URSUS C-328

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Niestety nie, pomału zaczyna brakować miejsca do przechowywania wszystkich sprzętów.
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Witam
Jaki może być efekt jeśli tuleje cylindrowe zostaną wprasowane na równo z blokiem? Może wtedy być mniejsze ciśnienie sprężania?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: URSUS C-328

Post autor: Ursus »

Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem, ale chodzi Ci o za niskie osadzenie tulei? Efektem może być nieprawidłowe uszczelnienie połączenia z głowicą.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Tak, chodzi mi o osadzenie tulei.
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Witam.
Może ktoś będzie miał jakiś pomysł bo nam zaczynają się one kończyć.
Zacznę od początku. Po remoncie silnika, nowa głowica (Chełmno) nowe tuleje, tłoki i pierścienie (orginał Ursusa) nowe końcówki wtrysków. Silnik na zimnym długo trzeba kręcić żeby odpalił, na ciepłym pali od strzała. Pomiar ciśnienia na ciepłym silniku, na jednym cylindrze 21 na drugim 26 barów. głowica do sprawdzenia, przedmuchy na zaworach wydechowych, zawory dotarte głowica sprawdzona. Silnik złożony, odpowietrzony, zawory ustawione i sprawdzone ze 20 razy. Silnik kręci nie odpala, biały dym z komina, nawet nie próbuje zagadać, trup. Zamiast poprawy jest jeszcze gorzej. Ciśnienia na razie nie sprawdzaliśmy bo nie chce zapalić, spróbujemy na samostart, może zagada. Pompa nie była ruszana, przed remontem palił normalnie, po remoncie przepracował 20 mth.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: URSUS C-328

Post autor: chrapek3011 »

Po zrobieniu wtryskiwaczy może się okazać,że pompa wtryskowa...głownie sekcje i zaworki zajechane i nie ma potrzebnego ciśnienia przebicia nowych czy też zregenerowanych wtryskiwaczy.Nie jeden raz tak bywało...i potem długo kręci.Ale jak już raz zapali to potem pali od strzała do następnego wystygnięcia i odstania,że tak powiem.A z tą kompresją...cuda...złożenia tuleja-tłok i głowica ,,nowa,,...kupa bubli czy co???
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Zestaw naprawczy raczej dobrej jakości.

Obrazek[/URL]

Można jakoś sprawdzić tą pompę czy trzeba zdemontować i do pompiarza?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: URSUS C-328

Post autor: Ursus »

Pompę do pompiarza - możesz spróbować wtryski wykręcić, założyć na króćce i kręcić i zobaczyć jak rozpyla - ale pompiarz sprawdzi lepiej i ewentualnie ustawi.
Kąt wtrysku rozumiem, że ok? Nic nie było kombinowane?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Kąt wtrysku nie ruszany. Wyszliśmy z założenia że skoro przed remontem było wszystko ok to nic tam nie grzebaliśmy.
Macie jakiegoś sprawdzonego pompiarza? U nas jest taki, że czego mu nie zawieziesz to do regeneracji.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: URSUS C-328

Post autor: chrapek3011 »

Kąt spoko...ale stare sekcje pracowały ze starymi końcówkami.Po wymianie końcówek na nowe i ustawieniu sekcje nie robią takiego ciśnienia do przebicia tych nowych i ustawionych końcówek.Prosto sprawdzić...założyć manometr na wyjście przewodu wtryskowego i zobaczyć ile tłoczy i w jakim czasie spada to ciśnienie.Pomiar dla pierwszej i drugiej sekcji.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: URSUS C-328

Post autor: Ursus »

chrapek3011 pisze: 03 mar 2019, 19:09 Kąt spoko...ale stare sekcje pracowały ze starymi końcówkami.Po wymianie końcówek na nowe i ustawieniu sekcje nie robią takiego ciśnienia do przebicia tych nowych i ustawionych końcówek.Prosto sprawdzić...założyć manometr na wyjście przewodu wtryskowego i zobaczyć ile tłoczy i w jakim czasie spada to ciśnienie.Pomiar dla pierwszej i drugiej sekcji.
No tak, ale zakładam, że nie każdy ma manometr wyskalowany np. do 160 atm. Wtryski mają 130-135
Na początek sprawdziłbym jak rozpylają na tej pompie
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: URSUS C-328

Post autor: chrapek3011 »

160Atm mało.Minimum do sprawdzania sekcji i zaworka 300Atm.Ale koszt takiego dużego zegara to ok 40zł.
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Ok. Dzięki za podpowiedzi. Na początek sprawdzę jak rozpylają te wtryski. Jak będzie coś nie tak to sprawdzę jakie jest ciśnienie. Tylko dlaczego po uszczelnieniu głowicy nie chce w ogóle zapalić. Jak na rozszczelnionej palił to na uszczelnionej tym bardziej powinien zapalić. A sprawdzanie ciśnienia sprężania na zimnym silniku ma jakiś sens?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: URSUS C-328

Post autor: chrapek3011 »

Powinno się na ciepłym.Ale można na zimnym dla spokoju sumienia i jeszcze próba olejowa.Do cylindrów przez otwór wtryskiwacza lejemy strzykawką oleju.Kręcimy w celu rozprowadzenia kilka razy i znów sprawdzamy ciśnienie.Na nowych częściach jakoś tego nie widzę,bo zawsze w ten sposób sprawdzałem już praktycznie trupy dla pewności.Nie zaszkodzi a będzie coś wiadomo.
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Dzisiaj sprawdziłem ciśnienie sprężania na zimnym silniku, wyszło po 23 bary. Ktoś się orientuję ile powinno być na zimnym? Wtryski sprawdzone, nie leją i dobrze rozpylają.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: URSUS C-328

Post autor: chrapek3011 »

Ale te wtryskiwacze to sprawdzane były na pompie z ciągnika czy na ,,maszynie,,?
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Na pompie w ciągniku były sprawdzane.
Orientujesz się może co z tym ciśnieniem na zimnym bo nie wiemy czy wyciągać tłoki i sprawdzać czy pierścienie dobrze założone.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: URSUS C-328

Post autor: Ursus »

No ale to nie jesteście pewni montażu?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

Re: URSUS C-328

Post autor: suchy82 »

Jesteśmy, ale nie wiemy gdzie szukać przyczyny. Nie wiem czy te ciśnienie nie jest za małe. Nigdzie nie ma informacji ile powinno być na zimnym. W sobotę spróbujemy odpalić na kopciucha, jak się uda to jeszcze raz sprawdzimy na ciepłym. Jak dalej będzie małe ciśnienie to będzie trzeba rozbierać dół.
Grigs
Posty: 647
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: URSUS C-328

Post autor: Grigs »

Ciśnienie jest dobre, dotrze sie powinno być jeszcze lepsze, pompa z wtryskami sprawdzane na zimnym silniku?, para sekcje zaworki zwrotne uznajemy za dobre, jeśli wytworzone ciśnienie nie spadnie w przeciągu 30 sekund poniżej tak około 180-200 bar, zależnie?, jeszcze może być jednak ten kąt wtrysku, również.min przez paliwo spotkałem sie z takimi przypadkami, gdybania gdybania było, co na końcu pozostawało to.
ODPOWIEDZ