Zetor 25K kolegi Przemka
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Tomek pewnie że Ci zrobimy Jak sie robi przy tym i nie boi smaru to żadna sztuka:p tylko żeby czasu było więcej:( Ale pomału damy radę ja jak zrobię to będzie igła:D już zaczynam się zastanawiać nad kolorkiem*yes*<br><br><br><br>
Witam wszystkich,ostatnio trochę sobie odpuściłem bo wiadomo są inne ważne obowiązki w domu,Ale za to pouzupełniałem sobie nowe zamienniki i części i już nadrobiłem zaległości*rofl*,trochę sobie odstawiłem silnik na bok,muszę odpocząć od niego i wziąłem się za skrzynie,i hamulce których brakowało i praktycznie pracowały w kąpieli olejowej, niczym jak nowe ciągniki*yes* trzeba wymienić uszczelniacze, OKŁADZINY TAŚMY itd.Przy kontrolowaniu stanu uzębienia boćka okazało się że WSZYSTKO gra ,ale jet nadmierny luz na wałku atakującym, który trzeba skasować, Po małej konsultacji telefonicznej odwiedził mnie nasz szpec p.Franek z Pawłem mieli dla mnie małą robótkę oraz przywieżli w prezencie kpl.słowackich łożysk na atak:p i-tu padła decyzja że prujemy dyfer,po pół godzinnej pracy mamy dyfer i atak na wierzchu i tu małe zdziwienie*eek* bo w moim bocianie atak jest na dwóch łożyskach tak jak w niskich zetorach z przed modernizacji-pózniej wałki atakujące w bocianach były na trzech łożyskach.Noi znów postój bo łożyska od p.Franka nie pasują:( i muszę zamówić takie jak trzeba, jutro będą:p No i to kolejny aspekt poświadczający że bocianek jest jednym z pierwszych czyli rok 50-51:D
Witam wszystkich,ostatnio trochę sobie odpuściłem bo wiadomo są inne ważne obowiązki w domu,Ale za to pouzupełniałem sobie nowe zamienniki i części i już nadrobiłem zaległości*rofl*,trochę sobie odstawiłem silnik na bok,muszę odpocząć od niego i wziąłem się za skrzynie,i hamulce których brakowało i praktycznie pracowały w kąpieli olejowej, niczym jak nowe ciągniki*yes* trzeba wymienić uszczelniacze, OKŁADZINY TAŚMY itd.Przy kontrolowaniu stanu uzębienia boćka okazało się że WSZYSTKO gra ,ale jet nadmierny luz na wałku atakującym, który trzeba skasować, Po małej konsultacji telefonicznej odwiedził mnie nasz szpec p.Franek z Pawłem mieli dla mnie małą robótkę oraz przywieżli w prezencie kpl.słowackich łożysk na atak:p i-tu padła decyzja że prujemy dyfer,po pół godzinnej pracy mamy dyfer i atak na wierzchu i tu małe zdziwienie*eek* bo w moim bocianie atak jest na dwóch łożyskach tak jak w niskich zetorach z przed modernizacji-pózniej wałki atakujące w bocianach były na trzech łożyskach.Noi znów postój bo łożyska od p.Franka nie pasują:( i muszę zamówić takie jak trzeba, jutro będą:p No i to kolejny aspekt poświadczający że bocianek jest jednym z pierwszych czyli rok 50-51:D
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
No tak, ja pierwszy raz spotkałem się z Boćkiem na wałku atakującym starego typu.
Wieczorem dodam fotki z akcji
Wieczorem dodam fotki z akcji
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
A może to nie był bociek jak się urodził.
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Na moje oko to był Bociek, bo raz, że przełożenia skrzyni ma typowo międzyrzędowe (wolny jest), dwa, że w całości wszystko jest jednakowo malowane dawno temu, spodnie warstwy farby także.
Ale być może jest to egzemplarz z początku lat 50-tych, bo ma zbiornik paliwa i blachy bez przetłoczeń.
Ale być może jest to egzemplarz z początku lat 50-tych, bo ma zbiornik paliwa i blachy bez przetłoczeń.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Siema Jacek:) Jak nie bociek? to co ktos by zmieniał koła i przednią oś,poza tym przełozenie ma Takie jak trzeba, on widać że jakiś taki pierwszy model wiesz bo i silnik stary typ,blachy bez przetłoczeń ,numery też tak pokazują ,noi teraz ta skrzynia wskazuje na przejściówkę wiesz? poza tym kilka warstw lakieru na całym ciągniku jest taka sama noi ja jestem jego 3właścicielem:p
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Według nr na skrzyni to jest który rok?
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Nr jest chyba 16xxx to porównując z rocznikami innych egzemplarz to może być 55/56 rok.
Ale wszystko wskazuje na to, że to rocznik bliski 1950ego.
Ale wszystko wskazuje na to, że to rocznik bliski 1950ego.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Po pedałach to raczej nie wygląda na lata 50-te.Raczej jak piszesz końcówka.
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Pedała o niczym nie świadczą to rzecz nabyta, czy 50 czy 56 wszystko wskazuje że to jeden z pierwszych nawet w silniku są stare korby na śruby M14, a po 51r.zakładali wzmocnione na M16,Także nie wątpliwie jest to starszy egzemplarz.:p
Dzisiaj nabiłem nowe okładziny na szczęki pomału się klepie także jakoś idzie jutro będą łożyska więc może uda się złożyć skrzynie.*yes*
Dzisiaj nabiłem nowe okładziny na szczęki pomału się klepie także jakoś idzie jutro będą łożyska więc może uda się złożyć skrzynie.*yes*
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
mam komplety pedałów odlewanych do przejściówki , komplety starszych z resztą też sie u mnie znajdą
co do rocznika to co by nie mówić jeśli numer wygląda na oryginalny to chyba wskazuje dość jednoznacznie , czegoś trzeba się trzymać ,byle z sensem , bo zetorka rocznik 46 też już widziałem i jakoś nie powala na kolana :p
co do rocznika to co by nie mówić jeśli numer wygląda na oryginalny to chyba wskazuje dość jednoznacznie , czegoś trzeba się trzymać ,byle z sensem , bo zetorka rocznik 46 też już widziałem i jakoś nie powala na kolana :p
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
No tak, tylko te numery też są zastanawiające... Bo widziałem już skrzynię z nr 4xxx i wskazywałoby to na rok 47, a za nic odlew nie wyglądał na ten rocznik. Ale nikt z nas w fabryce wtedy nie był i nie możemy w 100% powiedzieć, że po czasie nie znaleziono np. skrzyni z wałkami ataku stary typ w magazynie i nie wrzucono ich w produkcję - nie takie rzeczy się działy wiele lat później w fabrykach, a co dopiero w czasie, gdy traktorów było ciągle mało i mało...
Jak masz Andrzeju komplet pedałów hamulców odlewanych, prostych to jestem zainteresowany. Podeślij mi przy okazji fotki i cenę
Dorzucam jeszcze kilka fotek od Przemka
Jak masz Andrzeju komplet pedałów hamulców odlewanych, prostych to jestem zainteresowany. Podeślij mi przy okazji fotki i cenę
Dorzucam jeszcze kilka fotek od Przemka
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
skrzynia z wałkami raczej podrobić się nie da - jesli o obsadzie łożysk mówimy
co do pedałów - może w sobotę , jak będe w domu gdy jest jasno , mam paletę tych kompletów
cenę zaproponuj sam
czy te przeguby do gazu ocynkowane ?
ile kosztowały i jakie wymiary sa dostępne ?
czasami do silnika stacjonarnego szukam - na gwint 4 ,5, 6 ,8 - ale jakies porzadne , bo te z Grene - były podłe
co do pedałów - może w sobotę , jak będe w domu gdy jest jasno , mam paletę tych kompletów
cenę zaproponuj sam
czy te przeguby do gazu ocynkowane ?
ile kosztowały i jakie wymiary sa dostępne ?
czasami do silnika stacjonarnego szukam - na gwint 4 ,5, 6 ,8 - ale jakies porzadne , bo te z Grene - były podłe
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Siamanko,dzisiaj dostałem łożyska na atak więc od razu na ostro wzięliśmy się za skrzynie biegów:) po założeniu i dopasowaniu łożysk, stwierdziliśmy że nie zakładamy na nakrętkę ustalającą oryginalnego zabezpieczenia w postaci drutu spręzynującego tylko p.Franek zrobi według swojego sprawdzonego patentu czyli- przewiercenie wałka z nakrętką w ustalonym na stole położeniu nakrętki i koła reduktora aby póżniej można było porządnie to zbezpieczyć zawleczką:p.Muszę przyznać że pomysł okazał się przedni*yes* Ale aby wyjąć reduktor trzeba było rozpołowić ciągnik, chwila moment i po robocie-przód odjechał.Podsumowując- łozyska założyliśmy większe i bardziej wzmocnione niż podaje katalog,to po to aby wydłużyć ich żywotność:p po złożeniu w skrzyni musiałem wyciągać podkładki i jest skręcony atak na zero nie mając praktycznie luzu i o to chodziło.
Ogólnie prace zakończyliśmy SUKCESFULL więc żeby to uczcić uraczyliśmy się nalewką czereśniową:D
Ogólnie prace zakończyliśmy SUKCESFULL więc żeby to uczcić uraczyliśmy się nalewką czereśniową:D
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
A ze mną ...k....,kto tak podniesie...Franio deklarował...ale wszystko na dobrej drodze,żeby Was tam odwiedzić.Wszystko w gestii mojego dostawcy...chłopaki znają Kazia...z Wilkowic...mój brat
Sylwek niestety zapier...a w wekendy....ale ja będę się starał o spotkanie.
Sylwek niestety zapier...a w wekendy....ale ja będę się starał o spotkanie.
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Sławku na spokojnie, niech się ociepli to zrobimy nalot u Ciebie - ja już wiem jak trafić
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
No,jak nie,to sam zacznę nawiedzać....
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
No nie ma problemu - zapraszam
A wracając do tematu Zetorka to żeby kurcze dało się reduktor wyjąc, bez zdejmowania wałka wodzika reduktora, to byłoby dobrze... A tak musieliśmy Zetora rozjechać na pół...
Z atakiem wyszło naprawdę fajnie, łożysko 32 308 sprawdziło się lepiej od 30 308.
A wracając do tematu Zetorka to żeby kurcze dało się reduktor wyjąc, bez zdejmowania wałka wodzika reduktora, to byłoby dobrze... A tak musieliśmy Zetora rozjechać na pół...
Z atakiem wyszło naprawdę fajnie, łożysko 32 308 sprawdziło się lepiej od 30 308.
Co masz konkretnie na myśli? Bo nie zauważyłem różnic, oprócz obsady łożysk wałka ataku, które są oczywiście wymienne.drandrzej napisał/a:
skrzynia z wałkami raczej podrobić się nie da - jesli o obsadzie łożysk mówimy
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25K kolegi Przemka
Sławek nima problemu niech ta zima nas odpuści to napewno obalimy co nieco:p kurde jak taka zwarta ekipa tam zajedzie to nie wiem czy uniesiesz:D
Tak, trochę Czesi nie pomyśleli z tym rozwiązaniem ale może z drugiej strony oni stawiali na to że tam się to ma nie psuć i się nie zagląda-ciągnik ma trafić po 5000Mth na głowny remont a wtedy nie ma problemu jak wszystko rozebrane*rofl*
Tak, trochę Czesi nie pomyśleli z tym rozwiązaniem ale może z drugiej strony oni stawiali na to że tam się to ma nie psuć i się nie zagląda-ciągnik ma trafić po 5000Mth na głowny remont a wtedy nie ma problemu jak wszystko rozebrane*rofl*