Dzik 2 1969r . Do używania .

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

Przedstawiam wam dzika i drobne prace przy nim jakie będę wykonywał . Od zakupu już minął chyba miesiąc, w tym czasie przetestowałem różne gaźniki oraz zajechany i dobry silnik. Przejechałem już na lisku blisko 50 km, nawet dzik popracował przeciągając po podwórku to co miał zrobić niebawem Jumz .
Wczoraj dotarłem do momentu że mam poprawne spalanie w dziku i brunatną świecę . W silniku splanowałem trochę głowice uzyskując mniej więcej stopień sprężania 7 . Mam do dzika już praktycznie komplet części zapasowaych oprócz takich jak maska i kierownica :). Trafiłem nawet nowe fabrycznie felgi, do tego 2 komplety kół jak nowe, skrzynie całą przekłądniową, dodatkowe nowe osie,nowe komplety ataku itd Silników w sumie będę chciał mieć 3 - jeden na zapasie, jeden na dziku a jeden z przekładnią oryginalną z jaką występował i kołem pasowym .

Takiego mniejwięcej kupiłem:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/052 ... beb76.html

Dziś pracuję nad skrzynką narzędziową o wymiarach 35x15 cm wysokość skrzynki 20 cm i jeszcze się zastanowię nad wysoką pokrywką do niej w której byłby schowek np na świece .

Co myślicie o takiej wielkości :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee8 ... b17ed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b9 ... e723f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f0 ... 1cee5.html



Na zdjęciu wygląda byczo, w rzeczywistości chyba ok .



Tam koło Jumza widać oś od renault 19. Na niej zrobię sobie mini przyczepkę taką do przejażdżek i żeby parę km ule przewieźć do znajomego z odkładami pszczelimi .
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Ursus »

Wklej filmiki z jazdy, widziałem , że masz :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

Filmiki cienkie są na razie - oba na tym wyjechanym silniku :

pierwszy jak jeszcze gaźnik nie działał ( kulig ) a drugi jak już dysze rozwierciłem albo jak jeszcze była na podkładce ( nie miałem jeszcze linki i manetki gazu tylko sznurek :) ) :

https://www.youtube.com/watch?v=gK0zboCFFuY

https://www.youtube.com/watch?v=LSfyd049heE
marek_79
Posty: 284
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: marek_79 »

Powiedz dlaczego na filmiku słychać, że ten silnik brzmi tak "nie dzikowo"? W rzeczywistości jest tak samo?
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

Nie mam pojęcia. Silnik S261c Teraz jest nówka tłumik i będzie filmik jakiś może to porównamy i silnik będzie także S261 ale taki co przeszli na zapłon na zewnątrz platynki ( nie S160 ) Ten tłumik co tam widać jakaś przeróbka jest . Nawet nie miałem styczności z innym dzikiem na żywca żeby się coś wypowiadać za wiele.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: baro »

Czy s261 a s161 różnią się czym? bo tak na zdrowy rozum wydawało mi sie ze s261 to jest 2 cylindrowy z motopompy a s161 że jedno cylindrowy dzikoski, dobrze kombinuje? bo nie znam tych oznaczeń...
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

S160 i S261 to te same silniki prawie. Widzę już że min obniżając koszty produkcji i ciut usprawniając S160 ewoluował z S261.
S261 ma platynki w środku pod pokrywą i magnesy chodzą po większym obwodzie i dotąd myślałem że innych S261 nie ma ale trafiłem już na dwie sztuki że platynki są na zewnątrz jak w S160 z tym że w S160 reguluje się zapłon całą pokrywą a tutaj jest dodatkowa blacha w obudowie platyne i chyba to zaadoptowane jest z motopompy 2 cylindrowej bo ma otwory na montaż 2 par platynek .

S160 ma ciut większy stopień sprężania i pewnie inne okna w cylindrze co zwiększyło moc i apetyt na paliwo też oczywiście *sarcasm*

Jeszcze czytałem że S261 ma odśrodkowy regulator zapłonu ale jakoś tego tam nie widzę po rozebraniu ani śladów że mogło to tam być .

Dwu cylindrowe to chyba S15( motopompa ) i S150 ( syrena ).
Mam nadzieje że nic nie napisałem nieprawdziwie ale dopiero się wgłębiam .
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: baro »

To teraz juz coś wiem :P
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

Dziś parę kilometrów się przejechałem z synem i mamy krótki filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=4Xs7m3x ... e=youtu.be

świece i klucz do nich mają miejsce swoje w skrzynce i myślę co tam jeszcze w pokrywie "zaczepić" ?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ccc ... 2355e.html
marek_79
Posty: 284
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: marek_79 »

Na tych filmikach już inaczej gada. To co zobaczę dzika nad morzem w Łazach?
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: dzik96 »

Fajnie chodzi Ci ten dzik. Widzę, że kolega techniczenie dzika doprowadził do perfekcyjnego stanu. Ja mam dzika 2 z 1967r. w pełnym oryginale. Nawet numery z silnika zgadzają się z numerami na skrzyni biegów. Silnik nie był wyciągany, bo na śrubach nawet niema śladu od klucza.
Skrzynkę też masz fajną, ale moim zdaniem niepotrzebnie jest taka duża. Dodatkowo mogłaby być trochę bardziej odsunięta od cylindra. No bo wiesz, silnik jest chłodzony wymuszonym strumieniem powietrza, a skrzynka może niejako utrudniać jego przepływ. Na to bym uważał szczególnie w ciepłe dni, żeby go nie przegrzać. Ale to jest moje zdanie na ten temat.
Będzi kolega może malował tego dzikiego wieprza?:)
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

No tak - skrzynia pisałem że tylko tak wygląda na zdjęciu na ogromną ale nie napisałem że jest 12 cm od cylindra . Jedynym problemem w tym przypadku może być że mi się browar w tej skrzynce zagrzeje w drodze ze sklepu do domu . Ale zawsze mogę nową wykonać mniejszą bo już mam doświadczenie i to będzie moment bez drapania się po głowie :D.

Lakier u mnie odchodzi na dalszy plan. Nie jest to niby dużo roboty, ale mam świadomość że teraz go obedrę, będą opiłki, odpryski przy pracach przy osprzęcie się w lakier ładować .

Łazy to chyba daleko, ja mieszkam na pograniczu łódzkiego i śląskiego .

Gdzie w ogóle oryginalnie było przechowywanie wajchy od odpalania ?



Z 67 roku mam właśnie całą skrzynie na zapasie i tam jest jeszcze koło talerzowe na zębach skośnych ale nie łukowych.
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Adasiek123 »

Skrzynka ok.jak nie przeszkadza-to super.Duża -przynajmniej więcej wrzucisz(myślę że 4-ro,może i 6-cio pak wejdze*yes*).Dzikusek fajny.Łazy są nad morzem,więc kawał drogi od Ciebie.Oryginalnie była mała skrzyneczka jak się nie mylę.Co do chłodzenia-po to jest wentylator,więc nie sądzę aby skrzynka je dodatkowo utrudniała.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

Dziś się siłowałem ze ściągnięciem bębnów z osi na której zrobię mini przyczepkę . Progi - od razu je stoczyłem z zapasem bo chce wykorzystać hamulce z opcji ręcznego:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c29 ... 52310.html

Chyba zwężę belkę bo wychodzi szerokość z kołami 160cm. Ogólnie chce pakę długą 150 cm z tym że będzie się siedziało na pace od przodu Podłoga wyjdzie 70-80 cm od ziemi.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23 ... fc557.html



Zaczep zdjąłem i będzie miał generalkę - nowe gwinty itd, luz ogromny.

Tylko teraz pytanie - czy 40 mm to wymiar oryginalny otworu tulei w zaczepie ?

Tak wiec skróciłem oś na rozstaw kół po zewnętrznej 120cm.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f4 ... 77c38.html



Moja przyczepka nabiera kolorów:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ee ... d4ea0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9c ... d8ca7.html



Znalazłem kawałki ryfla na złomie i mam podstopie .

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f1 ... 07919.html
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Adasiek123 »

Mariusz,przyczepka będzie super,chociaż ja pokusiłbym się na skrzynię kiprowaną ręcznie,jak było w oryginalnych przyczepkach.Widzę że Masz i zaplecze i pojęcie,więc można tworzyć...Jutro sprawdzę w swoich ksiązkach od Dzika,jeżeli jest coś na temat wymiaru oryginalnego bolca zaczepu (otworu tulei w zaczepie) to dam znać.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

Jeszcze burt nie ma ani podłogi ale już metr drzewa na tym przywiozłem min modrzewia na burty i podłogę :) . Pociąłem na deski i wrzuciłem koledze na suszarnie . Super w lesie się manewruje z tą przyczepką między drzewami nie ma problemu, a takie samosiejki między to dzik po prostu wciąga pod siebie . Dołożę sprężyny bo już praktycznie się na tym co jest koła oparły o ramę i trochę ocierało na dziurach .
Belka ma w środku pręt stalowy ( skręca go ) i on pracuje jak sprężyna ale oczywiście nie jest przewidziany na taki ciężar i mimo w miarę pionowego ustawienia nie zda egzaminu przy dużych ciężarach natomiast tak do wożenia tyłka super amortyzuje .

Rozbiórka silnika dzika dała mi do myślenia i zrobiłem sobie stolik dębowy który będzie głównie służył do czystego składania silników takich małych - nie będzie parcia że muszę szybko ze stołu mojego głównego roboczego silniczek ściągać. Blacik 70 cm szeroki, grubość 4 cm, wysuwana półka i jeszcze dojdą 3 szuflady :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6eb ... 5c97c.html
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Adasiek123 »

Niestety,nic nie ma na temat wymiarów tulei w zaczepie-ani w katalogu,ani w instr.obsługi.W twoim zaczepie jest aż tak wyrobiona,że nie da się tego zwymiarować?Nie byłoby problemu,gdybyś miał jakiś oryginalny bolec.
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

Przy wejściu ok 40 na końcu 39 mm. Ale obstawiam że 38mm to oryginał . Robię na 39 mm bolce i z głowy. Dużo większy luz jest na śrubie i tym pręcie pioniowym w zaczepie i jak to zrobię to już tylko minimalnie będzie się chybotać.



Z ciekawości czy będzie różnica w pracy na filtrze papierowym ( czy on jest papierowy ? ) zakupiłem wkład od malucha i dziś zrobiłem obudowę i zamontowałem.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e2 ... abff.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b4 ... d04dc.html<br><br><br><br>Wpuściłem dwa gwinty M16 w stolik i dzięki temu łatwo przykręcić co się chce do listwy ( z kątownika ) . Sama przyjemność rozkręcać silniczek jak jest sztywno zamocowane, dawno mi się tak fajnie nie pracowało .

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67a ... d6f30.html
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Adasiek123 »

Pomysł prosty,a praktyczny,godny naśladowania.Mariusz ta skrzynia na zdj. to ta co pisałeś wcześniej(z 67r, atak na zębach prostych, nie łukowych?).Jakbyś mógł to zrób zdj.ataku i koła-kiedyś była na forum dyskusja na ten temat(prawdo podobnie zęby proste występowały w Dzikach 2,w21już nie,tylko łukowe?).
Mariuszczs
Posty: 386
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Dzik 2 1969r . Do używania .

Post autor: Mariuszczs »

Ta skrzynia to zęby proste dzik 2 rok 67, natomiast w dziku 2 rok 69 który mam na chodzie są łukowe. Wałki mam w skrzynkach ale zdjęcie zaraz będzie .

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/215 ... b8cdd.html
ODPOWIEDZ