Remont silnika C-355-pomoc

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

Cześć.
Niestety muszę przeprowadzić remont silnika.Pierwsze pytanie jaki zestaw naprawczy cylinder/tłok kupić (jakość do ceny-traktor będzie pracował sporadycznie). Drugie pytanie odnośnie wody w oleju-zauważyłem ,że pomiędzy 2 cylindrem na 2 i 3 stopie pojawiły się krople wody natomiast na 3 popychaczu było dość dużo.Jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 298
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: Marian1231973 »

Witam.
Jeżeli chodzi o producenta zestawów naprawczych to Waryńskiego polecam, nie oszczędzaj marnych 50 zł. Bierz jak najlepsze. Jeżeli chodzi o krople wody to nie przejmowałbym się, wymienisz tuleje razem z uszczelniaczami.

Powodzenia w działaniu.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: widelec77 »

Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: Adi96 »

Zależy od twojej kieszeni.Dobre są Mahle,Chełmno Waryńskiego,Złotecki.Także z tłokiem gorzyckim Mahle Premium czy Chełmno Premium Plus.Jeśli sporadycznie to takie zestawy po 200 zł sztuka wystarczą,grunt to dobry olej,prawidłowe dotarcia silnika oraz jeśli nie przegrzejemy jednostka będzie służyła latami.
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

Dzięki za podpowiedzi,po wczorajszym jestem trochę załamany mierzyłem czop korbowodu i ma 58.50 czyli 6 szlif. Dzisiaj zmierzę mikrometrem ale muszę kupić nowy wał.
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

Obrazek
Ktoś może wie co to za oznaczenia na wale i jakiej produkcji?
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: Adi96 »

Masz literkę U z kreskami po bokach oryginalny produkcji ZMU
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

Moje ostanie zakupy,miał być kupiony wał ale nadarzyła się okazja do kupna innych części :
Obrazek
Obrazek
Most oraz skrzynia od ursusa C-355M:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: widelec77 »

Niezly zakup.Najwazniejsze korpusy pod rocznik jeszcze bloku silnika tylko brakuje :) .Jak w dobrej cenie to warto.

Tak naprawde przy odbudowie sa wazne daty na odlewach.Oczywiscie laik na to nie bedzie zwracal zadnej uwagi,ale ten kto sie zna lub sie doszkolil na tym forum bezproblemu skladaka rozpozna.

Tak z czystej ciekawosci numer vin na obudowie mostu i na skrzyni od strony hamulca sie pokrywaja (korpusy z jednego ciagnika pochodza).
Podaj pierwsze 3 cyfry to sprawdze czy z rocznikiem tez sie pokrywaja.Tak z ciekawosci pytam.
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

widelec77 pisze: 12 lip 2020, 11:16 Niezly zakup.Najwazniejsze korpusy pod rocznik jeszcze bloku silnika tylko brakuje :) .Jak w dobrej cenie to warto.

Tak naprawde przy odbudowie sa wazne daty na odlewach.Oczywiscie laik na to nie bedzie zwracal zadnej uwagi,ale ten kto sie zna lub sie doszkolil na tym forum bezproblemu skladaka rozpozna.

Tak z czystej ciekawosci numer vin na obudowie mostu i na skrzyni od strony hamulca sie pokrywaja (korpusy z jednego ciagnika pochodza).
Podaj pierwsze 3 cyfry to sprawdze czy z rocznikiem tez sie pokrywaja.Tak z ciekawosci pytam.
Odp na pw
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

Udało się kupić wał ze starych zapasów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

Prace posuwają się wolno ale idą
Obrazek
Obrazek
oraz kilka nowych fantów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: Adi96 »

Fabrycznie nie było aluminiowych kierownic,to był zamiennik
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

Obrazek
Obrazek
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: Adi96 »

O gratulacje w końcu zakupiłeś,ale kierownice szły wyłącznie Bakielitowe,te aluminiowe to były jakie zamienniki.Po drugiej wymontuj blok i musowo na osiowanie,przydałoby się sworznie oraz korby sprowadzić do jednej wagi.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: Ursus »

Osiowania nie ma żadnego sensu robić jak na panewkach nie ma wyraźnych śladów nierównomiernego zużycia lub blok nie miał jakichś przygód wcześniej - urwanie korby, pęknięcie wału. Po poprawnym montażu na olej, złożeniu, dociągnięciu stop książkowo wał ma się płynnie i równomiernie obracać. Jeśli tego nie ma - obowiązkowo do sprawdzenia i legalizacji stop/osiowania.
Jeśli nic się nie dzieje - to pieniądze w sumie niepotrzebnie wydane na osiowanie (a jeśli szlifiernia nieuczciwa to czasem niepotrzebnie naciąga).

Co do wag korb, instrukcja podaje różnice 5 g, jak się do tego zbliżysz to będzie fajnie, ale znam traktory co miały kilkadziesiąt gram różnicy i chodziły. Sądzę, że nawet w Ursusie nikt na to uwagi nie zwracał - sądząc po rozbieranych silnikach nie ruszanych.

A blok to chyba i tak wyciągany będzie, bo przecież inaczej wału nie wrzuci :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
przemek82
Posty: 70
Rejestracja: 21 cze 2018, 18:28

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: przemek82 »

Adi96 pisze: 16 sie 2020, 22:36 O gratulacje w końcu zakupiłeś,ale kierownice szły wyłącznie Bakielitowe,te aluminiowe to były jakie zamienniki.Po drugiej wymontuj blok i musowo na osiowanie,przydałoby się sworznie oraz korby sprowadzić do jednej wagi.
Tak wiem po prostu kupowałem w pakiecie,ogólnie szukam dwuramiennej czarnej.
Ursus pisze: 17 sie 2020, 14:51 Osiowania nie ma żadnego sensu robić jak na panewkach nie ma wyraźnych śladów nierównomiernego zużycia lub blok nie miał jakichś przygód wcześniej - urwanie korby, pęknięcie wału. Po poprawnym montażu na olej, złożeniu, dociągnięciu stop książkowo wał ma się płynnie i równomiernie obracać. Jeśli tego nie ma - obowiązkowo do sprawdzenia i legalizacji stop/osiowania.
Jeśli nic się nie dzieje - to pieniądze w sumie niepotrzebnie wydane na osiowanie (a jeśli szlifiernia nieuczciwa to czasem niepotrzebnie naciąga).

Co do wag korb, instrukcja podaje różnice 5 g, jak się do tego zbliżysz to będzie fajnie, ale znam traktory co miały kilkadziesiąt gram różnicy i chodziły. Sądzę, że nawet w Ursusie nikt na to uwagi nie zwracał - sądząc po rozbieranych silnikach nie ruszanych.

A blok to chyba i tak wyciągany będzie, bo przecież inaczej wału nie wrzuci
Bedę dokładnie robił jak na filmikach :D
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: widelec77 »

Licznik swietny.
Awatar użytkownika
Rafallll360V1
Posty: 307
Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: Rafallll360V1 »

Ursus pisze: 17 sie 2020, 14:51
Co do wag korb, instrukcja podaje różnice 5 g, jak się do tego zbliżysz to będzie fajnie, ale znam traktory co miały kilkadziesiąt gram różnicy i chodziły. Sądzę, że nawet w Ursusie nikt na to uwagi nie zwracał - sądząc po rozbieranych silnikach nie ruszanych.

A blok to chyba i tak wyciągany będzie, bo przecież inaczej wału nie wrzuci :)

W mojej od fabryki nikt nie grzebał i przy remoncie w lipcu poważyłem każdy korbowód i okazało się że 1 korbowód był o 40 g lżejszy od pozostałych 3.Silnik przez 37 lat eksploatowany bardzo intensywnie prawie że brutalnie katowany i nie wpłyneło to negatywnie taka różnica w wadze ale najlepiej jak wszystko co wiruje było o tej samej wadze ;)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Remont silnika C-355-pomoc

Post autor: Ursus »

Wyznaję zasadę, że jak mogę to robię tak, by było jak najlepiej, na maks możliwości swoich :) Dlatego u siebie mam poważone i dopasowane do 5 g. I w jednym ciągniku pęknięty wał jak kupiłem i sporą różnicę - czy przypadek - nie mi oceniać :) Ale przestrzegam w miarę możliwości takich zaleceń :) Choć dziś zakup nowych korb żeby miały podobną wagę to trzeba czasem z 20 sztuk przebrać, żeby wybrać 4 - a rzadko na sklepie takie ilości mają. Przeważnie 4 z Waryńskiego, 4 z Korursa, 4 z Tyczyna itd.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ