Majorek Sławka.
RE: Majorek Sławka.
Jacku przypadkiem się minęliśmy o jeden dzień... No, ale czasami tak bywa :p
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Na dzień dzisiejszy mamy zrobiony most i zwolnice...jutro montaż i będzie tył gotowy.Myślę,że do Wilkowic będzie cała dupa gotowa.
RE: Majorek Sławka.
w moim ursusie C-4011 jest taki sam układ kierowniczy, strasznie ciężko chodzi zwłaszcza jak się rozgrzeje ciągnik, jest jakiś sposób aby to poprawić ? a może będzie pasował cały układ kierowniczy (kulkowy) od jakiegoś nowszego zetora ?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Wszystko zależy od stanu jego elementów.Układ z nowych elementów i prawidłowo wyregulowany działa poprawnie.Celowo pomijam jego trwałość,tym bardziej z współcześnie produkowanych części.Można przerobić zamiast wałka i kostki z gwintem na kulkowy od nowszego Zetora.Temat na osobne opracowanie.
RE: Majorek Sławka.
Wiesz od jakiego zetora będzie najlepiej pasował taki kulkowy układ kierowniczy ?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Trzeba wykonać na nowszych elementach kilka przeróbek.I po tych modyfikacjach można zastosować od Zetorów typu 47...49...55...57...67...69...50...52...60...62...70...72...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Kilka słów należy się napisać,bo dużo się dzieje a ostatnio rzadko tu zaglądam.
Tydzień za tygodniem leci,pięć dni się coś robi,a ostatnio w soboty i niedziele same imprezy...jak nie Wilkowice,to dożynki.Tych dożynek to było już cztery a dwa następne teraz się szykują,i Golub 13 września,a potem Spotkanie Pojazdów Zabytkowych u Sołtysa...Jak tam nie być...Trzeba!!!
Następnie dla Jacka most poskładany,wiele elementów wyśrutowane,oś przednia prawie zregenerowana...
Ze zdobyczy udało mi się zdobyć dwa bloki na sprzęgiełko,z Zachodu w stanie idealnym.Plus wałki rozrządu i wałki napędu pompy wtryskowej,pokrywy rozrządu starego typu.
I jeszcze kilka fotek z pola.
Tydzień za tygodniem leci,pięć dni się coś robi,a ostatnio w soboty i niedziele same imprezy...jak nie Wilkowice,to dożynki.Tych dożynek to było już cztery a dwa następne teraz się szykują,i Golub 13 września,a potem Spotkanie Pojazdów Zabytkowych u Sołtysa...Jak tam nie być...Trzeba!!!
Następnie dla Jacka most poskładany,wiele elementów wyśrutowane,oś przednia prawie zregenerowana...
Ze zdobyczy udało mi się zdobyć dwa bloki na sprzęgiełko,z Zachodu w stanie idealnym.Plus wałki rozrządu i wałki napędu pompy wtryskowej,pokrywy rozrządu starego typu.
I jeszcze kilka fotek z pola.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Coś tam się dzieje cały czas.Fotki skromne.Ale cały czas coś się robi.Na dziś już wszystko inaczej wygląda.
RE: Majorek Sławka.
Sławek idziesz jak burza - jeszcze się okaże, że Jacek będzie Majorem dzieciaki woził na kuligu tej zimy
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Założenie jest takie.Ja ze swojej strony dołożę wszelkich starań.
Wczoraj został połączony most ze skrzynią biegów.Skrzynia biegów została zamknięta.Będę się przygotowywał do złożenia kolumny kierowniczej i założenia podnośnika.
Wczoraj został połączony most ze skrzynią biegów.Skrzynia biegów została zamknięta.Będę się przygotowywał do złożenia kolumny kierowniczej i założenia podnośnika.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Relacja zdjęciowa jest słaba bo nie ma czasu...Majorek skansenowy już tył prawie całkowicie gotowy...wszystkie uszczelnienia,łożyska potrzebne,taśmy ręcznego,cylinderki,pompa hamulcowa,rurki,cała ,,pedaleria,, wszystko zmontowane na gotowo...w tej chwili robi się podnośnik i na dniach przekładnia kierownicza.Z powodów osobistych ta robota idzie tak jak idzie.
RE: Majorek Sławka.
Sławek wszystko pięknie wyczyszczone z farby !
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Cała dupa już gotowa.
Będę teraz walczył z uszczelnieniem silnika.
I to by było na tyle.
Lakier to reaktywny,podkład Novol i lakier wyjściowy.Odcień znany z mojego 2011 i 3011 niebieskiego.
Dużymi krokami zbliża się koniec korpusów Skansenowego Majorka.Po tych zabiegach na warsztat wjeżdżają dwa Zetory 25...
Będę teraz walczył z uszczelnieniem silnika.
I to by było na tyle.
Lakier to reaktywny,podkład Novol i lakier wyjściowy.Odcień znany z mojego 2011 i 3011 niebieskiego.
Dużymi krokami zbliża się koniec korpusów Skansenowego Majorka.Po tych zabiegach na warsztat wjeżdżają dwa Zetory 25...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Już jest!!!
Co prawda model nowszy 3545,ale zawsze 4 X 4.Pali,jeździ,dokumenty,przebieg od nowości 3390-kilka godzin...oprócz świateł i hamulców wszystko sprawne.Made by England.
Co prawda model nowszy 3545,ale zawsze 4 X 4.Pali,jeździ,dokumenty,przebieg od nowości 3390-kilka godzin...oprócz świateł i hamulców wszystko sprawne.Made by England.