Strona 81 z 85

Re: Majorek Sławka.

: 21 paź 2018, 14:55
autor: chrapek3011
Oczywiście stary typ podnośnika,tzw.prosty również posiada tzw.cykacz.Przecież jego ucho także jest na drążku skrętnym,a pod uchem znajduje się wspomniany ,,cykacz,,.Podnośnik można stosować zamiennie i nic nie trzeba przerabiać.Czyli pasuje.

Re: Majorek Sławka.

: 20 gru 2018, 19:06
autor: chrapek3011
Witojcie!

Dawno mnie tu nie było...ale robi się dużo ważnych i mniej ważnych spraw.Tymczasem trwają przygotowania do składania dwóch jednakowych silników do Majorków.Jeden zostanie wykorzystany w Hot-Rodzie,a drugi...jeszcze nie mamy pomysłu...bo kolejne dwa jeszcze czekają w traktorach.Trwa kompletowanie ,,biżuterii,,...Fotki niebawem.

Re: Majorek Sławka.

: 20 gru 2018, 23:19
autor: Ursus c-325
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Majorek Sławka.

: 23 gru 2018, 12:02
autor: chrapek3011
Robota posunięta do przodu.Wał,wałek rozrządu,wałek pompy wtryskowej oraz rozrząd już na swoim miejscu.Dziś wrzucę tuleje.Tłoki z korbami nie wiem,bo jeszcze nie mam zmontowanych.I zabieram się za drugi.Zdjęcia niebawem.

Re: Majorek Sławka.

: 27 gru 2018, 15:57
autor: Ursus c-325
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Majorek Sławka.

: 27 gru 2018, 17:27
autor: chrapek3011
Układ korbowy i rozrząd prawie gotowy.Tuleje osadzone były w niedzielę i tłoki z korbami też poskładane.Za niebawem wrzucę tłoki z korbami do tulei i może jeszcze dziś wieczorem będą nowe zdjęcia.Tymczasem.

Re: Majorek Sławka.

: 27 gru 2018, 18:02
autor: Ursus c-325
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Majorek Sławka.

: 27 gru 2018, 21:10
autor: chrapek3011
Zakończyłem na dziś układ korbowo-tłokowy.Pompa oleju również już na miejscu.Jutro ciąg dalszy.I kolejne fotki.

Re: Majorek Sławka.

: 27 gru 2018, 21:16
autor: Ursus c-325
Obrazek Obrazek

Re: Majorek Sławka.

: 28 gru 2018, 20:16
autor: SEBRIGHT
Piątek, świątek czy niedziela, Sławek z robotą zapierdziela - tak mi się zrymowało :D

Silnik będzie lepiej dopieszczony niż nówka z fabryki :)
Pójdzie do hotroda czy jakiegoś innego projektu:?

Re: Majorek Sławka.

: 29 gru 2018, 10:21
autor: chrapek3011
Oczywiście ten pójdzie do hot-rod'a.

Są już nowe wieści.Drugi blok przygotowany do montażu.Jak dobrze pójdzie to tuleje dziś obsadzę.Niebawem fotki.

W związku z tym,że na magazynie mam ze 20 głowic,trzy sztuki postanowiłem zrobić sposobem garażowym-warsztatowym.Wymienię gniazda,prowadnice i zawory na nowe.Wybiorę trzy sztuki identyczne,wcisnę nowe gniazda i splanuję na jednakową wysokość.Głowice dostępne po regeneracji nie podobają mi się z tego względu,że każda jest inna...niższa,wyższa...następnie...zawory osadzone wyżej-niżej...jedyna opcja kupić nowe identyczne...ale skoro jest z czego wybrać i zrobić to czemu by nie spróbować.Wszystkie narzędzia potrzebne posiadam,trzpienie do osadzania gniazd,prowadnic,frezy do gniazd,rozwiertaki do prowadnic.Oczywiście planowanie też odbędzie się w moim warsztacie.Głowice to temat na po Nowym Roku.Pozdrawiam.

Re: Majorek Sławka.

: 29 gru 2018, 12:05
autor: Ursus c-325
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Majorek Sławka.

: 03 sty 2019, 11:12
autor: chrapek3011
Witajcie w Nowym Roku.

Na chwilę obecną drugi blok z obsadzonymi tulejami czeka.Dziś się zobaczy co dalej.Tłoki z korbami poskładane,pierścienie założone.Trzeba by było pojechać do gumiarza poskładać tylne koła do Hot-Rod'a.No zobaczymy.Niebawem kolejne zdjęcia.

Re: Majorek Sławka.

: 04 sty 2019, 10:16
autor: Ursus
Masz zestaw do zrobienia gniazd z kamieniami?

Re: Majorek Sławka.

: 09 sty 2019, 13:11
autor: chrapek3011
Oczywiście mam dostęp do takich narzędzi,że tak powiem od ręki.Frezy i rozwiertaki mam swoje.Wszelkie nabijaki i wyciskacze również.
W moim przypadku będzie to gruntowna regeneracja.Tak,że szlifierka i kamienie w tym przypadku są zupełnie zbędne.Nowe gniazda,nowe prowadnice i nowe zawory.Tu tylko frezowanie i ewentualnie docieranie.Będzie dużo dokładnego mierzenia.Gdyż ma wyjść powtarzalność a nie każda inna.Warunki wstępne:obsadzamy nowe gniazda,oczywiście sprawdzając czy we wszystkich głowicach głębokość osadzenia będzie jednakowa.Jak nie to pogłębiamy otwór pod gniazdo odpowiednim frezem.Gdy to mamy zrobione a gniazdo osadzone w głowicy,planujemy.Następnie osadzamy nowe prowadnice.Rozwiercamy je i przystępujemy do frezowania gniazda.Cdn.


Trochę się znów ostatnio działo.Zdjęcia niebawem.

Re: Majorek Sławka.

: 09 sty 2019, 22:26
autor: Ursus c-325
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Majorek Sławka.

: 12 sty 2019, 20:39
autor: Ursus
Sławek ostro idzie jak zawsze. A masz gdzieś jakieś upatrzone "coś" czy Twoja totalnie wizja tego hot roda?

Re: Majorek Sławka.

: 20 sty 2019, 11:25
autor: chrapek3011
Z założenia miał być to Zetor 3017-tzw.górski.Ale fakt jest taki,że półosi wysuwnych górskiego traktora niestety nie ma szans zdobyć.Nawet ten egzemplarz z Czech ma dorabiane.Ale jeśli ma się dostęp do dokuentacji i rysunków fabrycznych w dzisiejszej dobie maszyn CNC bułka z masłem,pomijając koszty oczywiście.Więc wizja moja to połączenie dwóch modeli,3011 i 5213(Ci co niewiedzą to taki Zetor ogrodniczo-sadowniczy na bazie Zetora 5211 i 5245,bo i takie ogrodniki 4x4 też są.)Reszta to udział mojej wyobraźni.Zwrotnice,żeby traktor został rzucony na glebę wykorzystałem z osi Tarpana Diesla.Oś potężna,rurowa więc wytrzyma.Zwrotnice odcięte,dospawane do rur półosi wysuwnych z Majorka...trochę żałuję,że nie zrobiłem tego na grubej osi typu 4011/355/330/360...może jeszcze kiedyś to zmienię...na razie pozostaje.Układ kierowniczy na orbitrolu,zasilanie orbitrola mojego pomysłu,siłownik pomiędzy kołami z krótkimi drążkami.Kolumna kierownicza mojego pomysłu,tablica rozdzielcza mojego pomysłu.Pułka na akumulator przed chłodnicą,z tego względu,że zbiornik z tablicą rozdzielczą przesunięty do samego silnika jak ma to miejsce w ogrodniku,obudowa skrzyni biegów wycięta pod mocowanie orbitrola.Wykorzystałem obudowę uszkodzoną w miejscu właśnie kolumny kierowniczej.Bez podnośnika,bez oryginalnych zaczepów.Będzie tylko belka z kulą do przyczepy samochodowej.Silnik zwykły majorkowy z pompą na sprzęgiełko.Układ wydechowy kolektor Zetor 5211,na dół rura fi 60,wygięta do tyłu,z początkiem tylnego koła będzie przechodzić w większą średnicę.Układ chłodzenia stadard.Układ ssący jeszcze nie wiem.Oryginalny filtr powietrza odpada z braku miejsca przed chłodnicą.Zobaczymy co będzie.Koła przód 600x16,tył 14,9x28.Instalacja elektryczna,alternator,rozrusznik nieoryginalne.Lampy PAL tył-przód.Zegary PAL C-385/Zetor 8011.Będzie tylko obrotomierz,temperatura i ciśnienie oleju.Tablica majorkowa zaspawane wszystkie otwory i wycięte pod zegary odpowiednie otwory.Dźwignia zmiany biegów już nie będzie przy kierownicy jak w standardzie,tylko cała kaseta zastosowana od Zetora 5211...Tak jak w ogrodniku.Blacharka...tablica rozdzielcza i zbiornik tak jak napisałem powyżej,maska zakrywająca akumulator i chłodnicę,silnik pozostaje odkryty.Błotniki tylne jak w Zetorze 3017.

Obecnie jestem na etapie remontu dwóch takich samych silników.Jeden zostanie wykorzystany w Hot-Rodzie,na drugi już mam plan...ostatnio jak tutaj odpowiadałem na pytanie jeszcze nie wiedziałem gdzie go wykorzystam.

Niebawem kolejne zdjęcia.

Re: Majorek Sławka.

: 20 sty 2019, 15:44
autor: Ursus
Ciekawie to wszystko brzmi :) Ciekaw jestem efektu końcowego :)
Zamierzasz go jakoś przyspieszać?

Re: Majorek Sławka.

: 20 sty 2019, 15:49
autor: chrapek3011
Koła dałem większe z tyłu...układ napędowy jest standardowy....jedyne co można zwiększyć to dawkę i będzie śmigał do 35km/h.