ZETOR 3011 mniejszy z serii

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: Przemo »

Adi96 napisał/a:
W majorku felgi 600-16? Jeśli tak to z tego co widzę na lewym kole rzadka opona stomil
Tak Majorki mają 16-tki, obie to stomile ale różne mogę zamienić na z kimś żeby zparowac a jak nie To tak l będę jeździł póki co?! *annoy*

mam pytanie jakie rozmiarowo na tył, teraz mam 12,4/11-28 ale myślę o rozmiarze 13.6-28 jak myślicie kurcze uważam że Ciapkowe 12.4-28 są za małe a znów od 4011 14.9-28 za duże jak myślicie?! Te 13.6 były by taj pośrodku?!:-)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: chrapek3011 »

Cały efekt psują 60-tkowe tylne błotniki.12.4 w majorkowym błotniku wygląda tęgo.
Awatar użytkownika
johntech
Posty: 18
Rejestracja: 08 lis 2015, 20:14

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: johntech »

Też mam ten problem.. myślałem nad 13.6-28 i chyba takie kupię jeśli nie uda mi się zdobyć oryginalnych majorowskich błotniczków
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: Przemo »

Ale nawet na majorowskich błotnikach 13,6-28 myśle że będą syto wygladać jakoś mi sie nie widzą 12,4-28 ciapkowe w zetorze 3011:p
JER2
Posty: 185
Rejestracja: 02 lut 2015, 19:37

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: JER2 »

Ale się u pana dzieje. Zetory 25, super 50, 4011, 3011. Pomażyć tylko moge. Maży mi sie taki 3011 lub ursus c 4011 tylko te pieniądze sie rozchodzą.
andrzejkoparka12
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2018, 20:14

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: andrzejkoparka12 »

W jakich pieniadzach szukasz tego Zetorka ? Jedni jada ze handlarz ale czasem moge cos taniego w oryginale zalatwic :p
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: Adi96 »

Ja bym dał 13.6-28 bo 12.4 Za wąsko będzie wyglądało dwa jak trzeba będzie coś ciągnąć to opona szersza to lepsza
JER2
Posty: 185
Rejestracja: 02 lut 2015, 19:37

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: JER2 »

Teraz to mnie nie stać na takie przyjemności więc podziękuję.
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: Przemo »

JER2 napisał/a:
Ale się u pana dzieje. Zetory 25, super 50, 4011, 3011. Pomażyć tylko moge. Maży mi sie taki 3011 lub ursus c 4011 tylko te pieniądze sie rozchodzą.
Zapomniałeś jeszcze o C-328:D ano dzieje się w tym roku jak Bóg da... dozyję i siły starczy to z taśmy zejdą dwa egzemplarze moze na jesieni trzeci...*tup*
Adi96 napisał/a:
Ja bym dał 13.6-28 bo 12.4 Za wąsko będzie wyglądało dwa jak trzeba będzie coś ciągnąć to opona szersza to lepsza
Ogólnie mi też najbardziej pasują te 13,6-28 ,Chrapek dobrze gada błotniki psuja cały PIC,ale te 12,4-28 jakos za małe*flower*
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: chrapek3011 »

Błotniki,powiedzmy oryginalne i laczki 12,4 będzie dobrze..
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: Przemo »

Dzięki chrapek zobaczymy jak będzie....

Tymczasem udało.mi się pozyskać oryginalna glowiczke sprężarki do zetora stary typ nówka sztukę i długo nie leżała bo już jest na miejscu...prawda że lepiej niz z ta c360?!
Działa pompuje.. A do tego wygląda*yes*

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: SEBRIGHT »

Zdecydowanie lepiej :) Ta z C360 chyba przez to że ma żeberka wyglądała na trochę za dużą...

Tak z ciekawości - sprężarka zasysa powietrze poprzez ten sam filtr co do silnika czy jak to jest tam rozwiązane:?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: Przemo »

SEBRIGHT napisał/a:
Zdecydowanie lepiej :) Ta z C360 chyba przez to że ma żeberka wyglądała na trochę za dużą...

Tak z ciekawości - sprężarka zasysa powietrze poprzez ten sam filtr co do silnika czy jak to jest tam rozwiązane:?
Tak bo cylinder jest zetorowski okrągły to i głowica od 360 jakby za duża choć funkcje swoją spełniała.
Dokładnie jest kruciec w kol ssący i ram elastycznym wężem podlanczasz ssanie sprężarki dzięki czemu zasysa czyste powietrze
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: SEBRIGHT »

Dobrze rozwiązane :) Nie trzeba dodatkowo pamiętać o zmianie/czyszczeniu filterka sprężarki :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: Przemo »

Witam, w temacie dalej się dzieje otóż okazało się że sama wymiana głowic, wtryskow na nowe nie pomogła a nawet pogorszyła się silnik słabo odpalal, i dymil na biało a przy tym wyrzucal przez kolanko duże ilości, nie spalonej ropy i oleju,oczywiście tylko na wolnych obrotach bo jak dostał po garach to normalnie mało co dymil zmartwilo mnie to, bo czułem co się świeci przerobiłem wtrysk założyłem wentyl i.zmierzylem ciśnienie wyszło 21-22 bary o_O A mając na wierzchu odsłonięte, tłoki i tuleje nie było w ogóle progów tuleje ładna gładź miały se myślę gościu może faktycznie remont robił bo się zarzekal... Głowice wiadomo kto w Polsce robi i rozprulem silnik, okazało się że panewki żywy brąz, nominalne na stopach korby pod panewkami jakiś papier pergamin, nie wiem... Pierścień chromowy w rowku miał 1.1 mm luzu zyletka, Kurde jak zwykle remont ale jaki Janusz z gościa, potem okazało się że tuleje są po szlifie a tłoki nominalne, masakra słuchajcie pomierzylem wal i panewki i luz wyszedł 0.15- 0.20mm co kwalifikuje wal do naprawy, wal nominal pozatym tuleja korbowodu w stworzeniu na 1 tłoku luz jak cholera, no nic ręce mi opadły i zakasałem rękawy i heja... Tak panie remont kapitalny.... Był robiony taki Janusz ci powie....


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: bossmann »

Ah Ci Janusze. Kiedy zrobi sie oddzielny temat - janusze mecjanizacji- *tup*
moskito
Posty: 207
Rejestracja: 28 sty 2018, 19:40

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: moskito »

pergamin mnie zdziwił ojciec mawiał że do boćka na handel pod panewki cięło się blaszki z puszki:D



i do klienta



ale to było w latach 70 o części trudno było
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: SEBRIGHT »

Kurcze, niefart masz jakiś - już w drugim ciągniku mina :/ Najpierw dyfer w Capku, teraz silnik w Majorku... A wydawało by się że jak od 'swojego' z Klubu to sprzęt będzie pewny...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
McGali
Posty: 101
Rejestracja: 10 sty 2017, 19:57

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: McGali »

Przemo napisał/a:
Witam, w temacie dalej się dzieje otóż okazało się że sama wymiana głowic, wtryskow na nowe nie pomogła a nawet pogorszyła się silnik słabo odpalal, i dymil na biało a przy tym wyrzucal przez kolanko duże ilości, nie spalonej ropy i oleju,oczywiście tylko na wolnych obrotach bo jak dostał po garach to normalnie mało co dymil zmartwilo mnie to, bo czułem co się świeci przerobiłem wtrysk założyłem wentyl i.zmierzylem ciśnienie wyszło 21-22 bary o_O A mając na wierzchu odsłonięte, tłoki i tuleje nie było w ogóle progów tuleje ładna gładź miały se myślę gościu może faktycznie remont robił bo się zarzekal... Głowice wiadomo kto w Polsce robi i rozprulem silnik, okazało się że panewki żywy brąz, nominalne na stopach korby pod panewkami jakiś papier pergamin, nie wiem... Pierścień chromowy w rowku miał 1.1 mm luzu zyletka, Kurde jak zwykle remont ale jaki Janusz z gościa, potem okazało się że tuleje są po szlifie a tłoki nominalne, masakra słuchajcie pomierzylem wal i panewki i luz wyszedł 0.15- 0.20mm co kwalifikuje wal do naprawy, wal nominal pozatym tuleja korbowodu w stworzeniu na 1 tłoku luz jak cholera, no nic ręce mi opadły i zakasałem rękawy i heja... Tak panie remont kapitalny.... Był robiony taki Janusz ci powie....
Coś jest na rzeczy a być może nieszczęścia chodzą parami:o Ja w sobotę zakończyłem remont ciapka ze względu na wodę w oleju *eek*
Holder B12 1957, Ursus C-325 1962
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 3011 mniejszy z serii

Post autor: Przemo »

moskito napisał/a:
pergamin mnie zdziwił ojciec mawiał że do boćka na handel pod panewki cięło się blaszki z puszki:D



i do klienta



ale to było w latach 70 o części trudno było
W zetorkach 25 tam chłopie luz 2 mm na korbach i będzie chodził.zamek ba panewie w postaci trzpienia fi 8mm.wez zerwij go ona będzie klepac a dalej będzie gadał. Mało to się robiło tego?!-to prawie w każdym jak nie od piwa to z tyrolskiej blachy, Tu jest inny temat luz 0.2mm kwalifikuje wal do szlifu I nie zamierzam ryzykować....
SEBRIGHT napisał/a:
Kurcze, niefart masz jakiś - już w drugim ciągniku mina :/ Najpierw dyfer w Capku, teraz silnik w Majorku... A wydawało by się że jak od 'swojego' z Klubu to sprzęt będzie pewny...
Był czas by przywyknac,....jak to mawiają w końcu z taśmy traktory nie trafiają do mnie....więc co tu siev spodziewac bezczelność ludzka jest tu po prostu wymowna, mówisz gościowi jakie masz odczucia słysząc maszynę a ten dalej... Panie wsio było robione, Tu akurat nie mam pretensji do kolegi z klubu bo chłopak na komputerach się zna a nie traktorach, tylko do Pana szanownego który parę lat temu żenil ten traktor koledze od którego go wziąłem... W każdym razie nie poddaje się, a że nie znoszę półsrodkow, to robię Majorka od podstaw, liczyłem tylko po cichutko że serce silnik na dobre ale jednak...
ODPOWIEDZ