C4011 - remont kapitalny

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Cinelli
Posty: 111
Rejestracja: 26 sty 2020, 20:53

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Cinelli »

Wogóle nie ma paniki 12 lat jak robiłem remont i silnik nie ruszany,ciągnik z turem,do dziś 3000mtg
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Hubertus pisze: 08 wrz 2020, 21:00 Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
Teraz jakoś rzuciło mi się w oczy Twoje pytanie. Były blaszane, ja u siebie właśnie zmieniam z powrotem na blaszaną, bo kupiłem to już była żeliwna założona. Blaszane się łatwo wyginają i nie uszczelniają dobrze. Dlatego ja u siebie zrobiłem patent z dodatkowymi podkładkami z płaskownika 20x5 odpowiednio dopasowanego. Otwory wierciłem 8,5 mm, żeby ewentualna jakaś odchyłka nie komplikowała montażu. Śruby chyba M8x25 jak dobrze pamiętam i podkładki sprężynowe :)
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 20
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Dzięki Paweł za info! Rozebrałam silnik w mak, wał korbowy ma przykręcane sprzęgło na 6 śrub, katalog pokazuje wał na 3 śruby, czyżby był od 60tki? Panewki są bardzo zużyte, ale wał jeszcze jest nominalny. Przy okazji kupiłem bardzo pomocną przy remoncie literaturę :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Tak, jak wał ma przykręcane przeciwwagi,a nie nasuwane i blokowane śrubami też jest mocowanie koła zamachowego na 6 śrub - nowy typ.

Literatura fajna, mam zdublowaną instrukcję obsługi do C-4011 oryginał jakby ktoś był zainteresowany.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 20
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Po demontażu tulei zobaczyłem, że dookoła tulei były założone takie paski z blachy w górnej części. Ktoś wie w jakim celu było to założone?

Obrazek

Obrazek
Grigs
Posty: 634
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Grigs »

Z tego co widać po śladach pod górnym kołnierzem tulei, prawdopodobnie by nie miała luzu w otworze w bloku.
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 20
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Powoli działam z remontem. Wał jest po szlifie. Był nominalny. Główne II szlif, korbowe I szlif. Podejrzewam, że wał jest nowego typu z tego względu, że silnik jest z 1970r. Reszta jest 1967r. Wszystkie części żeby skręcić dół już zdobyłem, teraz tylko zabrać się za robotę. Przy okazji kupiłem obciążniki na przednie koła. Przednia oś wytulejowana, wyśrutowana i pomalowana piecowo. Dałem trochę ciała bo podałem nie taki ral :PBędzie trzeba przemalować ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Wał da się poznać po rodzaju przeciwwag i ilości śrub mocujących koło zamachowe. Stary typ ma 3 śruby.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 20
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Witam.
Mam pytanko odnośnie filtrów oleju. W mojej podstawie nie było otworu oznaczonego nr 8 na schemacie, tylko tak jakby napunktowane w miejscu w którym powinien być przez co drugi filtr był suchy. Zrobiłem odwiert wiertłem 4,5 mm tak jak jest w pierwszym filtrze. Efekt taki, że ciśnienie było na poziomie 2 bar. Dzisiaj zaspawałem ten otworek, wyszlifowałem wszystko tak, że nic nie znać i po odpaleniu wskazówka na manometrze wyskoczyła od razu na 15 bar. Stąd moje pytanie: Jaka powinna być średnica otworu oznaczonego nr 8 na schemacie? Może ma ktoś z Was podstawę na wierzchu i zmierzyłby tę średnicę :)
Pozdrawiam!
Obrazek
Awatar użytkownika
Hubertus
Posty: 20
Rejestracja: 13 lip 2020, 23:11
Lokalizacja: Szczytno

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Hubertus »

Cześć!
Zakładaliście może ten wałek Zetorowski do C4011? Wchodzi bez problemu czy coś trzeba przerabiać?

https://www.benozastavka.cz/ceskenaradi ... -3513-4611
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Na forum już było to opisywane przez jednego z kolegów, musiałbyś zerknąć w tematy o C-4011.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 386
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Borekk17 »

Musisz trochę podszlifowac wałki poziome od kolumny aby kostką się zmieściła i nigdzie nie opierała o prowadnice kulek a tak to pasuje kręci się lżej w polu juz 2 sezon taki zestaw wytrzymał i nic złego się nie dzieje
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
szubinska
Posty: 509
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: szubinska »

@Borekk17 W twoim C-4011 jest chyba układ kierowniczy od C-360 ?
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 386
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Borekk17 »

U mnie jest kolumna z 60 . Ale juz kilka zestawów założyłem po ludziach i bardzo fajnie to chodzi
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
szubinska
Posty: 509
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: szubinska »

Wałek poprzeczny zalecasz zakładać do C-4011 czy lepiej bez ?
szubinska
Posty: 509
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: szubinska »

Ursus pisze: 25 wrz 2020, 12:07
Hubertus pisze: 08 wrz 2020, 21:00 Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
Teraz jakoś rzuciło mi się w oczy Twoje pytanie. Były blaszane, ja u siebie właśnie zmieniam z powrotem na blaszaną, bo kupiłem to już była żeliwna założona. Blaszane się łatwo wyginają i nie uszczelniają dobrze. Dlatego ja u siebie zrobiłem patent z dodatkowymi podkładkami z płaskownika 20x5 odpowiednio dopasowanego. Otwory wierciłem 8,5 mm, żeby ewentualna jakaś odchyłka nie komplikowała montażu. Śruby chyba M8x25 jak dobrze pamiętam i podkładki sprężynowe :)
Obrazek
Jak ten patent z płaskownikami się sprawdził po czasie? Czy pojawiło się jakieś zapocenie ? Zaje mi się że już widziałem takie rozwiązanie w jakimś silniku samochodowym, chyba było fabryczne.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: Ursus »

Sprawdził się połowicznie. Poprawiło to sprawę, ale przy kolejnej zmianie oleju będę składał na inną uszczelkę albo samego Reinza, bo ta co mam założoną mam wrażenie, że "przesiąka" delikatnie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
szubinska
Posty: 509
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: C4011 - remont kapitalny

Post autor: szubinska »

Obecnie uszczelkę masz korkową ?
ODPOWIEDZ