Strona 2 z 2
Re: C4011 - remont kapitalny
: 21 wrz 2020, 21:53
autor: Cinelli
Wogóle nie ma paniki 12 lat jak robiłem remont i silnik nie ruszany,ciągnik z turem,do dziś 3000mtg
Re: C4011 - remont kapitalny
: 25 wrz 2020, 12:07
autor: Ursus
Hubertus pisze: ↑08 wrz 2020, 21:00
Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
Teraz jakoś rzuciło mi się w oczy Twoje pytanie. Były blaszane, ja u siebie właśnie zmieniam z powrotem na blaszaną, bo kupiłem to już była żeliwna założona. Blaszane się łatwo wyginają i nie uszczelniają dobrze. Dlatego ja u siebie zrobiłem patent z dodatkowymi podkładkami z płaskownika 20x5 odpowiednio dopasowanego. Otwory wierciłem 8,5 mm, żeby ewentualna jakaś odchyłka nie komplikowała montażu. Śruby chyba M8x25 jak dobrze pamiętam i podkładki sprężynowe
Re: C4011 - remont kapitalny
: 16 paź 2020, 22:11
autor: Hubertus
Dzięki Paweł za info! Rozebrałam silnik w mak, wał korbowy ma przykręcane sprzęgło na 6 śrub, katalog pokazuje wał na 3 śruby, czyżby był od 60tki? Panewki są bardzo zużyte, ale wał jeszcze jest nominalny. Przy okazji kupiłem bardzo pomocną przy remoncie literaturę
Re: C4011 - remont kapitalny
: 17 paź 2020, 20:06
autor: Ursus
Tak, jak wał ma przykręcane przeciwwagi,a nie nasuwane i blokowane śrubami też jest mocowanie koła zamachowego na 6 śrub - nowy typ.
Literatura fajna, mam zdublowaną instrukcję obsługi do C-4011 oryginał jakby ktoś był zainteresowany.
Re: C4011 - remont kapitalny
: 24 paź 2020, 18:39
autor: Hubertus
Po demontażu tulei zobaczyłem, że dookoła tulei były założone takie paski z blachy w górnej części. Ktoś wie w jakim celu było to założone?
Re: C4011 - remont kapitalny
: 24 paź 2020, 20:29
autor: Grigs
Z tego co widać po śladach pod górnym kołnierzem tulei, prawdopodobnie by nie miała luzu w otworze w bloku.
Re: C4011 - remont kapitalny
: 23 lis 2020, 19:25
autor: Hubertus
Re: C4011 - remont kapitalny
: 24 lis 2020, 9:54
autor: Ursus
Wał da się poznać po rodzaju przeciwwag i ilości śrub mocujących koło zamachowe. Stary typ ma 3 śruby.
Re: C4011 - remont kapitalny
: 12 paź 2021, 21:48
autor: Hubertus
Witam.
Mam pytanko odnośnie filtrów oleju. W mojej podstawie nie było otworu oznaczonego nr 8 na schemacie, tylko tak jakby napunktowane w miejscu w którym powinien być przez co drugi filtr był suchy. Zrobiłem odwiert wiertłem 4,5 mm tak jak jest w pierwszym filtrze. Efekt taki, że ciśnienie było na poziomie 2 bar. Dzisiaj zaspawałem ten otworek, wyszlifowałem wszystko tak, że nic nie znać i po odpaleniu wskazówka na manometrze wyskoczyła od razu na 15 bar. Stąd moje pytanie: Jaka powinna być średnica otworu oznaczonego nr 8 na schemacie? Może ma ktoś z Was podstawę na wierzchu i zmierzyłby tę średnicę
Pozdrawiam!
Re: C4011 - remont kapitalny
: 25 lis 2021, 20:16
autor: Hubertus
Cześć!
Zakładaliście może ten wałek Zetorowski do C4011? Wchodzi bez problemu czy coś trzeba przerabiać?
https://www.benozastavka.cz/ceskenaradi ... -3513-4611
Re: C4011 - remont kapitalny
: 25 lis 2021, 20:43
autor: Ursus
Na forum już było to opisywane przez jednego z kolegów, musiałbyś zerknąć w tematy o C-4011.
Re: C4011 - remont kapitalny
: 26 lis 2021, 10:07
autor: Borekk17
Musisz trochę podszlifowac wałki poziome od kolumny aby kostką się zmieściła i nigdzie nie opierała o prowadnice kulek a tak to pasuje kręci się lżej w polu juz 2 sezon taki zestaw wytrzymał i nic złego się nie dzieje
Re: C4011 - remont kapitalny
: 26 lis 2021, 11:01
autor: szubinska
@Borekk17 W twoim C-4011 jest chyba układ kierowniczy od C-360 ?
Re: C4011 - remont kapitalny
: 26 lis 2021, 13:05
autor: Borekk17
U mnie jest kolumna z 60 . Ale juz kilka zestawów założyłem po ludziach i bardzo fajnie to chodzi
Re: C4011 - remont kapitalny
: 22 maja 2023, 12:47
autor: szubinska
Wałek poprzeczny zalecasz zakładać do C-4011 czy lepiej bez ?
Re: C4011 - remont kapitalny
: 22 maja 2023, 13:03
autor: szubinska
Ursus pisze: ↑25 wrz 2020, 12:07
Hubertus pisze: ↑08 wrz 2020, 21:00
Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
Teraz jakoś rzuciło mi się w oczy Twoje pytanie. Były blaszane, ja u siebie właśnie zmieniam z powrotem na blaszaną, bo kupiłem to już była żeliwna założona. Blaszane się łatwo wyginają i nie uszczelniają dobrze. Dlatego ja u siebie zrobiłem patent z dodatkowymi podkładkami z płaskownika 20x5 odpowiednio dopasowanego. Otwory wierciłem 8,5 mm, żeby ewentualna jakaś odchyłka nie komplikowała montażu. Śruby chyba M8x25 jak dobrze pamiętam i podkładki sprężynowe
Jak ten patent z płaskownikami się sprawdził po czasie? Czy pojawiło się jakieś zapocenie ? Zaje mi się że już widziałem takie rozwiązanie w jakimś silniku samochodowym, chyba było fabryczne.
Re: C4011 - remont kapitalny
: 22 maja 2023, 13:15
autor: Ursus
Sprawdził się połowicznie. Poprawiło to sprawę, ale przy kolejnej zmianie oleju będę składał na inną uszczelkę albo samego Reinza, bo ta co mam założoną mam wrażenie, że "przesiąka" delikatnie.
Re: C4011 - remont kapitalny
: 22 maja 2023, 14:33
autor: szubinska
Obecnie uszczelkę masz korkową ?