SAM - uszczelnianie silnika 1CA90

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
jasiek19
Posty: 2
Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:20

SAM - uszczelnianie silnika 1CA90

Post autor: jasiek19 »

Witam.
Od klilku dni jestem posiadaczem SAM'a z silnikiem Andorii 1CA90.
Silnik poza wyciekami oleju chodzi bardzo dobrze.
Ma jeszcze jedna wade. Otóż posiada nieszczelność miedzy cylindrem a głowicą od strony koła zamachowego. Jak wyglada sprawa z uszczelnieniem w tym miejscu?
Posiadam juz kpl. uszczelek i powoli chce sie za to zabrac.
Czy posiada ktos instrukcje napraw tego silnika? albo chcociaz skan katalogu z cylindrem?
Z góry dziekuje za pomoc.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: SAM - uszczelnianie silnika 1CA90

Post autor: oman7 »

Między głowicą a cylindrem jest uszczelka aluminiowa jednorazowego użytku (no można ją dwa razy użyć ale trzeba ją obrócić o 180 stopni).
Z drugiej strony to bardzo dziwne że cieknie ci olej między głowicą a cylindrem.
Nie poszła Ci uszczelka pod pokrywą klawiatury?
jasiek19
Posty: 2
Rejestracja: 26 wrz 2013, 19:20

RE: SAM - uszczelnianie silnika 1CA90

Post autor: jasiek19 »

Dziekuje za szybka odpowiedz.
Co do nieszczelnosci miedzy cylindrem a glowica to chodzi mi o przedmuch. Wyrzuca mi tamtedy spaliny co pa pewnie tez na kompresje. ale mimo to traktorem da sie "normalnie" jezdzic. Komplet uszczelek juz mam i tak tez myslalem ze to ten aluminioy pierscien. Mam rowniez miedziane o gr 0,1 i 0,5 mm one maja byc pod cylindrem? maja byc zalożone obie? czy od czegos zalezy ich uzycie?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: SAM - uszczelnianie silnika 1CA90

Post autor: oman7 »

Aaaa to teraz wszystko jasne że to jest na uszczelce pod głowicą.
No i pewnie że ma wpływ na moc silnika.
Miedziane uszczelki wkłada się pod cylinder ale ich użycie jest uzależnione od wysokości komory spalania,która to w tym silniku wynosi 0,75mm.
A więc demontujesz głowice mierzysz komorę spalania za pomocą dwóch suwmiarek czyli jedną suwmiarkę kładziesz na cylindrze na płasko a drugą suwmiarką mierzysz głębokościomierzem wysokość komory spalania.
Oczywiście tłok musi być ustawiony w pozycji GMP na kole zamachowym.
Oglądnij sobie ten filmik tam jest wszystko wyjaśniane.
Jest pokazany 2CA90 ale zasady są te same co w 1CA90.
http://www.youtube.com/watch?v=6nDOkNZGOz4

:D
djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: SAM - uszczelnianie silnika 1CA90

Post autor: djhavay »

Koledzy odgrzebuję temat uszczelnienia silnika 1ca90. Otóż mam problem,gdyż sąsiad przyniósł mi do naprawy ten silnik i podczas rozbierania okazało się że nie ma w nim uszczelki pod głowicą ,ale pomyślałem że może jak sąsiad go rozbierał to wyrzucił starą.Naprawiłem usterkę i teraz chciałem go poskładać , myślałem żeby zamówić części w Andorii, szukam w katalogu części od tego silnika i tam w ogóle nie występuje uszczelka pod głowicę, szukam w sklepie andorii- też nie ma -zadzwoniłem więc do nich myśląc, że może mi coś powiedzą ,a tram pani mówi mi że w tym silniku nie występuje uszczelka pod głowicą gdyż tam jest połączenie "gładź do gładzi". Czy to jest prawda? Pierwszy raz spotykam się z czymś takim ,żeby nie było uszczelki pod głowicą . W S301D jest właśnie taki pierścień aluminiowy,no ale tam i cylinder i głowica jest żeliwna, a tutaj aluminium. Proszę o wypowiedź i opinie osób ,które faktycznie miały do czynienia lub robiły ten silnik. Czy faktycznie w tym silniku nie ma uszczelki pod głowicą?
jjanusz
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2009, 9:51

RE: SAM - uszczelnianie silnika 1CA90

Post autor: jjanusz »

Nie ma tam uszczelki
jakubjj
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2019, 23:29

Re: SAM - uszczelnianie silnika 1CA90

Post autor: jakubjj »

Jak go uszczelnić bez uszczelki bo jej nie było a nie da sie już kupić?
ODPOWIEDZ