Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Witam! Nie dawno robiłem remont mojego ciepka i mam problem mianowicie taki. Ciągnik powoduje drgania na biegu jalowym a także i podczas jazdy na wolnych i szybkich obrotach. Ciągnik mam bez kabiny więc spiołem że sobą tylne błotniki poprzeczną belką bo często się przekazały żarówki. Wał kolejowy jest po 5 szlifie , rozrząd i pompa wtryskowa zgodnie ze znakami Nie wiem czemu tak się dzieje. Proszę o pomoc.
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Czy podczas szlifu, przeciwwagi nie zostały zamienione miejscami ?
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Sprawdzałem to przeciwwagi są zamontowane z oznaczeniem. Pierwszy od przodu bez oznaczenia drugi w środku wału natomiast jako trzeci ostatni z wyfrezowanymi otworami po bokach.
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
I jesteś pewny, że tak było wcześniej? Przeciwwagi powinno się dokładnie znaczyć, a nie na zasadzie czy otwory wyważające czy nie
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy - te drgania to np takie, że czujesz po kierownicy aż? Czy tylko się błotniki telepią?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Nie tylko błotniki mają drgania ale cały ciągnik. Spróbuję pozamieniać przeciwwagi.
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Nie wiem czy to dobry pomysł tak zamieniać na oślep, ale możesz spróbować.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
A wał był wyważany ? Kolega ostatnio robił remont C-328 i w zakładzie musieli dospawać kawałek metalu do przeciwwagi, bo w żaden sposób nie dawało rady go wyważyć. Nie wiem czym to mogło być spowodowane, ale każda kombinacja powodowała bicie. U Ciebie może być podobna sytuacja. Jedyne co Ci pozostaje to wyciągnąć wał i oddać do wyważania. Szkoda silnika i operatora.
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Wracając do tematu po dłuższej przerwie jeśli bym chciał wymienić wał i panewki na nominał to musze zrobić szlif bloku czy mogę zamontować komplet nominalnych części?
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Ten film powinien Ci kilka kwestii rozjaśnić https://www.youtube.com/watch?v=siH9gvLoybc
Możesz bez osiowania zamontować nowy wał i nowe panewki, ale podczas montażu należy zwracać uwagę czy się nic nie zacina itd. Jeśli wystąpią zacięcia lub wręcz nie będzie możliwości obrócić wałem w rękach - należy sprawdzić osiowość głównych stóp bloku.
Możesz bez osiowania zamontować nowy wał i nowe panewki, ale podczas montażu należy zwracać uwagę czy się nic nie zacina itd. Jeśli wystąpią zacięcia lub wręcz nie będzie możliwości obrócić wałem w rękach - należy sprawdzić osiowość głównych stóp bloku.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Bloku się nie szlifuje. Możesz jedynie dać do sprawdzenia i ewentualnie do osiowania, lub do planowania powierzchni stycznej z głowicą.
Natomiast przyczyną drgań mogą być tłoki w nieodpowiedniej grupie wagowej, lub różnica wagi korbowodów. Znam przypadek gdzie w silniku C325 założony był jeden nominalny , drugi po pierwszym szlifie. Różne cuda się trafiają.
Przeciwwagi na wale fabrycznie są dopierane w ten sposób, że bierze się pod uwagę masę całego zespołu : tłok panewki , korbowód, sworzeń, pierścienie. Przy seryjnej produkcji nie ma problemu z odpowiednim doborem. Do jednego silnika stosuje się elementy z jednej tolerancji wagowej.
Natomiast podczas remontu różnie to bywa.
Natomiast przyczyną drgań mogą być tłoki w nieodpowiedniej grupie wagowej, lub różnica wagi korbowodów. Znam przypadek gdzie w silniku C325 założony był jeden nominalny , drugi po pierwszym szlifie. Różne cuda się trafiają.
Przeciwwagi na wale fabrycznie są dopierane w ten sposób, że bierze się pod uwagę masę całego zespołu : tłok panewki , korbowód, sworzeń, pierścienie. Przy seryjnej produkcji nie ma problemu z odpowiednim doborem. Do jednego silnika stosuje się elementy z jednej tolerancji wagowej.
Natomiast podczas remontu różnie to bywa.
Re: Ciągnik c 328 po remoncie ma wibracje.
Znalazłem trochę czasu i rozlozylem silnik na czynniki pierwsze i okazało się że korbowód jeden był od c330 a drugi jakiś nadwymir. Po zwarzeniu okazało się że różnica wynosi 41gram a dopuszczalna jest 15 gram więc to cała przyczyna
tych drgań.
tych drgań.