Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
c350
Posty: 231
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:58

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: c350 »

Nie wiem, jak w c4011, ale w c350 z 1968 25xxx z odlewami z grudnia 1967 jeszcze była kremowa, a w c350 z 1968 33xxc z odlewami z maja juz jest czarna.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2021, 18:00 przez c350, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: widelec77 »

Ta biala kierownica to przeklamanie u jej nie powinno byc

Biale kierownice sie skonczyly napewno w 1967roku potrzebny by byl numer ciagnika.
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: widelec77 »

Woogule ten 1969 rok to ciekawy okres w produkcji C4011.Troche sie zaczolem interesowac tym dokladnie rocznikiem bo szukam polifta-okragla os,obciazniki tyl na 3 sruby itd...,ale jest ciezko znalesc to co chce wiec bedzie to najprawdopodobnie export-wisniowy polift po numerze 65 000 :)

W 69 sa 3 istotne zmiany:
-numer ciagnika 50500 zmiana mocowania obciaznikow tyl z 6 na 3 sruby
-numer ciagnika 57300 zmiana liczby obciaznikow na tylne kola-2 na jedno kolo
-numer 65 000 wprowadzaja os przednia okragla.

I teraz ciekawe w jakie rozwiazanie pojdzie kolega Ursus bo obciaznikow nie widac :)

Generalnie to by sie przydalo zeby ktos opisal te podstawowe zmiany w przedliftach i poliftach c4011 zeby nie bylo przypalu jak z ta kierownica :)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus »

Kierownica na pewno będzie biała, bo skoro już mi się udało taką dostać, to taką założę. Czarną mam z połamanym plastikiem wokół piasty. Jak faktycznie ma być czarna to podmienię, gdy znajdę odpowiednią :)
Zresztą ideału w tej C-4011 i tak nie będzie nigdy, bo jak wspominałem nie raz - chociażby podnośnik jest z C355 - może kiedyś go zmienię. Korpusy też nie są wszystkie z jednego kawałka na pewno, bo daty są w większości 69, ale też 71.

Skąd pochodzi informacja o zmianie kierownicy na czarną? Katalog tego nie podaje.

Obciążniki będą na 6 śrub mocowane. 3 talerze :)

A czemu akurat szukasz "polifta"?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
szubinska
Posty: 509
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: szubinska »

@Ursus Czy do przednich reflektorów założyłeś jakieś uszczelki w ramce z kloszem i odblaskiem ? Jeśli tak to czy mógł byś pokazać jak to wygląda ?
popracy
Posty: 92
Rejestracja: 21 sty 2020, 10:08

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: popracy »

Już się nie mogę doczekać końcowego efektu:) Dla mnie super niezależnie od niezgodności koloru kierownicy i ilości obciążników w stosunku do roku produkcji - bo to chyba bez większego znaczenia, można to zawsze podmienić. Idąc w pełną zgodność trzeba by jeszcze błotniki bez rantu, tylne wieszaki tuz pozmieniać a zauważy to tylko garstka osób z forum zainteresowana 4011;)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus »

Nie mam zdjęcia. Ale w odbłyśniki szkła są wklejone na silikon bezbarwny do akwariów, później owijam całość taśmą izolacyjną dookoła 2-3 warstwy, jak zmontuje się w ramkę i założy 5-6 sprężynek to nie ma opcji, żeby w czasie deszczu się tam woda przedostała. Mam to przetestowane. Kiedyś też wklejałem na silikon w ramkę, ale w razie uszkodzenia szkła (mi się akurat zarysowało, ale chciałem zmienić) robi się kłopot jak się dobrze to sklei.

Wieszaki i zaczep transportowy będzie zmieniany jeśli takie coś znajdę. To akurat chwila moment podmienić. Błotniki rzecz jasna już nie będę zmieniał. Ale są oryginalne z epoki, więc i tak lepiej jak w większości ;) Nawet mam kartkę z jednego POM Brzączowice "błotnik prawy Ursus C-4011" jest napisane i nr katalogowy :)

Nigdy nie nastawiałem się, że będzie to 100% oryginał bo się nie da. Da się możliwie zbliżyć do oryginału, jak np. kolega Widelec - ale 100% czy jak też się określa "fabryczny" stan jest nie do osiągnięcia po renowacji. Stan fabryczny to np. kolega kupił Dzika - poobijany, ale nigdy nic nie zmienione, idealnie tak jak fabrykę opuścił to oprócz jakichś otarć itd to wszystko jest tak jak w Gorzowie zrobili - to wtedy jest oryginał :D
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: RRC »

widelec77 pisze: 25 sty 2021, 8:38 -numer 65 000 wprowadzaja os przednia okragla.
A wcześniej jaka była?

Z białymi kierownicami nadal wydaje mi się, że były dwa rodzaje. Z wystającą tuleją i bez. Było o tym w temacie kol. Ursusa c-325
viewtopic.php?t=8053&start=120
Ostatnio zmieniony 25 sty 2021, 10:59 przez RRC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus »

RRC pisze: 25 sty 2021, 10:55
widelec77 pisze: 25 sty 2021, 8:38 -numer 65 000 wprowadzaja os przednia okragla.
A wcześniej jaka była?
Sądzę, że chodziło o oś okrągłą, ale sztywną. Bo płaskie to dopiero w C-360, a oś od C-4011 miękkiej czy sztywnej, aż do C-360 się nie różni.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1693
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus c-325 »

Białe kierownice były sprowadzane z Czechosłowacji. Zostały zastąpione przez czarne od numeru ciągnika 12650.
c350
Posty: 231
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:58

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: c350 »

Ciężko mi się z tym zgodzić.
c350
Posty: 231
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:58

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: c350 »

Był tu nawet na forum 025xxx z białą, z tym, że eksportowy c350.

viewtopic.php?f=13&t=7938
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1693
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus c-325 »

Był już dobrze pokombinowany, a zawsze mógł ktoś z Zetora przełożyć.
c350
Posty: 231
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:58

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: c350 »

W sumie racja...
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: widelec77 »

Od tego numeru ciagnika 12650 mozna dac jakis limit bledu bo mogli jeszcze montowac z zapasow magazynowych,ale to przez bardzo krotki czas.
Exporty mogly miec biale kierownice przez dluzszy czas niz krajowe,ale to trzeba by kilkunastu sztuk zeby potwierdzic.

Tak czy tak kremowa kierownica w roczniku 1969 niewystepowala.Kremowe kierownice zostawmy tym co remontuja wczesne roczniki :)
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: widelec77 »

Ursus pisze: 25 sty 2021, 10:58
RRC pisze: 25 sty 2021, 10:55
widelec77 pisze: 25 sty 2021, 8:38 -numer 65 000 wprowadzaja os przednia okragla.
A wcześniej jaka była?
Sądzę, że chodziło o oś okrągłą, ale sztywną. Bo płaskie to dopiero w C-360, a oś od C-4011 miękkiej czy sztywnej, aż do C-360 się nie różni.
Przepraszam pomylilem sie.Spieszylo mi sie :) .Nieresorowana sztywna.
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: widelec77 »

W nowej lampie zelmot(jest ich juz coraz mniej) wilgoc nie podchodzi.Jest tylko uszczelka nasaczona jakims talkiem pomiedzy szklem ,a odblysnikiem .
Wiadomo uzywane trzeba uszczelniac byle nie klejem do szyb :)

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 sty 2021, 19:51 przez widelec77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: widelec77 »

A tak po za tym to swietna robota oczywiscie,kolorystyka bardzo mi sie podoba.
c350
Posty: 231
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:58

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: c350 »

Tylko za taką białą kierownicę w dobrym stanie to wołają spore kwoty. Może w Czechach by taką taniej znalazł?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus »

Niestety ceny są wysokie, ale jak się poszuka to się znajdzie. Mi się biała trafiła szybciej niż czarna w bdb stanie, bo czarnej nie mam. Dlatego tak jak pisałem zostanie biała :) Mój tato ma sentyment do białych kierownic - białą miał również w Skodzie 706 RTO którą jeździł, czyli popularnym Ogórku. :)

Dzięki za fotki rozebranego reflektora, wiem, że takowe uszczelki były, ale nie miałem nowych reflektorów. Ratowałem z tego co miałem, a więc baniaki i ramki z innych sztuk, szkła jedno nowe na pewno, drugie używane możliwe ale dobry stan bez rys, a odbłyśniki mam pozyskane z nowych współczesnych wkładów WESEM. Pasują idealnie. Dlatego zdecydowałem się szkła wkleić w odbłyśnik, a uszczelnienie z taśmy izolacyjnej wygląda przed montażem podobnie jak ta oryginalna uszczelka i egzamin zdaje - bo robiłem tak w większości swoich traktorów.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ