Majorek Sławka.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Oczywiście stary typ podnośnika,tzw.prosty również posiada tzw.cykacz.Przecież jego ucho także jest na drążku skrętnym,a pod uchem znajduje się wspomniany ,,cykacz,,.Podnośnik można stosować zamiennie i nic nie trzeba przerabiać.Czyli pasuje.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Witojcie!
Dawno mnie tu nie było...ale robi się dużo ważnych i mniej ważnych spraw.Tymczasem trwają przygotowania do składania dwóch jednakowych silników do Majorków.Jeden zostanie wykorzystany w Hot-Rodzie,a drugi...jeszcze nie mamy pomysłu...bo kolejne dwa jeszcze czekają w traktorach.Trwa kompletowanie ,,biżuterii,,...Fotki niebawem.
Dawno mnie tu nie było...ale robi się dużo ważnych i mniej ważnych spraw.Tymczasem trwają przygotowania do składania dwóch jednakowych silników do Majorków.Jeden zostanie wykorzystany w Hot-Rodzie,a drugi...jeszcze nie mamy pomysłu...bo kolejne dwa jeszcze czekają w traktorach.Trwa kompletowanie ,,biżuterii,,...Fotki niebawem.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Robota posunięta do przodu.Wał,wałek rozrządu,wałek pompy wtryskowej oraz rozrząd już na swoim miejscu.Dziś wrzucę tuleje.Tłoki z korbami nie wiem,bo jeszcze nie mam zmontowanych.I zabieram się za drugi.Zdjęcia niebawem.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Układ korbowy i rozrząd prawie gotowy.Tuleje osadzone były w niedzielę i tłoki z korbami też poskładane.Za niebawem wrzucę tłoki z korbami do tulei i może jeszcze dziś wieczorem będą nowe zdjęcia.Tymczasem.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Zakończyłem na dziś układ korbowo-tłokowy.Pompa oleju również już na miejscu.Jutro ciąg dalszy.I kolejne fotki.
Re: Majorek Sławka.
Piątek, świątek czy niedziela, Sławek z robotą zapierdziela - tak mi się zrymowało
Silnik będzie lepiej dopieszczony niż nówka z fabryki
Pójdzie do hotroda czy jakiegoś innego projektu:?
Silnik będzie lepiej dopieszczony niż nówka z fabryki
Pójdzie do hotroda czy jakiegoś innego projektu:?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Oczywiście ten pójdzie do hot-rod'a.
Są już nowe wieści.Drugi blok przygotowany do montażu.Jak dobrze pójdzie to tuleje dziś obsadzę.Niebawem fotki.
W związku z tym,że na magazynie mam ze 20 głowic,trzy sztuki postanowiłem zrobić sposobem garażowym-warsztatowym.Wymienię gniazda,prowadnice i zawory na nowe.Wybiorę trzy sztuki identyczne,wcisnę nowe gniazda i splanuję na jednakową wysokość.Głowice dostępne po regeneracji nie podobają mi się z tego względu,że każda jest inna...niższa,wyższa...następnie...zawory osadzone wyżej-niżej...jedyna opcja kupić nowe identyczne...ale skoro jest z czego wybrać i zrobić to czemu by nie spróbować.Wszystkie narzędzia potrzebne posiadam,trzpienie do osadzania gniazd,prowadnic,frezy do gniazd,rozwiertaki do prowadnic.Oczywiście planowanie też odbędzie się w moim warsztacie.Głowice to temat na po Nowym Roku.Pozdrawiam.
Są już nowe wieści.Drugi blok przygotowany do montażu.Jak dobrze pójdzie to tuleje dziś obsadzę.Niebawem fotki.
W związku z tym,że na magazynie mam ze 20 głowic,trzy sztuki postanowiłem zrobić sposobem garażowym-warsztatowym.Wymienię gniazda,prowadnice i zawory na nowe.Wybiorę trzy sztuki identyczne,wcisnę nowe gniazda i splanuję na jednakową wysokość.Głowice dostępne po regeneracji nie podobają mi się z tego względu,że każda jest inna...niższa,wyższa...następnie...zawory osadzone wyżej-niżej...jedyna opcja kupić nowe identyczne...ale skoro jest z czego wybrać i zrobić to czemu by nie spróbować.Wszystkie narzędzia potrzebne posiadam,trzpienie do osadzania gniazd,prowadnic,frezy do gniazd,rozwiertaki do prowadnic.Oczywiście planowanie też odbędzie się w moim warsztacie.Głowice to temat na po Nowym Roku.Pozdrawiam.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Witajcie w Nowym Roku.
Na chwilę obecną drugi blok z obsadzonymi tulejami czeka.Dziś się zobaczy co dalej.Tłoki z korbami poskładane,pierścienie założone.Trzeba by było pojechać do gumiarza poskładać tylne koła do Hot-Rod'a.No zobaczymy.Niebawem kolejne zdjęcia.
Na chwilę obecną drugi blok z obsadzonymi tulejami czeka.Dziś się zobaczy co dalej.Tłoki z korbami poskładane,pierścienie założone.Trzeba by było pojechać do gumiarza poskładać tylne koła do Hot-Rod'a.No zobaczymy.Niebawem kolejne zdjęcia.
Re: Majorek Sławka.
Masz zestaw do zrobienia gniazd z kamieniami?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Oczywiście mam dostęp do takich narzędzi,że tak powiem od ręki.Frezy i rozwiertaki mam swoje.Wszelkie nabijaki i wyciskacze również.
W moim przypadku będzie to gruntowna regeneracja.Tak,że szlifierka i kamienie w tym przypadku są zupełnie zbędne.Nowe gniazda,nowe prowadnice i nowe zawory.Tu tylko frezowanie i ewentualnie docieranie.Będzie dużo dokładnego mierzenia.Gdyż ma wyjść powtarzalność a nie każda inna.Warunki wstępne:obsadzamy nowe gniazda,oczywiście sprawdzając czy we wszystkich głowicach głębokość osadzenia będzie jednakowa.Jak nie to pogłębiamy otwór pod gniazdo odpowiednim frezem.Gdy to mamy zrobione a gniazdo osadzone w głowicy,planujemy.Następnie osadzamy nowe prowadnice.Rozwiercamy je i przystępujemy do frezowania gniazda.Cdn.
Trochę się znów ostatnio działo.Zdjęcia niebawem.
W moim przypadku będzie to gruntowna regeneracja.Tak,że szlifierka i kamienie w tym przypadku są zupełnie zbędne.Nowe gniazda,nowe prowadnice i nowe zawory.Tu tylko frezowanie i ewentualnie docieranie.Będzie dużo dokładnego mierzenia.Gdyż ma wyjść powtarzalność a nie każda inna.Warunki wstępne:obsadzamy nowe gniazda,oczywiście sprawdzając czy we wszystkich głowicach głębokość osadzenia będzie jednakowa.Jak nie to pogłębiamy otwór pod gniazdo odpowiednim frezem.Gdy to mamy zrobione a gniazdo osadzone w głowicy,planujemy.Następnie osadzamy nowe prowadnice.Rozwiercamy je i przystępujemy do frezowania gniazda.Cdn.
Trochę się znów ostatnio działo.Zdjęcia niebawem.
Re: Majorek Sławka.
Sławek ostro idzie jak zawsze. A masz gdzieś jakieś upatrzone "coś" czy Twoja totalnie wizja tego hot roda?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Z założenia miał być to Zetor 3017-tzw.górski.Ale fakt jest taki,że półosi wysuwnych górskiego traktora niestety nie ma szans zdobyć.Nawet ten egzemplarz z Czech ma dorabiane.Ale jeśli ma się dostęp do dokuentacji i rysunków fabrycznych w dzisiejszej dobie maszyn CNC bułka z masłem,pomijając koszty oczywiście.Więc wizja moja to połączenie dwóch modeli,3011 i 5213(Ci co niewiedzą to taki Zetor ogrodniczo-sadowniczy na bazie Zetora 5211 i 5245,bo i takie ogrodniki 4x4 też są.)Reszta to udział mojej wyobraźni.Zwrotnice,żeby traktor został rzucony na glebę wykorzystałem z osi Tarpana Diesla.Oś potężna,rurowa więc wytrzyma.Zwrotnice odcięte,dospawane do rur półosi wysuwnych z Majorka...trochę żałuję,że nie zrobiłem tego na grubej osi typu 4011/355/330/360...może jeszcze kiedyś to zmienię...na razie pozostaje.Układ kierowniczy na orbitrolu,zasilanie orbitrola mojego pomysłu,siłownik pomiędzy kołami z krótkimi drążkami.Kolumna kierownicza mojego pomysłu,tablica rozdzielcza mojego pomysłu.Pułka na akumulator przed chłodnicą,z tego względu,że zbiornik z tablicą rozdzielczą przesunięty do samego silnika jak ma to miejsce w ogrodniku,obudowa skrzyni biegów wycięta pod mocowanie orbitrola.Wykorzystałem obudowę uszkodzoną w miejscu właśnie kolumny kierowniczej.Bez podnośnika,bez oryginalnych zaczepów.Będzie tylko belka z kulą do przyczepy samochodowej.Silnik zwykły majorkowy z pompą na sprzęgiełko.Układ wydechowy kolektor Zetor 5211,na dół rura fi 60,wygięta do tyłu,z początkiem tylnego koła będzie przechodzić w większą średnicę.Układ chłodzenia stadard.Układ ssący jeszcze nie wiem.Oryginalny filtr powietrza odpada z braku miejsca przed chłodnicą.Zobaczymy co będzie.Koła przód 600x16,tył 14,9x28.Instalacja elektryczna,alternator,rozrusznik nieoryginalne.Lampy PAL tył-przód.Zegary PAL C-385/Zetor 8011.Będzie tylko obrotomierz,temperatura i ciśnienie oleju.Tablica majorkowa zaspawane wszystkie otwory i wycięte pod zegary odpowiednie otwory.Dźwignia zmiany biegów już nie będzie przy kierownicy jak w standardzie,tylko cała kaseta zastosowana od Zetora 5211...Tak jak w ogrodniku.Blacharka...tablica rozdzielcza i zbiornik tak jak napisałem powyżej,maska zakrywająca akumulator i chłodnicę,silnik pozostaje odkryty.Błotniki tylne jak w Zetorze 3017.
Obecnie jestem na etapie remontu dwóch takich samych silników.Jeden zostanie wykorzystany w Hot-Rodzie,na drugi już mam plan...ostatnio jak tutaj odpowiadałem na pytanie jeszcze nie wiedziałem gdzie go wykorzystam.
Niebawem kolejne zdjęcia.
Obecnie jestem na etapie remontu dwóch takich samych silników.Jeden zostanie wykorzystany w Hot-Rodzie,na drugi już mam plan...ostatnio jak tutaj odpowiadałem na pytanie jeszcze nie wiedziałem gdzie go wykorzystam.
Niebawem kolejne zdjęcia.
Re: Majorek Sławka.
Ciekawie to wszystko brzmi Ciekaw jestem efektu końcowego
Zamierzasz go jakoś przyspieszać?
Zamierzasz go jakoś przyspieszać?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Majorek Sławka.
Koła dałem większe z tyłu...układ napędowy jest standardowy....jedyne co można zwiększyć to dawkę i będzie śmigał do 35km/h.