Remont generalny silnika - Ursus c355,c360-zestawy naprawcze
: 22 paź 2019, 13:21
Witam
Na wstepie chcialem zaznaczyc ze temat ma charakter czysto informacyjny.Wiadomo tych ciagnikow z tymi silnikami jest w Polsce tysiace.Kazdy jak juz robi generalny remont mysli zeby ten ciagnik sluzyl mu pozniej dlugie lata wiec moze dla kogos te informacje beda przydatne.
Remont silnika C355,C360 inaczej.
Pacjent:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_C-355M
Objawy:
-Wyrzucil olej kolektorem wydechowym.
Historia:
-Ostatni remont kapitalny silnika na nowych czesciach rok 2010,niewiem na jakich,wal myslalem ze byl po ostatnim szlifie.
-Uzywany 2 razy w roku przez ten czas do uprawy ziemi -okolo 12 ha-orka lub talezowanie.
Silnik mial isc na wymiane -zdajesz stary przywoza drugi i montuja na miejscu
Ale stwierdzilem ze silnik jest tak prosty ze trzeba to zrobic samemu i wiedziec wtedy co sie ma.Juz raz skorzystalem z uslug polskich specjalistow i to mi wystarczy na cale zycie.Dobrze ze na wymiane nie oddalem bo bym dopiero narobil.Silnik zostal rozebrany u najlepszego mechanika w okolicy z moja mala pomoca
Wal nowy w srodku nominal-nietkniety,zero zuzycia!! Przyczyna wyrzucenia oleju - zuzycie sie zestawow naprawczych (tuleja,tlok) czyli wadliwe czesci.
Zreszta dobrze ze tak sie stalo bo i tak silnik by sie zatarl-pompa olejowa byla zuzyta kompletnie i to wszystko wisialo juz na wlosku.
Wiadomo standard przy kapitalce -czyszczenie, wszystko co zuzyte na nowe,tuleje wtryskow tez juz byly na wykonczeniu,pokrywy z oringami,glowice do regeneracji,wtryski do sprawdzenia,osiowanie ,wymiana wienca bo go wczesniej rozrusznik szybkoobrotowy zalatwil,itd....
Wybor zestawow naprawczych.Jedziemy do sklepow z czesciami wybrac wiadomo najlepsze i co sie okazuje po pomiarach tolerancji miedzy tlokiem a tuleja roznica 17 setek!!! Taki rekord mial rekordzista ,golym okiem widac ze cos jest nie tak.Mechanik :chcesz to zakladaj nowe ,ale po 2 latach bedziesz mial to samo,szkoda roboty i twoich pieniedzy te zestawy dzisiejszej produkcji sie nadaja do jazdy do kosciola i spowrotem
Co robimy? Mechanik:zamawiamy ponadwymiarowe tloki,pierscionki i do dobrego slifierza z twoimi tulejami niech to spasuje lepiej niz fabryka ursusa to robila i wtedy to ma chodzic tak jak ksiazka pisze.
I tak tez zrobilismy zeszlo dluzej,ale teraz wiem co mam.
Na wstepie chcialem zaznaczyc ze temat ma charakter czysto informacyjny.Wiadomo tych ciagnikow z tymi silnikami jest w Polsce tysiace.Kazdy jak juz robi generalny remont mysli zeby ten ciagnik sluzyl mu pozniej dlugie lata wiec moze dla kogos te informacje beda przydatne.
Remont silnika C355,C360 inaczej.
Pacjent:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_C-355M
Objawy:
-Wyrzucil olej kolektorem wydechowym.
Historia:
-Ostatni remont kapitalny silnika na nowych czesciach rok 2010,niewiem na jakich,wal myslalem ze byl po ostatnim szlifie.
-Uzywany 2 razy w roku przez ten czas do uprawy ziemi -okolo 12 ha-orka lub talezowanie.
Silnik mial isc na wymiane -zdajesz stary przywoza drugi i montuja na miejscu
Ale stwierdzilem ze silnik jest tak prosty ze trzeba to zrobic samemu i wiedziec wtedy co sie ma.Juz raz skorzystalem z uslug polskich specjalistow i to mi wystarczy na cale zycie.Dobrze ze na wymiane nie oddalem bo bym dopiero narobil.Silnik zostal rozebrany u najlepszego mechanika w okolicy z moja mala pomoca
Wal nowy w srodku nominal-nietkniety,zero zuzycia!! Przyczyna wyrzucenia oleju - zuzycie sie zestawow naprawczych (tuleja,tlok) czyli wadliwe czesci.
Zreszta dobrze ze tak sie stalo bo i tak silnik by sie zatarl-pompa olejowa byla zuzyta kompletnie i to wszystko wisialo juz na wlosku.
Wiadomo standard przy kapitalce -czyszczenie, wszystko co zuzyte na nowe,tuleje wtryskow tez juz byly na wykonczeniu,pokrywy z oringami,glowice do regeneracji,wtryski do sprawdzenia,osiowanie ,wymiana wienca bo go wczesniej rozrusznik szybkoobrotowy zalatwil,itd....
Wybor zestawow naprawczych.Jedziemy do sklepow z czesciami wybrac wiadomo najlepsze i co sie okazuje po pomiarach tolerancji miedzy tlokiem a tuleja roznica 17 setek!!! Taki rekord mial rekordzista ,golym okiem widac ze cos jest nie tak.Mechanik :chcesz to zakladaj nowe ,ale po 2 latach bedziesz mial to samo,szkoda roboty i twoich pieniedzy te zestawy dzisiejszej produkcji sie nadaja do jazdy do kosciola i spowrotem
Co robimy? Mechanik:zamawiamy ponadwymiarowe tloki,pierscionki i do dobrego slifierza z twoimi tulejami niech to spasuje lepiej niz fabryka ursusa to robila i wtedy to ma chodzic tak jak ksiazka pisze.
I tak tez zrobilismy zeszlo dluzej,ale teraz wiem co mam.