Strona 2 z 6
Re: Zetor 5945
: 05 paź 2020, 20:53
autor: MF362-2
Właśnie te ,,18,, szerokie kabiny też mi się nie podobają taki nieproporcjonalny jest traktor w połączeniu maski/kabina źle to komponuje
Re: Zetor 5945
: 18 lis 2020, 8:23
autor: Ursus
Re: Zetor 5945
: 19 lis 2020, 8:35
autor: Marian1231973
Dziękuję, to jeszcze z czasu kiedy sam nie potrafiłem dodać zdjęcia.
Kolejne fotki pokazują jak wiele trzeba zainwestować w estetykę ciągnika.
Jeszcze ciągnik nie ruszony, kula się po gospodarstwie przy pracach porządkowych ale niebawem rozbiórka, błotniki na Śląsk
, kabina do piaskowania, maska również do renowacji.
Zastanawia mnie silnik, miękka praca
, gorsze uruchamianie podczas chłodniejszych dni, jednak pracuje bardzo równo, mocy mu nie brakuje ale czemu nie może mieć więcej
i nie kopci, posiada lekki przedmuch. Zacznę od układu zasilania, głowice, a pewnie skończy się na tłok tuleja, ciśnienie na ciepłym silniku i niskich obrotach 2,5 czyli całkiem nie źle, wał i panewki są na pewno ok.
Re: Zetor 5945
: 19 lis 2020, 10:17
autor: Ursus
Moja C-4011 jest dowodem (i nie tylko ona), że wał i panewki mogą być poorane, a ciśnienie 3 atm trzymała
Re: Zetor 5945
: 19 lis 2020, 10:33
autor: Robertnet
Bardzo podobają mi się modele zetora **45 -
Życzę udanej pracy i gdybyś zmienił plany co do zetorka i chciał sprzedać to daj znać
Re: Zetor 5945
: 19 lis 2020, 18:24
autor: Marian1231973
Ursus pisze: ↑19 lis 2020, 10:17
Moja C-4011 jest dowodem (i nie tylko ona), że wał i panewki mogą być poorane, a ciśnienie 3 atm trzymała
Nie życz mi źle, być może Twoja C 4011 w Polsce przeżyła nie jeden eksperyment "złotych rączek", ich nigdy nie brakowało, np; podłożone pod panewki żyletki a nawet skóra itp.
Re: Zetor 5945
: 06 gru 2020, 23:10
autor: Marian1231973
Witam.
W końcu trochę czasu na coś przyjemnego, zdemontowałem pompę wtryskową wraz z wtryskiwaczami oraz głowice do sprawdzenia oraz ewentualnej regeneracji. Moje pierwsze ważne spostrzeżenia po odkręceniu pokryw zaworów, to luz zaworowy około 1 mm. Również może niepokoić nagar na końcówkach wtryskiwaczy oraz w komorze sprężania, nagar pochodzi z oleju
. Cieszy brak kołnierza na tulejach, zawory jeszcze w miarę, ogólny stan tych części nie najgorszy.
Odlany numer 6701 na bloku wskazuje na to, iż jest ten sam blok co w silnikach 6701 czyli modelach zetora 6711 i 6748 w modernizacji wcześniejszej, gdzie także średnica tulei wynosi 100 mm.
Re: Zetor 5945
: 07 gru 2020, 18:38
autor: Marian1231973
Skarby wróciły.
Niedługo montaż i uruchomienie.
Re: Zetor 5945
: 07 gru 2020, 18:45
autor: szubinska
A jak z wałem, korbowodami, tłokami ?
Re: Zetor 5945
: 10 gru 2020, 20:35
autor: Marian1231973
szubinska pisze: ↑07 gru 2020, 18:45
A jak z wałem, korbowodami, tłokami ?
Co nieco już wyżej opisywałem.
Na dzisiaj temat silnika zamknięty, złożyłem, twarda praca silnika wróciła, największa usterka to zbyt duży luz zaworowy.
Wymiana końcówek i tłoczków po regeneracji (nowe niedostępne do tego typu pompy), odświeżenie głowic i prawidłowy luz zaworowy po regulacji daje miłe dźwięki dla ucha
i też zapala od strzała. Nie mam powodu dla grubszego remontu silnika.
Zdjąłem błotniki (nowe zamówione), teraz czas na kabinę i resztę blach.
Niedługo nowe fotki po myjni samego "body"
Re: Zetor 5945
: 11 gru 2020, 20:37
autor: Marian1231973
Dzisiaj kabina spadła, czeka na swój czas.
Teraz przed całkowitym demontażem reszty blach, poprawię dopasowanie maski żeby już później nie kombinować.
Nr silnika odczytany 5901-.... zgadza się z tabliczką. Jest ok
Re: Zetor 5945
: 12 gru 2020, 9:18
autor: chrapek3011
Obejrzałem ich tyle sztuk i jeszcze się nie trafiło,żeby przyszedł zza granicy z przełożonym silnikiem albo innym głównym podzespołem.Są dwie możliwości...albo jest na chodzie albo nie.
Re: Zetor 5945
: 13 gru 2020, 20:40
autor: Marian1231973
chrapek3011 pisze: ↑12 gru 2020, 9:18
Obejrzałem ich tyle sztuk i jeszcze się nie trafiło, żeby przyszedł zza granicy z przełożonym silnikiem albo innym głównym podzespołem. Są dwie możliwości...albo jest na chodzie albo nie.
I to jest główna zaleta ciągników z zagranicy.
Re: Zetor 5945
: 13 gru 2020, 22:15
autor: chrapek3011
!4 tysi też daliśmy za swojego 5748...i te ceny cały czas tak chodzą przy tendencji raczej zwyżkowej...
Re: Zetor 5945
: 17 gru 2020, 17:03
autor: MF362-2
Nie było problemow z regeneracja pompy wtryskowej?
Re: Zetor 5945
: 17 gru 2020, 22:10
autor: Marian1231973
MF362-2 pisze: ↑17 gru 2020, 17:03
Nie było problemow z regeneracja pompy wtryskowej?
Mój pompiarz, były pracownik "Zakład Naprawczy Mechanizacji Rolnictwa" twierdzi, iż tłoczki już są niedostępne dlatego regenerował przez nakładanie a później szlifowanie, regulatora nie dotykał ponieważ praca silnika była i jest bardzo równa. Tego typu pompy jak mówi, były tylko w zetorach 59.. i 69.., czyli przez okres 3 lat tej modernizacji, różnią się od innych choćby sprzęgiełkiem, innej nie założysz albo będzie to bardzo utrudnione. Następne, nowsze to zetor 70.., tu z częściami raczej nie ma problemu.
Mimo pewnych trudności, regeneracja tej pompy i wymiana końcówek wtryskiwaczy to koszt 400 zł.
Re: Zetor 5945
: 18 gru 2020, 9:23
autor: chrapek3011
Inna pompę zetorowską da się założyć tylko nie da się kąta poprawnie ustawić bądź w ogóle.Różnica tkwi tylko w elemencie sprzęgiełka na samej pompie wtryskowej.Ten podwójny wpust jest inaczej usytuowany względem klina.Tylko tyle.
Re: Zetor 5945
: 21 gru 2020, 17:25
autor: MF362-2
Trochę mnie to zmartwiło
Ponieważ szukam silnika Zetora interesowały mnie właśnie te silniki że starym typem pompy wtryskowej. 7011 już miał Motorpala jak 7211?
Re: Zetor 5945
: 21 gru 2020, 19:35
autor: chrapek3011
Tak właśnie.
Re: Zetor 5945
: 23 gru 2020, 20:28
autor: Marian1231973