabija do 4.8Atm.I upuszcza.Regulację cięgieł zaworu hamulcowego trzeba będzie przeprowadzić z przyczepą dla pewności.To o instalacji tyle na razie.

Co do tych nowych kierunkowskazów z Allegro,to niestety nie jest to oryginał.Kupiłem je na próbę.Już szkiełka wymieniłem na oryginalne.Ale to jednak nie to.
Awatar użytkownika
dominik5211
Posty: 141
Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34

RE: Majorek Sławka.

Post autor: dominik5211 »

Chrapek już miałem kupować te lampki, powiedz co z nimi nie tak , z czego są wykonane jaka jest guma
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

To takie pitu-pitu.Z braku laku dobry kit.Mam oryginały nowe to porównanie dzień do nocy.Nic specjalnego.Szkiełko oryginalne nie bardzo pasuje,gumę pod spód trzeba naciągać,ogólnie za 40zł bubel.To nie było w Polsce wyprodukowane.Ale jak ktoś nie ma oryginałów to i takie na początek byłyby dobre.Korpus z pseudo aluminium.
Awatar użytkownika
dominik5211
Posty: 141
Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34

RE: Majorek Sławka.

Post autor: dominik5211 »

Czyli generalnie lepiej kupić do moich oryginalow nowe szkiełka od ciebie i ew nowe gumy pod lampy
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

To właśnie jest to, że na foto ładnie wygląda, a w rzeczywistości znajdzie się jakiś mankament, ale tak jak piszesz jak nie ma się oryginału, to dobre i to.

Jeszcze mam takie pytanko odnośnie tych kierunkowskazów, bo od dłuższego czasu siedzi mi w głowie, że widziałem takie lampki gdzieś, ale miały białe szkiełko - czy widział ktoś też takie lampki, ale z białym szkłem?
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

No.Jak oryginały masz to nie ma problemu.Pod tylne lampy gumy mam,ale pod kierunki kicha.Chyba,że takie na prawdę parchate ale całe to gratis.
Awatar użytkownika
dominik5211
Posty: 141
Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34

RE: Majorek Sławka.

Post autor: dominik5211 »

Kompletuje kase na grubsze zamówienie u ciebie,odezwe się jak bedzie kasa i trzeba będzie ruszać z remontem
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Były białe klosze kierunków.Ale tylko tych małych na błotnikach.Już kiedyś ktoś się upierał,że na tyle miał biało czerwone.Tak miał,jak wypłowiały.Ale kierunki były z białymi i pomarańczowymi.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

Czyli jednak były białe, to dobrze, bo już myślałem, że na oczy mi padło :D Jeszcze się zastanawiam, czy te z tymi białymi szkłami to nie były czasem używane jako obrysówki...
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Raczej jako kierunkowskazy.Dlatego,że byłyby wtedy tylko z tyłu.W żadnej literaturze nie ma,tylko zawsze kierunkowskaz.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

To w takim wypadku kierunkowskaz taki świecił na biało, bo raczej w tamtych latach żółtych żarówek jeszcze nie stosowano w pojazdach, albo już były takie żarówki? ...
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Nie było.Palił na biało.Najważniejsze,że migał.Ot co!Kierunkowskaz standardowy ma kolor żółty samochodowy,a żarówki żółte reflektorowe miały kolor żółty selektywny.No,żarówek do kierunkowskazów to wtedy żółtych nie było,niestety.Reflektorowe były,na trzonku BA20d o mocy 45/35W 12V.
ODPOWIEDZ