zielony ursus c330 renowacja
zielony ursus c330 renowacja
witam, chciałbym podzielić się z wami relacją z remontu ciągnika marki ursus c330 z 1972 roku. Kupiony przez mojego dziadka u pewnego sadownika 1981 i był to jeden z pierwszych ciągników w naszej okolicy.... z opowieści wiem że miał piękny błyszczący zielony kolor oraz kabinę tz blaszankę co na tamte czasy było już czymś Ma on dla mnie jak i dla mojego taty bardzo dużą wartość sentymentalną, ponieważ mój tata całą historię związaną z obsługą i mechaniką pojazdów rolniczych rozpoczął właśnie przy tym ciągniku a ja kiedyś na nim właśnie uczyłem się jeździć ciągnikiem:)
a teraz chciałbym razem z tatą zrobić dziadkowi przyjemność i odnowić "jego oczko w głowie" właśnie w taki sposób by wyglądał tak jak go kiedyś kupił
ciągnik nie wygląda w żadnym stopniu na 1972 rok ale myślę że uda mi się z waszą pomocą tego dokonać
a teraz chciałbym razem z tatą zrobić dziadkowi przyjemność i odnowić "jego oczko w głowie" właśnie w taki sposób by wyglądał tak jak go kiedyś kupił
ciągnik nie wygląda w żadnym stopniu na 1972 rok ale myślę że uda mi się z waszą pomocą tego dokonać
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25
RE: ursus c330 renowacja
Oczywiście kabina nie ta, do c330 polecałbym pasującą klimatycznie kabinę z dachem z plandeki.
Przednia oś okrągła, siatka w masce i podstawa napisu URSUS, chyba powinien być inny filtr powietrza, kierownica starego typu, zamiast alternatora prądnica, filtr oleju bąk ( jak w c355), chyba inny typ obciążników z tyłu, inne siedzenie kierowcy, płaski tłumik (jednak dlatego że obecne tłumiki płaskie pozostawiają wiele do życzenia, zastanowiłbym się nad zmianą).
To tak na pierwszy rzut oka, życzę powodzenia w pracach nad nim.
Przednia oś okrągła, siatka w masce i podstawa napisu URSUS, chyba powinien być inny filtr powietrza, kierownica starego typu, zamiast alternatora prądnica, filtr oleju bąk ( jak w c355), chyba inny typ obciążników z tyłu, inne siedzenie kierowcy, płaski tłumik (jednak dlatego że obecne tłumiki płaskie pozostawiają wiele do życzenia, zastanowiłbym się nad zmianą).
To tak na pierwszy rzut oka, życzę powodzenia w pracach nad nim.
RE: ursus c330 renowacja
właśnie z kabiną mam problem bo ta na pewno będzie z niego zdjęta ale zastanawiam się nad kupnem kabiny Koja bardzo fajnie wykonane i może fajnie wyglądać ale koszt jej u nas na składnicy to 3600 zł w podstawowej wersji ...... więc sprawa do przemyślenia jeszcze
przodek okrągły w idealnym stanie już jest,
z siatką mam problem bo nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnej z tego okresu.....
filtr powietrza z oryginalną tablczką już mam
kierownica jest już niska biała i czarna
prądnica jak i filtr oleju to żaden problem do załatwienia
obciążniki stary typ do tyłu oraz siedzenie oryginalne na sprężynie także już jest
tłumnik płaski mam nowy z lat 80
oraz inne elementy zdjęcia dodam w wolnej chwili
dziękuje bardzo
przodek okrągły w idealnym stanie już jest,
z siatką mam problem bo nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnej z tego okresu.....
filtr powietrza z oryginalną tablczką już mam
kierownica jest już niska biała i czarna
prądnica jak i filtr oleju to żaden problem do załatwienia
obciążniki stary typ do tyłu oraz siedzenie oryginalne na sprężynie także już jest
tłumnik płaski mam nowy z lat 80
oraz inne elementy zdjęcia dodam w wolnej chwili
dziękuje bardzo
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25
RE: ursus c330 renowacja
Jeśli chodzi o siatkę, ja bym popróbował fleksem wyciąć w tym grillu co masz teraz otwór, a siatkę na pewno gdzieś można kupić.
Mi chodzi o taką kabinę
http://ursusy.pl/photos/29/58/65/ursus- ... rginal.jpg
Mi chodzi o taką kabinę
http://ursusy.pl/photos/29/58/65/ursus- ... rginal.jpg
RE: ursus c330 renowacja
nie, kombinować nie zamierzam mam 2 siatki właśnie te starszego typu tylko że pojawia się tu problem że żadna to nie oryginał a mi zależy na siatce z małymi oczkami kabiną na tą chwilą się nie martwie ponieważ o tym można myśleć na sam koniec
teraz najbardziej zależy mi na tym by zgromadzić wszystkie rzeczy do remontu tak żeby później tylko składać
orientuje się może ktoś jak naprawić taki wskaźnik ?? nie działa temperatura
teraz najbardziej zależy mi na tym by zgromadzić wszystkie rzeczy do remontu tak żeby później tylko składać
orientuje się może ktoś jak naprawić taki wskaźnik ?? nie działa temperatura
RE: ursus c330 renowacja
troche źle zadałem to pytanie bo szkiełko i tarcze wyjąć to nie problem problem zaczyna się przy tych wskazówkach 2 i tych półokrągłych tarczach bo nie wiem jak je wyjąć a później założyć bez boleśnie
RE: ursus c330 renowacja
tam są takie jakby dźwigienki które nie wiem jak zdjąć żeby nie ruszać wskazówki nie pokrywają sie idealnie ponieważ tu są 2 kolory a tam są 3 i te pola są w tych nowszych wskaźnikach troche inaczej rozmieszczone ale myślę że powinny się mniej więcej pokrywać
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25
RE: ursus c330 renowacja
Czy mógłbyś porobić kilka zdjęć kierownicy, a w szczególności mocowania kapsla. Chcę spróbować odnowić wujkowi kierownicę i dorobić kapsel. Powiedz mi czy środek do pryskania zderzaków będzie dobry i nie wytrze się za bardzo?
RE: ursus c330 renowacja
ale teraz chodzi Ci o kierownicę niską 2 ramienną czy wysoką 3 ramienną ?? :)bo zatyczki kierownicy bez problemu kupisz do tej niskiej jak i do tej wysokiej.... ale teraz chodzi Ci o tz "plaka" do plastików czy środek do malowania zderzaków ??
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25
RE: ursus c330 renowacja
Chodzi mi o "plaka"
Kierownica starego typu plastikowa dwuramienna.
A ten środek do malowania zderzaków jest lepszy?
Proszę jeszcze raz porób fotki jeśli można.
Kierownica starego typu plastikowa dwuramienna.
A ten środek do malowania zderzaków jest lepszy?
Proszę jeszcze raz porób fotki jeśli można.
RE: ursus c330 renowacja
1. Czego Ci jeszcze brakuje?
2. Do filtra powietrza grzybek taki jak z C-325/C-328 czy już od C-330 (nowszy)?
3. Jakie wyposażenie dajesz do tego ciągnika: pierwszy ładowacz czołowy Tur 1, kosiarkę listwową montowaną z boku ciągnika, przystawkę pasową, spychacz Taran czy może pług 2-skibowy Grudziądzki starego typu "Łoś"?
http://olx.pl/oferta/plug-dwu-skibowy-u ... 4yqjN.html
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/im ... usa-c-330/
Zwróć uwagę na kolumny, siłowniki i mocowanie siłowników do ramy. I jeszcze była rurkowa osłona na maskę.
4. O kabinę nie zapytam (bo nie wiem czy nówka czy w ogóle). Jeśli ze starych: daszek z C-328 czy Chojnów (rurkowa z szybami i plandeką lub plastikiem)?
5. Rozdzielacz hydrauliczny na błotnik 1-sekcyjny z 1 wajchą czy 2-sekcyjny z 2 wajchami?
Jeszcze raz powodzenia!
2. Do filtra powietrza grzybek taki jak z C-325/C-328 czy już od C-330 (nowszy)?
3. Jakie wyposażenie dajesz do tego ciągnika: pierwszy ładowacz czołowy Tur 1, kosiarkę listwową montowaną z boku ciągnika, przystawkę pasową, spychacz Taran czy może pług 2-skibowy Grudziądzki starego typu "Łoś"?
http://olx.pl/oferta/plug-dwu-skibowy-u ... 4yqjN.html
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/im ... usa-c-330/
Zwróć uwagę na kolumny, siłowniki i mocowanie siłowników do ramy. I jeszcze była rurkowa osłona na maskę.
4. O kabinę nie zapytam (bo nie wiem czy nówka czy w ogóle). Jeśli ze starych: daszek z C-328 czy Chojnów (rurkowa z szybami i plandeką lub plastikiem)?
5. Rozdzielacz hydrauliczny na błotnik 1-sekcyjny z 1 wajchą czy 2-sekcyjny z 2 wajchami?
Jeszcze raz powodzenia!
RE: ursus c330 renowacja
przesyłam zdjęcia na prośbę ~tomasinho09
w odpowiedzi na pytania ~Muran001
1 w sumie to sam też właśnie się zastanawiam czego mi jeszcze brakuje ......
2 filtr powietrza będzie starszego typu ale już nie ten z grzybkiem
3 ogólnie to wyposażenia żadnego nie będzie miał ponieważ będzie on normalnie pracował u mnie tak jak do tej pory tz z tyłu będzie miał wysięgnik do załadunku i tyle
4 takim daszkiem to go nie oszpecę na pewno jeśli miałaby być inna kabina to albo ta którą ma teraz albo tz rurkowa ewentualnie Koja co raczej nie będzie możliwe niestety....
5 jeśli chodzi o rozdzielacz to jest problem bo nie mam oryginalnej ramki na wyjścia hydrauliczne taka półokrągła ta blaszka powinna być
krótki spis elementów które już mam :
przód okrągły oryginalny nie uszkodzony bez luzów
drążki kierownicze razem z gałkami nie wybite
filtr powietrza stary typ
zasłonka chłodnicy
zbiornik paliwa wraz z skrzynką która posiada oryginalne bolczyki drzwiczek
kierownica niska prawie nowa zatyczka biała
zbiornik powietrza oraz brakujące przewody
siedzenie stary typ na sprężynie nie uszkodzone
wieszak z korbką oryginalny
szpanery łańcuchy boczne oryginalne
zaczep dolny stary typ
ławeczka na błotnik
tłumnik płaski nowy oryginalny z lat 80
instalacja elektryczna cała kompletna nowa z lat 80
przewody akumulatora nowe z lat 80
skrzynka akumulatora z lat 70 używana w idealnym stanie
prądnica prawie nowa
regulator nowy z lat 80
kierunkowskazy nowe z lat 80
lampy tył z czerwonymi szkłami nowe
wspornik tablicy rejestracyjnej prostokątny do naprawy
lampy do przodu prawdopodobnie założę DDR (wiem że to nie będą te oryginalne) ale DDR mam całkiem nowe i szkoda żeby tak leżały
siatka maski stary typ z dużymi oczkami ( nie oryginał ale o oryginał niestety bardzo ciężko)
blaszka siatki oryginalna nie będzie odnawiana tak jak widać na zdjęciu
przełącznik kierunków okrągły
i teraz moje pytanie co jeszcze jest mi potrzebne by zrobić ten ciągnik by wyglądał jak oryginał
w odpowiedzi na pytania ~Muran001
1 w sumie to sam też właśnie się zastanawiam czego mi jeszcze brakuje ......
2 filtr powietrza będzie starszego typu ale już nie ten z grzybkiem
3 ogólnie to wyposażenia żadnego nie będzie miał ponieważ będzie on normalnie pracował u mnie tak jak do tej pory tz z tyłu będzie miał wysięgnik do załadunku i tyle
4 takim daszkiem to go nie oszpecę na pewno jeśli miałaby być inna kabina to albo ta którą ma teraz albo tz rurkowa ewentualnie Koja co raczej nie będzie możliwe niestety....
5 jeśli chodzi o rozdzielacz to jest problem bo nie mam oryginalnej ramki na wyjścia hydrauliczne taka półokrągła ta blaszka powinna być
krótki spis elementów które już mam :
przód okrągły oryginalny nie uszkodzony bez luzów
drążki kierownicze razem z gałkami nie wybite
filtr powietrza stary typ
zasłonka chłodnicy
zbiornik paliwa wraz z skrzynką która posiada oryginalne bolczyki drzwiczek
kierownica niska prawie nowa zatyczka biała
zbiornik powietrza oraz brakujące przewody
siedzenie stary typ na sprężynie nie uszkodzone
wieszak z korbką oryginalny
szpanery łańcuchy boczne oryginalne
zaczep dolny stary typ
ławeczka na błotnik
tłumnik płaski nowy oryginalny z lat 80
instalacja elektryczna cała kompletna nowa z lat 80
przewody akumulatora nowe z lat 80
skrzynka akumulatora z lat 70 używana w idealnym stanie
prądnica prawie nowa
regulator nowy z lat 80
kierunkowskazy nowe z lat 80
lampy tył z czerwonymi szkłami nowe
wspornik tablicy rejestracyjnej prostokątny do naprawy
lampy do przodu prawdopodobnie założę DDR (wiem że to nie będą te oryginalne) ale DDR mam całkiem nowe i szkoda żeby tak leżały
siatka maski stary typ z dużymi oczkami ( nie oryginał ale o oryginał niestety bardzo ciężko)
blaszka siatki oryginalna nie będzie odnawiana tak jak widać na zdjęciu
przełącznik kierunków okrągły
i teraz moje pytanie co jeszcze jest mi potrzebne by zrobić ten ciągnik by wyglądał jak oryginał
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25
RE: ursus c330 renowacja
Fajnie by było jakbyś takie zdjęcia zrobił jeszcze kapslowi.
Co do części których brak
masz oryginalną belkę podnośnika?
Co do części których brak
masz oryginalną belkę podnośnika?
RE: ursus c330 renowacja
Czego jeszcze potrzebujesz?
-obciążniki na tylne koła starego typu (takie jak w C-328)
-obciążniki na przednie koła
-obciążniki na tylne koła starego typu (takie jak w C-328)
-obciążniki na przednie koła
RE: ursus c330 renowacja
Kolego spełniasz po części moje marzenie, bo już od dawna mam w planach wyremontować starego typu 30'kę właśnie z tych zielonych, ale jak na razie moje marzenia muszą poczekać, a Tobie będę mocno kibicował, bo C-355 wyszła elegancko, to pewnie i C-330 będzie zajebista!
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: ursus c330 renowacja
Myślę,że w najbliższym czasie będę mógł pokazać oryginalne C-330 z 1972 roku.Opócz silnika nic przy nim od fabryki nie było robione.
- Pawelc-328-
- Posty: 403
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: ursus c330 renowacja
Sławek, jak Ty pokażesz tą c-330 co mi wysyłałeś zdjecja, to wszyscy mogą się schować!
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: ursus c330 renowacja
Każdy element z tego traktora,(co Ci wysłałem zdjęcia)pochodzi z przed 1972 roku.I to są części nowe z tamtych lat,żadne gówna współczesne.
RE: ursus c330 renowacja
może podzielisz się z nami zdjęciami tej c330 ?? bardzo chętnie ją zobaczę no i myślę że tego typu zdjęcia mogą mi pomóc w trakcie remontu
wspornik tablicy jest troche uszkodzony ale myślę że szybko się z tym uporam
a co do lakieru to mam uproszczone zadanie bo na moje szczęście błotniki nigdy nie były piaskowane ani wyczyszczone z oryginalnego lakieru i spod kilku warstw lakieru widać właśnie ten zielony kolor zachowany w nienagannym stanie
kolejne 2 bardzo ważne elementy to szczęki hamulcowe pochodzą one ze starych zapasów co widać z resztą na załączonych zdjęciach jako ciekawostkę mogę powiedzieć że w tej c330 nigdy nie były jeszcze robione hamulce kilka razy podciągane i nic więcej :Di co najciekawsze są jeszcze dobre tylko maksymalnie podciągnięte..... więc myślę że jak założę te to pewnie i mnie przeżyją
zabrałem się dość ostro za pracę przy c330 już praktycznie wszystko jest zdjęte kabina błotniki przód i wiele innych jutro błotniki oddaje do malowania i zastanawiam się jak pomalować siatkę maski ?? tz w jakim kolorze ??
wspornik tablicy jest troche uszkodzony ale myślę że szybko się z tym uporam
a co do lakieru to mam uproszczone zadanie bo na moje szczęście błotniki nigdy nie były piaskowane ani wyczyszczone z oryginalnego lakieru i spod kilku warstw lakieru widać właśnie ten zielony kolor zachowany w nienagannym stanie
kolejne 2 bardzo ważne elementy to szczęki hamulcowe pochodzą one ze starych zapasów co widać z resztą na załączonych zdjęciach jako ciekawostkę mogę powiedzieć że w tej c330 nigdy nie były jeszcze robione hamulce kilka razy podciągane i nic więcej :Di co najciekawsze są jeszcze dobre tylko maksymalnie podciągnięte..... więc myślę że jak założę te to pewnie i mnie przeżyją
zabrałem się dość ostro za pracę przy c330 już praktycznie wszystko jest zdjęte kabina błotniki przód i wiele innych jutro błotniki oddaje do malowania i zastanawiam się jak pomalować siatkę maski ?? tz w jakim kolorze ??