Majorek Sławka.
- wujekcinek
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 gru 2006, 9:52
RE: Majorek Sławka.
Numery z katalogu to chyba się nie zgadzają. Z tego co wiem to polski katalog do czterdziestki na inne numery niż czeski. Pozostaje brać stare części na wzór i porównywać z sześćdziesiątkowymi.
Zastanawiam się jak jest z kołami do skrzyni. Podejdą od czegoś?
Zastanawiam się jak jest z kołami do skrzyni. Podejdą od czegoś?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Numer początkowy się nie zgadza!!!Końcówka się zgadza na pewno przez łamane / albo zero,albo jeden,albo dwa...zależy ile modernizacji było...gdybyś spotkał się ze mną osobiście pokazałbym Ci w czym rzecz.Słownie może nie potrafię wytłumaczyć ale w praktyce wiem jak to ma być!!!
Bo z katalogu jeszcze trzeba umieć korzystać i wiedzieć która cyfra co oznacza.
Dla przykładu tłok w katalogu 3011 z 1963r. ma oznaczenie 950307,a w katalogu C-4011 ten sam tłok ma oznaczenie 0050/50-307/0 i teraz moje pytanie.Czy końcówka numeru się nie zgadza?50307???
W praktyce to ta sama część!!!Widać?Widać!Do skrzyni biegów Majorka nic od C-4011 ani Zetora 4011,ani C-355/360 z trybów i wałków nie pasuje.Za to w dużych modelach Zetor 4011/C-4011/C-355/C-360 elementy są zamienne...
Bo z katalogu jeszcze trzeba umieć korzystać i wiedzieć która cyfra co oznacza.
Dla przykładu tłok w katalogu 3011 z 1963r. ma oznaczenie 950307,a w katalogu C-4011 ten sam tłok ma oznaczenie 0050/50-307/0 i teraz moje pytanie.Czy końcówka numeru się nie zgadza?50307???
W praktyce to ta sama część!!!Widać?Widać!Do skrzyni biegów Majorka nic od C-4011 ani Zetora 4011,ani C-355/360 z trybów i wałków nie pasuje.Za to w dużych modelach Zetor 4011/C-4011/C-355/C-360 elementy są zamienne...
- wujekcinek
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 gru 2006, 9:52
RE: Majorek Sławka.
Rozumiem.
Był gdzieś kiedyś w sieci katalog w którym numery części zaczynały się od 2011, 3011, 4011 i to mnie zmyliło.
wieść głosi że "w 3011 i 4011 wszystko w napędzie jest takie same tylko w innym rozmiarze", zastanawiam się czy w późniejszych zetorach jest coś co pasuje
Był gdzieś kiedyś w sieci katalog w którym numery części zaczynały się od 2011, 3011, 4011 i to mnie zmyliło.
wieść głosi że "w 3011 i 4011 wszystko w napędzie jest takie same tylko w innym rozmiarze", zastanawiam się czy w późniejszych zetorach jest coś co pasuje
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Ogólnie to jest takie samo tylko w innym rozmiarze i to akurat prawda.Zetory 4011 a później 2011 są odpochodnymi Zetora 3011.Ten był pierwszy!!!
To,że numery katalogowe zaczynały się od 2011,3011,4011 to też akurat prawda,ale końcówki jednak zawsze się pokrywały.Oczywiście tylko w pewnych grupach części.
To,że numery katalogowe zaczynały się od 2011,3011,4011 to też akurat prawda,ale końcówki jednak zawsze się pokrywały.Oczywiście tylko w pewnych grupach części.
- wujekcinek
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 gru 2006, 9:52
RE: Majorek Sławka.
Przeczytałem przez noc katalog do 5011. I znowu rysunki są te same numery zupełnie inne. Jak w jednym 1906 to jest koło, to w drugim 1906 to wałek, czyli chyba też nie pasuje.
Więc pytanie moje: Czy gdzieś w sklepie można kupić koła do 3011? Poza tym że u Pana Sławka.
Dumam, bo prędzej czy później problem mnie nie minie, raczej prędzej niż później. Jeżeli już musiałbym wydać pieniądze, to wolałbym żeby poszły na remont tego co mam.
Więc pytanie moje: Czy gdzieś w sklepie można kupić koła do 3011? Poza tym że u Pana Sławka.
Dumam, bo prędzej czy później problem mnie nie minie, raczej prędzej niż później. Jeżeli już musiałbym wydać pieniądze, to wolałbym żeby poszły na remont tego co mam.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Od 5011-5211 niektóre części pasują do skrzyni biegów Majorka.Ale w Kaliszu jest sklep z częściami i akurat oryginalne klamoty do skrzyni są osiągalne bez problemu,tylko pozostaje kwestia ceny.I tu znów wrócę do tematu części i całych zespołów używanych z ciągników pochodzących z Zachodu.Polecam bo sam korzystam.Części są w bardzo dobrym stanie i co najważniejsze ceny dość rozsądne.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Wczoraj udało mi się pozyskać gorzyckie tłoki ze starych zapasów.I wspornik przedniej osi.Mój niestety nie nadaje się do dalszego użytku.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Pierwsza fotka pompa wtryskowa typ drugi,widoczna zaślepka pompki zasilającej.Dodam,ze pompa przybyła do mnie po regeneracji w Czechach.Oprócz tego,że paskudnie wymalowana na niebiesko stan bdb.Druga fotka dziś udało mi się zdobyć nieużywaną obudowę pompy typu pierwszego.Trzecia fotka pompa typu pierwszego do regeneracji,jej wnętrzności posłużą to zasilenia w części tej nowej obudowy.Kolejna fotka to pompa typ trzeci wsuwana mocowana na kołnierz.Zamieściłem te fotki dla pokazania różnic zewnetrznych w trzech typach pomp wtryskowych stosowanych w Majorkach produkcji MotorPAL.
Kolejne fotki przedstawiają blok po mojej ,,pralni chemicznej,,.Użyłem wszystkich normalnych i nienormalnych środków do mycia żelastwa z zewnątrz i wewnątrz.Walczyłem z nim wczoraj około pięciu godzin.Dziś już znów wygląda inaczej.Zacząłem go czyścić z zewnątrz szczotkami z rdzy i resztek kolorów.
Na koniec jeszcze taka perełka w postaci nowej prawej lampy.Podarunek od klubowego kolegi Witka.
Kolejne fotki przedstawiają blok po mojej ,,pralni chemicznej,,.Użyłem wszystkich normalnych i nienormalnych środków do mycia żelastwa z zewnątrz i wewnątrz.Walczyłem z nim wczoraj około pięciu godzin.Dziś już znów wygląda inaczej.Zacząłem go czyścić z zewnątrz szczotkami z rdzy i resztek kolorów.
Na koniec jeszcze taka perełka w postaci nowej prawej lampy.Podarunek od klubowego kolegi Witka.
- dominik5211
- Posty: 141
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
RE: Majorek Sławka.
Sławku jeśli to nie problem prosiłbym o fotke mocowania pompy wtryskowej do bloku tego twojego silnika na sprzęgiełko, jestem ciekaw jak to wygląda i czym sie różni
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
- dominik5211
- Posty: 141
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
RE: Majorek Sławka.
pompy typu trzeciego sie nie da zamontować do twojego bloku prawda?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Była taka zamontowana!Trzy szpilki były wkręcone według wzoru kołnierza pompy,wałek napędzający ze sprzęgiełkiem od C-360 i mega gruba podkładka gumowa między blokiem a kołnierzem pompy.
RE: Majorek Sławka.
Ładnie, te lampy to teraz prawdziwy skarb. Tak z ciekawości dużo więcej kosztuje Cię przesyłka z Czech niż krajowa?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Nie mam pojęcia.Przyjechała do Polski autem a gdzieś ze Śląska dopiero pocztą do mnie.
- dominik5211
- Posty: 141
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
RE: Majorek Sławka.
he he, ciekawe jak sie to spisywało i czy nie było problemu z ustawieniem kąta wtrysku ale raczej niechrapek3011 napisał/a:
Była taka zamontowana!Trzy szpilki były wkręcone według wzoru kołnierza pompy,wałek napędzający ze sprzęgiełkiem od C-360 i mega gruba podkładka gumowa między blokiem a kołnierzem pompy.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Nie jednego już widziałem tak przerobionego i pracował całkiem normalnie.U mnie będzie wersja z pompką zasilająca na rozrządzie ale pompa wtryskowa będzie typu drugiego z zaślepką pompki zasilającej.Dopiero po pewnym czasie zamontuję pompę typu pierwszego tak jak powinno być.
RE: Majorek Sławka.
Jak zwykle perfekcyjnie.
Smymymi szczotkami byla farba usuwana , czy chemio też.
Smymymi szczotkami byla farba usuwana , czy chemio też.