Projekt Ursus!

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

Witam, chciałbym się podzielić projektem który aktualnie buduję. Nie jestem pewien czy komuś to przypadnie do gustu bo jednak o oryginale nie będzie tu mowy :D
Baza:
Bazą projektu jest mój ursus , którego składałem razem z dziadkiem z części od grudnia 2016 do września 2018.

Zaczynając od przodu .

-Przednia oś : Przednia oś kupiłem i pochodzi niby od c360. Jest to wspornik wraz z płaską belką. Półośki to pomysł mojego dziadka . Są to wysuwne od 4011 które są obcięte i dopasowane do wysuwnych z 60 tak aby ciasno weszło.Całość pospawana przez firmę która na co dzień spawa łyżki do koparek więc myślę , że całość jest zrobiona zgodnie ze sztuką , ponieważ przez ostatni czas ciągnik nie miał lekko i wszystko działa i nie było z tym problemu.Opoki również nie wykazują zużycia więc jest okej :D Wszystkie elementy miękkiego przodu złożone z tego co było w domu z zapasów zgromadzonych przez dziadka.

-Silnik: Silnik zakupiony kupę lat temu na złomie. Był kompletny i nigdy nie pracował w ciągniku. Po filtrach oleju sądzę , że jest to silnik od 4011. Jedynym elementem który był zabrany od tego silnika to wał który był pilnie potrzebny do innej 60 :D Jedynymi nowymi elementami są panewki , pierścienie firmy prima i tuleje mahle i parę drobiazgów typu końcówki wtrysków nowe pokrywki zaworów itd. Reszta elementów została z "epoki", po prostu albo została zregenerowana albo nie wykazała zużycia :) Jedynym mankamentem silnika są pęknięcia pomiędzy tulejami.. Nic z tym nie robiłem bo zostało to naprawione na zasadzie wstawienia "kołków" i zostało to naprawione zgodnie z chyba technologią tamtych lat i skoro kiedyś to chodziło to miałem nadzieję że zadziała i teraz. :D Nie myliłem się .. Silniczek działa do dnia dzisiejszego jak żyleta.

-Skrzynia biegów , tylny most i zwolnice: Od c 360 kupione u handlarza nie kompletne. Wymienione łożyska i elementy które wymagały wymiany.

-Podnośnik: Od c360 również kupiony od handlarza , zregenerowany.

Reszta co się dało to nowe ... od hamulców i osprzętu silnika , tylnych zaczepów , cięgieł ,pneumatyki i elektryki aż po kabinę i 2 nowe felgi przednie i 4 oponki..
Maskę chciałem zawsze od 4011 więc dorwałem od 4011 :D

Tak wyglądał po złożeniu :D



Obrazek



Obrazek

Teraz najlepsze .. Dlaczego rozebrałem taki piękny ciągnik? Rozebrałem dlatego że wyszło dużo kwiatków takich jak np. podnośnik który normalnie bez obciązenia podnosi a gdy dostanie obciążenie to już nie... Skrzynia albo dyfer hałasuje niemiłosiernie .. Gdy puszczę ciągnik z gazu na 5 biegu to jest taki jak by świst , gwizd? Nie wiem sam do końca jak to nazwać. No i ogólnie jest teraz moda na udoskonalanie tych sprzętów i chciałbym trochę go unowocześnić i zrobić że tak powiem po swojemu :D 8-) . Myślę że jest tutaj na tym forum miejsce dla ludzi takich jak ja, którzy nie chcą do końca oryginału :)

Modyfikacje które chce wykonać to dużo drobnych rzeczy ale są i takie jak np , skrzynia od zetora z serii 4718 + koło talerzowe zetoroskie.
Zapraszam do śledzenia projektu ;) Serdecznie pozdrawiam!
szybki
Posty: 328
Rejestracja: 14 wrz 2013, 23:26

Re: Projekt Ursus!

Post autor: szybki »

Witam i gratuluje złożenia takiego sprzętu wygląda zapewne tak jak chce właściciel żeby wyglądał, mi sie podoba i będę śledził temat ,ta przednia oś myśle ze to fajna modyfikacja powodzenia
Awatar użytkownika
maly-agro
Posty: 368
Rejestracja: 25 lip 2008, 12:50

Re: Projekt Ursus!

Post autor: maly-agro »

Jesteś pewien, że skrzynia od 4718 będzie pasować do tyłu od C360?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Ursus »

Będziemy się przyglądać :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
hubertc360
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2021, 10:23

Re: Projekt Ursus!

Post autor: hubertc360 »

zaciekawiło mnie będę śłedził :)
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

Dzięki za zainteresowanie tematem!! :)
Chwilowo przygotowuje elementy do składania.Zaczynam od przedniej osi.Stwierdziłem , że jak już tak daleko rozebrane to będzie jeszcze raz przejrzane prawie wszystko aby już być pewnym sprzętu :) Półośki już w podkładzie i w kolorze docelowym tam gdzie nie będzie dostępu po złożeniu :D

Tutaj gotowy produkt 8-)

Obrazek
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

maly-agro pisze: 15 kwie 2021, 1:08 Jesteś pewien, że skrzynia od 4718 będzie pasować do tyłu od C360?
No właśnie sam nie wiem.. Dopiero będę chciał jechać to obejrzeć jak to wszystko wygląda w sensie mocowania itd.Widziałem środek i jest naprawdę w super stanie . Pochodzi z importu i jest do kupienia w dobrej kasie i stwierdziłem , że jeżeli podejdzie to zakładam taką :D
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Projekt Ursus!

Post autor: chrapek3011 »

Bez ogłądania...powiem od razu,że skrzynia od 4711/18 nie będzie pasować.Pomijając wnętrzności gabarytowo jest mniejsza.Ale kompletny dyfer z Zetora od pochodnych 4011 wzwyż można bez problemu wrzucić w obudowę mostu 360.
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

chrapek3011 pisze: 15 kwie 2021, 19:42 Bez ogłądania...powiem od razu,że skrzynia od 4711/18 nie będzie pasować.Pomijając wnętrzności gabarytowo jest mniejsza.Ale kompletny dyfer z Zetora od pochodnych 4011 wzwyż można bez problemu wrzucić w obudowę mostu 360.
Ooo dzięki wielkie za informacje ! Na pewno przydatne 8-) Będzie trzeba szukać innej . Problem jest w tym , że mógłbym wyremontować moją skrzynię tylko ma pęknięcie które niby przez te 2 lata jeżdziło ale nie wiem czy na dłuższą metę wytrzyma i nie będzie pękać dalej. Chciałbym jednak zainwestować w coś od zetora . Może ktoś z Was ma jakieś informacje co można spokojnie zaadoptować do mostu od 60? :D
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Ursus »

A co to za pęknięcie? W którym miejscu?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

Ursus pisze: 16 kwie 2021, 7:49 A co to za pęknięcie? W którym miejscu?
A no właśnie takie :|


Obrazek

Obrazek



Ta skrzynia raczej kwalifikuje się do wymiany i nawet nie chce już jej robić :D . Pozostaje albo coś od zetora albo jak się trafi w fajnym stanie i najlepiej oryginalna nie grzebana od 60 w co raczej wątpię ale może coś .. :)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Projekt Ursus!

Post autor: chrapek3011 »

Radziłbym szukać jakieś 355/360 z zachodu...jest dużo firm co sprowadzają i rozbierają na części.Sam korzystam i polecam.
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

Coś się zaczyna dziać ... :D
Piasty już złożone . Wpadły nowe łożyska codex i nowe piasty i pare drobiazgów . Reszta elementów kupiona nowa 2 lata temu i nie wykazywała zużycia . Wytoczone nowe pierścienie do małej modyfikacji uszczelnienia piasty ;)

Powoli działamy :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

Drążek poprzeczny kupiony nowy 2 lata temu również w stanie idealnym , jedynie gumy wymienione na nowe :)


Obrazek

Obrazek
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

Czas na wspornik :D
Otwory rozwiercone na nieco większe tulejki dlatego ,że było małe jajko ;)
Następnie zamontowany blok smarowniczy i przewody aby na przyszłość ułatwić smarowanie. :D
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Ursus »

Dla dwóch smarowniczek blok? :D Nieźle :D Schylać się nie chce hehe
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Dawidek
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwie 2021, 19:12

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Dawidek »

Haha człowiek jakiś taki leniwy :D . Mam dwie inne 60 , które ciężko pracują i jak w sezonie trzeba szybko przesmarować to musze się kłaść na podwórku i kombinować bo znając życie warsztat wiecznie zajęty :lol: Pozdrawiam ! :)
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 298
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Marian1231973 »

Podczas smarowania polecam odciążyć sworzeń poprzez dźwignięcie przodu ciągnika lewarkiem. Smar dotrze tam gdzie powinien.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Ursus »

Teoretycznie mają tuleje kanały, które powinny zapewnić smar od spodu, ale ja też zawsze przód unoszę do smarowania - potem kołami lewo prawo, ładnie się wszystko układa.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 298
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

Re: Projekt Ursus!

Post autor: Marian1231973 »

Właśnie, rowek smarowniczy. Nie zawsze.
Przykład; zetor 5945 gdzie największe zużycie tulejki po przeciwnej stronie otworu smarowniczego.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
ODPOWIEDZ