Ursus C-4011 remont po pracy

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
c350
Posty: 231
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:58

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: c350 »

A czy Polimerc robi też błotniki pod koła 18 cali? Bo jakoś nie widzę na ich stronie.

Nie wiem, jakiej grubości są nowe tylnie, ale oryginalne robili z porządnego towaru:)
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2020, 21:25 przez c350, łącznie zmieniany 1 raz.
popracy
Posty: 92
Rejestracja: 21 sty 2020, 10:08

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: popracy »

Nikt chyba nie robi. W sumie to pasują te na 16tki po drobnej korekcie :)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12219
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: Ursus »

Są idealnie te same - na pewno z Polimerca - różnią się górnym mocowaniem skierowanym w odwrotną stronę - ma być do góry. Ale te co mieliśmy w C-4011 założone były krótsze i węższe.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 387
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: Borekk17 »

Górne mocowanie ma być 5.5cm od czubka blotnika sam tak samo robiłem u siebie kupiłem Nowe blotniki i według oryginalnych wstawiłem mocowanie górne
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
c350
Posty: 231
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:58

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: c350 »

Czyli lepiej kupić nowe dobrej jakości i przerobić mocowanie, niż bawić się w remont starych? W sumie pewnie koszt wyjdzie podobny :)
JDnB91
Posty: 274
Rejestracja: 13 maja 2019, 14:33

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: JDnB91 »

Nie wiem czy wszystkim, ale mi w C-360 i w C-360-3P wujka, błotniki przednie rdzewieją "nad" tym płaskownikiem od mocowania. Przy górnym mocowaniu oczywiście.
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 387
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: Borekk17 »

Ja zawsze jestem zdania że jak jest dobra baza to można latać niestety y mnie już raz je ktoś spawał i mu to za bardzo nie wyszło bo korozja wszystko strawiła
I już nie było sens6 odbudowy

Jak dobrze zabezpieczy od wewnątrz to rdza tego nie ruszy
Ja przednie i tylne wszędzie gdzie się dało to bitexem zalane z pistoletu prędzej farba się z zewnątrz uszkodzi niż od spodu coś je weźmie
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
tomasinho09
Posty: 232
Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: tomasinho09 »

Z tego co się orientuję, to dla kół 16 i 18 błotniki są te same. Cała różnica polega na przykręceniu dolnego wspornika w różnych konfiguracjach dla obu rodzai kół.
W katalogu nie widziałem żeby błotniki dla kół 18 i 16 były różne, ba nawet do c330 są te same. No, chyba że coś przeoczyłem.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12219
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: Ursus »

Na przykładzie błotników od Supra jak ja konserwuje błotniki od wewnątrz :) Do tego jak są profile zamknięte to stosuję takie coś:
https://allegro.pl/oferta/srodek-konser ... 6695488282
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jak dobrze pozaklejasz masą szczeliny między płaskownikiem a wytłoczką to nie ma bata, że zardzewieje :)
W innym wypadku nazbiera się piasku i wilgoci a potem będzie wygnite :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: RRC »

We współczesnych błotnikach przednich "falbanka" na rantach bocznych jest dla mnie czymś w rodzaju ignorancji jaką oferuje producent, jakoś nie potrafię tego zaakceptować … Możliwe, że też będę ratował pewne starocia.
Te poniższe są z zielonej C-330 chyba z 72r. Prawdopodobnie one będą dawcami w mojej 4011

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pytanie do wtajemniczonych ;)
W pewnym okresie wychodziły przednie błotniki z rozszerzającym się wspornikiem dolnym i ze wspornikami górnymi mocowanymi na śruby,
nie spawane. Czy w 4011 występowały takie, chodzi mi o mocowanie na śruby ?
Ja spotkałem się tylko w c-330...

Pytanie drugie, na wielu zdjęciach nowych 4011 widać, że odblaski na tylnych błotnikach były mocowane bezpośrednio do błotnika, nie ma dodatkowego wsporniczka- "ogonka", dzięki któremu odblask jest bardziej pionowo. Czy to też miało miejsce w jakiś konkretnym okresie, numery seryjne od do itp. ?
popracy
Posty: 92
Rejestracja: 21 sty 2020, 10:08

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: popracy »

Pierwszy raz widzę błotniki starego typu z szerokim dolnym wspornikiem na współczesnym zdjęciu :) Można prosić Cię o zwymiarowanie od błotnika aż po sam koniec z otworami? tj. Szerokości na końcach i długość :?:
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: RRC »

Nie ma sprawy, ale nie dzisiaj ponieważ jak mnie rodzina w święto zobaczy w garażu … ;) ;) ;)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: chrapek3011 »

Oczywiście,że takie błotniki z tym szerokim mocowaniem dolnym były w C-4011,w C-355 i C-330.Do momentu przejścia w C-330 i C-355 na koła 16 na 6 szpilek.
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: RRC »

To, że dolny był szeroki nie mam wątpliwości, chodzi o mocowanie górnych wsporników na śruby, nie spawanych. Na fotkach nowych 4011 tych śrub nie widać. Na niektórych nowych 330 były.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: chrapek3011 »

Trzeba by sprawdzić w katalogu od C-4011,C-355 i C-330,ale tylko do tej zmiany o której wspomniałem.Zaraz pójdę sprawdzić...ale z praktyki wiem,że Majorki i Zetory 4011 miały spawane...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: chrapek3011 »

W C-4011 i C-355 spawane a w C-330 do nr-u ciągnika 160699 skręcane.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12219
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: Ursus »

Również bym prosił takie fotki z wymiarami - może u siebie to dorobię :) Moim zdaniem jeśli chodzi o wytłoczkę to możesz śmiało dokupić te z Polimerca.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: RRC »

Dziękuję Kol. Chrapek .

Wymiary z fotkami wstawię w najbliższych dniach.
Tylko otwory na śruby w tych dolnych są zmasakrowane i chyba coś było już dospawywane.
Do Polimerca w Dobczycach mam niecałe 3 km, to chyba tam robią... ? może pozwolą poprzebierać ;)
Szkoda, że tylne robią z tloczonymi kółkami...
Chyba Kol. Mikotaj mógłby tam coś w tej sprawie zasugerować, wspominał kiedyś, że jego tato tam pracował :roll:
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12219
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: Ursus »

Myślę, że nie musisz przebierać :) Ja zamówiłem normalnie w sklepie, w Agro-Bisie - i obydwa są idealne. Sądzę, że te które są pofalowane to jakiejś indyjskiej produkcji itd.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
tomasinho09
Posty: 232
Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25

Re: Ursus C-4011 remont po pracy

Post autor: tomasinho09 »

hmm ciekawe jak dopasowywali na tych błotnikach mocowania dla rozmiarów 16 albo 18
ODPOWIEDZ