Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie ERRATA- model H3A
Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie ERRATA- model H3A
Witam
tutaj pojawi się wątek o restauracji Bombajowego Transportu .
i od razu :
UWAGA - poszukuję osób które znają silniki starej IFY / HORSCHa
chodzi konkretnie o mój silnik IFA 4VD 14,5 / 11,5 SRW
jeśli można to najchętniej numer telefonu do pogadania
może być na PW , @ lub - najprościej sms na moją komórkę a ja oddzwonię 601-633-004
jakbym nie odbierał to oddzwonię póżniej - jak jeżdżę bombajkiem to słabo słychać komórkę razz
dosyć pilne - bo może niepotrzebnie chcę wybebeszać silnik
a tutaj ostatnia przejażdżka - niestey brak ciśnienia oleju , manometr OK , bąk zapchany ale po wyjęciu bąka - nie przepływa tam olej ,smok czysty idealnie
http://youtu.be/5P_x14M5dC0
i
ze zdjętą skrzynią :
http://zapodaj.net/7b9a19d24ebed.jpg.html
tutaj pojawi się wątek o restauracji Bombajowego Transportu .
i od razu :
UWAGA - poszukuję osób które znają silniki starej IFY / HORSCHa
chodzi konkretnie o mój silnik IFA 4VD 14,5 / 11,5 SRW
jeśli można to najchętniej numer telefonu do pogadania
może być na PW , @ lub - najprościej sms na moją komórkę a ja oddzwonię 601-633-004
jakbym nie odbierał to oddzwonię póżniej - jak jeżdżę bombajkiem to słabo słychać komórkę razz
dosyć pilne - bo może niepotrzebnie chcę wybebeszać silnik
a tutaj ostatnia przejażdżka - niestey brak ciśnienia oleju , manometr OK , bąk zapchany ale po wyjęciu bąka - nie przepływa tam olej ,smok czysty idealnie
http://youtu.be/5P_x14M5dC0
i
ze zdjętą skrzynią :
http://zapodaj.net/7b9a19d24ebed.jpg.html
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Masz może więcej zdjęć tego cuda?
Ten silnik to może taki jak w wojskowym agregacie?
Ten silnik to może taki jak w wojskowym agregacie?
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Andrzeju gratuluję nowego nabytku.*rofl* Na filmiku do którego link dołączyłeś w pierwszym poście widzę coś co lubię, czyli zadowolonego nowego właściciela:D Życzę Ci zapału przy renowacji Horcha i nie zapominaj o fotorelacji w temacie:p
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
podłoga po wyjęciu :
i silnik ze skrzynią :
stan na dziś wieczorem :
silnik ma nowszy typ głowic , dół odpowiedni ,
stan blach jak widać - gdyby ktoś miał kontakt z sadownikami w okolicach Grójca tam podobno było tych aut trochę i części też
wieść niesie że może jeszcze gdzieś pochowane graty i blachy tam są
podobno w Złotorii była centrala importująca części zamienne do tego auta - gdyby ktoś z Was miał jakieś pomysły poszukiwawcze to chętnie
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Jeszcze z 10 lat temu widziałem te sprzęty jak ładowały się węglem na kopalni Marcel w Radlinie. Może tam poszukasz? To byli krótkodystansowcy więc kręcili się wokół komina.A Złotoryja zawsze prowadziła części do aut cięzarowych z NRD. W zeszłym roku zamawiałem u nich części do Multicara. Kiedyś jeździłem Roburem LD 3000 i mile go wspominam.
pozdrawiam
pozdrawiam
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
A może masz namiary konkretne na te sklepy w Złotoryi? Ja znam tam trochę osób, dzwoniłem, pytałem, ale akurat nikt o tym nawet nie słyszał
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
krypton czy mógłbyś popytać i pozbierać jakoś informacje z Twojego rejonu ? bo to czasem kwestia że znajomy znajomego słyszał albo miał ...
a może - oby - jeszcze coś ma .
drugi wątek- to brak wiedzy , nie wiem jakie było przełożenie mostu w oryginale a jakie jest przełożenie mostu obecnego - IFA ze zwolnicami , nie wiem jakie miał orginalnie tylne lampy (i oby nie te za które wołają 500 EUR za parę *no*)
a może - oby - jeszcze coś ma .
drugi wątek- to brak wiedzy , nie wiem jakie było przełożenie mostu w oryginale a jakie jest przełożenie mostu obecnego - IFA ze zwolnicami , nie wiem jakie miał orginalnie tylne lampy (i oby nie te za które wołają 500 EUR za parę *no*)
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Sklep do NRDowskiego sprzętu : Złotoryja ul Legnicka 31 tel. 76 878 64 51 , 76 878 62 22. W zeszłym roku kupowałem piasty do Multikara to myślę że jeszcze działają.
Drugi sklep był jeszcze w Pszczynie ale nie wiem czy działa. Zorientuję się to dam znać.
Drugi sklep był jeszcze w Pszczynie ale nie wiem czy działa. Zorientuję się to dam znać.
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Ten silnik pochodzi z Ifa W-50,ma bezposredni wtrysk,tloki z komorami spalania.Nie jestem pewien czy oryginalny silnik do tego samochodu nie powinien miec (jak wspominalem w temacie -Zakup starej ciezarowki) wtryskiwaczy ulozonych poziomo w glowicy,z komora wstepna,plaskie denka tlokow.
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
dół jest sachsenring na 100% , głowice od ify
prawdopodobnie korbowody i panewki też ,tłoków nie widziałem
ifa ma pompę oleju widoczną w misce olejowej, inną miskę - większą i jakieś inne detale różniące
dostęp do oryg. głowic/zaworów/końc wtrysków jakiś znalazłem , ale czy jest sens zmiany jeszcze nie wiem bo pewnie i tłoki by trzeba ....
teraz bardzo chciałbym wiedzieć czy przełożenia mostu HORCH / IFA są takie same - ma ktoś możliwość sprawdzenia ?
Krypton dzięki wiekie ! , jakbyś jeszcze zasięgnął języka wśród ludzi - blach szukam najbardziej ...
prawdopodobnie korbowody i panewki też ,tłoków nie widziałem
ifa ma pompę oleju widoczną w misce olejowej, inną miskę - większą i jakieś inne detale różniące
dostęp do oryg. głowic/zaworów/końc wtrysków jakiś znalazłem , ale czy jest sens zmiany jeszcze nie wiem bo pewnie i tłoki by trzeba ....
teraz bardzo chciałbym wiedzieć czy przełożenia mostu HORCH / IFA są takie same - ma ktoś możliwość sprawdzenia ?
Krypton dzięki wiekie ! , jakbyś jeszcze zasięgnął języka wśród ludzi - blach szukam najbardziej ...
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
W Jarocinie dzialala i chyba nadal egzystuje firma z czesciami do IFY.
Tel. 627475531.Rowniez w Pankowie (gm.Pszenno) okolice Swidnicy jest sklep z DDR-owskimi czesciami,moze bede cos mieli.
Tel. 627475531.Rowniez w Pankowie (gm.Pszenno) okolice Swidnicy jest sklep z DDR-owskimi czesciami,moze bede cos mieli.
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
To może i ja skorzystam z tych adresów
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Kupujesz ciężarówkę:DMars napisał/a:
To może i ja skorzystam z tych adresów
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Dawaj foty!
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Witam po dłuższym ale solidnie przepracowanym czasie :p
kilka tys km po DE i PL zrobionych , jezyk niemiecki w stopniu migowym staje mi się coraz bliższy :p , ale wyprawy zaowocowały zwiezieniem wielu gratow do Horcha .
1) Polecam muzeum w ZWICKAU - stoi Horchów różnych co niemiara , widać rozwój projektu silnika z półblokami stosowanego i produkowanego jeszcze do niedawna do czasu przejęcia fabryk przez MAN-a , sympatycznie ogląda się bloki silników benzynowych i widac ewolucje technologiczną jak na dłoni - wstęp ok 5 EUR , warto jechać i pooglądać bo to w końcu przodek i AUDI i Wanderera i innych fajnych późniejszych tworów . w zasadzie wszystko fajne .. prócz tej ciężarowki na której mi zależało najbardziej - widać że przy jej restauracji poszli możliwie najkrótszą drogą . Uzyskałem zgodę dyrektora muzeum na oglądanie tego dokładnie , i pod maską i w kabinie i ... niestety nie zachwyca - mnóstwo niedoróbek , podmienione części z ify W50 , zaślepki z blachy , drewno popróchniałe przymalowane , lampy tył z późniejszego modelu , skrzynia ładunkowa niewiele ma wspólnego z fabryka - .... ale zwiedzić warto i namawiam . :
udogodnienie w podróży - własny zlew w błotniku
silnik benzynowy - półbloki
technologia zwycięstw sportowych
z Niemiec przyjechało dużo nowych podzespołów wyprodukowanych w latach 50-tych - przeczekały do dziś i udało mi się odkupić je do auta - nowe przednie błotniki , nowa maska , nowe prawe drzwi , nowe stopnie ze skrzynkami narzędziowymi , wskaźniki , tłumik z rurą przednią , i kupa innych drobiazgów
maska , resory tył
oryg tylny most
odtworzony stelaż kabiny z bukowego drewna , teraz otwory, wycięcia , dopasowanie , rowki na przewody , zamki , zawiasy - bawię się w Wita Stwosza , choć ołtarz z tego raczej nie powstanie
obecny etap prac na stelażem drewnianym kabiny : dopasowywanie drzwi
kilka tys km po DE i PL zrobionych , jezyk niemiecki w stopniu migowym staje mi się coraz bliższy :p , ale wyprawy zaowocowały zwiezieniem wielu gratow do Horcha .
1) Polecam muzeum w ZWICKAU - stoi Horchów różnych co niemiara , widać rozwój projektu silnika z półblokami stosowanego i produkowanego jeszcze do niedawna do czasu przejęcia fabryk przez MAN-a , sympatycznie ogląda się bloki silników benzynowych i widac ewolucje technologiczną jak na dłoni - wstęp ok 5 EUR , warto jechać i pooglądać bo to w końcu przodek i AUDI i Wanderera i innych fajnych późniejszych tworów . w zasadzie wszystko fajne .. prócz tej ciężarowki na której mi zależało najbardziej - widać że przy jej restauracji poszli możliwie najkrótszą drogą . Uzyskałem zgodę dyrektora muzeum na oglądanie tego dokładnie , i pod maską i w kabinie i ... niestety nie zachwyca - mnóstwo niedoróbek , podmienione części z ify W50 , zaślepki z blachy , drewno popróchniałe przymalowane , lampy tył z późniejszego modelu , skrzynia ładunkowa niewiele ma wspólnego z fabryka - .... ale zwiedzić warto i namawiam . :
udogodnienie w podróży - własny zlew w błotniku
silnik benzynowy - półbloki
technologia zwycięstw sportowych
z Niemiec przyjechało dużo nowych podzespołów wyprodukowanych w latach 50-tych - przeczekały do dziś i udało mi się odkupić je do auta - nowe przednie błotniki , nowa maska , nowe prawe drzwi , nowe stopnie ze skrzynkami narzędziowymi , wskaźniki , tłumik z rurą przednią , i kupa innych drobiazgów
maska , resory tył
oryg tylny most
odtworzony stelaż kabiny z bukowego drewna , teraz otwory, wycięcia , dopasowanie , rowki na przewody , zamki , zawiasy - bawię się w Wita Stwosza , choć ołtarz z tego raczej nie powstanie
obecny etap prac na stelażem drewnianym kabiny : dopasowywanie drzwi
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Widzę że powoli, ale coś się dzieje w temacie Andrzej - znając Twoją dbałość o szczegóły i oryginalność każdego elementu, podejrzewam że niejeden miłośnik starych ciężarówek będzie się modlił o tak wyremontowaną kabinę
Tak z ciekawości - drzwi mają konstrukcję w 100% metalową czy też szkielet drewniany?
Tak z ciekawości - drzwi mają konstrukcję w 100% metalową czy też szkielet drewniany?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Most mostem... ale jaki w tle rodzynek się rodzi Kolor chyba z palety ferrari:)
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Dzięki Michał za miłe słowa , tym razem jednak to stolarstwo idzie opornie , blachę by się pospawało a drewna nie dokleję jak wyrżnę za dużo ...
drzwi w mojej wersji są w 100 % metalowe , pierwsze miały stelaż drewniany i brak przetłoczenia na dole .potem było zamieszanie bo do Auto-warnapu w Grudziądzu zjeżdżały Horchy w różnych wersjach i remontowano tak żeby wyjechały jak nalezy , unowocześniano ,ale bez wnikania , wówczas jak w PL z ciapkami - nowsze=lepsze,stolarnia miała dość roboty z kabinami i tak szło
w moim też jest unowocześniony układ hamulcowy i z rozmów z tamtymi fachowcami (a odkopałem kilku z nich i pogadałem kilka godzin)
przerabiali tak żeby wreszcie porządnie hamował , ciężarówka na samej pompie bez serwa była podobno mało bezpieczna zwłaszcza ze ham były 1 obwodowe
z tyłu jest przyczepka mf-70 , kolor faktycznie ferrari rot , ten zestaw był na Wilkowicach , nawet ciągnął ciężar na arenie :p
drzwi w mojej wersji są w 100 % metalowe , pierwsze miały stelaż drewniany i brak przetłoczenia na dole .potem było zamieszanie bo do Auto-warnapu w Grudziądzu zjeżdżały Horchy w różnych wersjach i remontowano tak żeby wyjechały jak nalezy , unowocześniano ,ale bez wnikania , wówczas jak w PL z ciapkami - nowsze=lepsze,stolarnia miała dość roboty z kabinami i tak szło
w moim też jest unowocześniony układ hamulcowy i z rozmów z tamtymi fachowcami (a odkopałem kilku z nich i pogadałem kilka godzin)
przerabiali tak żeby wreszcie porządnie hamował , ciężarówka na samej pompie bez serwa była podobno mało bezpieczna zwłaszcza ze ham były 1 obwodowe
z tyłu jest przyczepka mf-70 , kolor faktycznie ferrari rot , ten zestaw był na Wilkowicach , nawet ciągnął ciężar na arenie :p
RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie
Podejrzewam, że kolega nie miał na myśli przyczepki, a to większe "bydle", które czai się w górnym lewym rogu
No, roboty masz dużo jak widać, ale zawsze to coś nowego, inny sprzęt. Będą się miały czym ciągniki wozić - że tak powiem *tup*
No, roboty masz dużo jak widać, ale zawsze to coś nowego, inny sprzęt. Będą się miały czym ciągniki wozić - że tak powiem *tup*
Facebook. old URSUS tractor