Witam.
Mojego Sam-a odziedziczyłem kilka lat temu. Jeżdżę nim sporadycznie 2-3 razy w roku. Silnik to S231 zdaje się że 15, ustawiony tak , że z przodu odprężnik a korba po prawej stronie (patrząc od przodu).
Mam kilka pytań takich eksploatacyjnych. Może ktoś zechce pomóc:
1. Koła przednie 5.60- 15 Stomil. Chciałbym je wymienić na nowe. Dętkę pewnie dokupię natomiast patrząc po stronach intern. nie mogę znaleźć takiej opony. Czy ktoś ma może takie? I na jakie je wymienić?
2. Dwa lata temu jedna z zaślepek w głowicy puściła wodę, dobrze że pod domem a nie gdzieś dalej. Założyłem nową (na silikonie + zakleiłem klejem do metalu), wymieniłem olej. Czy te zaślepki są niezbędne? Bo może można by je dla pewności zaspawać? Są nawet jakieś elektrody do żeliwa.
3. Pokrętło co podaje dawkę paliwa na początku rozruchu nie odbija. Przykręcony jest 2 śrubami na uszczelce do korpusu silnika. Jak na razie to tak jeżdżę ale czy można tak dłużej? Ewentualnie jak to po kolei naprawić?
4. Przy temp. zewn np. 15 st. nie zapali na zimno. Muszę zalać go gorącą wodą i chwilę poczekać. W związku z tym, od razu można zalać gorącą (wrzącą?) wodą? Czy ma to wpływ na kadłub silnika? Nic nie pęknie? Czy stopniowo: najpierw ciepłą, spuścić i bardziej gorącą zalać. Może ma to związek z pkt. 3 tzn. zablokowanym pokrętłem.
Pozdrawiam
S231 prośba o pomoc
RE: S231 prośba o pomoc
1. Z kołami możesz mieć kłopot jeśli to nietypowy wymiar, może warto zmienić obie opony na bardziej dostępne lub całe felgi na 16".
2. Nie wiem po co są te zaślepki, ale skoro są to niech będą, fabryka coś miała na celu.
3.
4. Wlej wrzątek do zimnej szklanki .... Pęknięcie materiału jest spowodowane znaczną różnica temperatur co wywołuje nierównomierne kurczenie się lub rozszerzanie materiału. Nie ma tu znaczenia czy jest to z zimnego w gorące czy z gorącego w zimne. Zalewaj ciepłą wodą, a nie wrzątkiem. Nie bardzo umiem doradzić jak ciepłą. Chodzi o to by nie było znacznej różnicy. Jak na dworze będzie - 30 a Ty wlejesz wodę + 60 to coś może strzelić. Jak przy + 15 wlejesz tę samą wodę + 60 to nic się złego nie stanie.
2. Nie wiem po co są te zaślepki, ale skoro są to niech będą, fabryka coś miała na celu.
3.
4. Wlej wrzątek do zimnej szklanki .... Pęknięcie materiału jest spowodowane znaczną różnica temperatur co wywołuje nierównomierne kurczenie się lub rozszerzanie materiału. Nie ma tu znaczenia czy jest to z zimnego w gorące czy z gorącego w zimne. Zalewaj ciepłą wodą, a nie wrzątkiem. Nie bardzo umiem doradzić jak ciepłą. Chodzi o to by nie było znacznej różnicy. Jak na dworze będzie - 30 a Ty wlejesz wodę + 60 to coś może strzelić. Jak przy + 15 wlejesz tę samą wodę + 60 to nic się złego nie stanie.
RE: S231 prośba o pomoc
Jeżeli to pokrętło jest w "pozycji załączonej" to cały czas jeździsz na zwiększonej dawce paliwa nie jest to szkodliwe dla silnika ale bardzo nie służy twojemu portfelowi bo silnik spala więcej paliwa odkręć to pokrętło i napraw sprężynkę która w nim jest.
Co do uruchamiania silnika w temp.15 st. to masz przestawiony kąt wtrysku i musisz to ustawić nawet może masz uszkodzoną rolkę na palcu popychacza pompy musisz to zweryfikować.
Do tego dorzucę jeszcze nie szczelne zawory w głowicy.
Aby potwierdzić zawory spróbuj zapalić silnik wlewając olej do kolektora ssącego 5ml czystego oleju silnikowego.Najlepiej odkręć filtr powietrza razem z kolankiem wsadź strzykawkę jak najbliżej zaworu ssącego.Nie zalewaj silnika przy tej próbie ciepłą wodą tylko spróbuj zapalić na zimnej wodzie.
Co do uruchamiania silnika w temp.15 st. to masz przestawiony kąt wtrysku i musisz to ustawić nawet może masz uszkodzoną rolkę na palcu popychacza pompy musisz to zweryfikować.
Do tego dorzucę jeszcze nie szczelne zawory w głowicy.
Aby potwierdzić zawory spróbuj zapalić silnik wlewając olej do kolektora ssącego 5ml czystego oleju silnikowego.Najlepiej odkręć filtr powietrza razem z kolankiem wsadź strzykawkę jak najbliżej zaworu ssącego.Nie zalewaj silnika przy tej próbie ciepłą wodą tylko spróbuj zapalić na zimnej wodzie.
RE: S231 prośba o pomoc
Zaślepki w głowicy, to są bezpieczniki przed rozsadzeniem głowicy przez mróz. Zamarzająca woda najpierw wywali zaślepkę i lód ma ujście na zewnątrz. Zaspawana nie spełni swojej roli, ale do pracy silnika nic nie ma to do rzeczy.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
RE: S231 prośba o pomoc
Silnik s- 231 to 12 KM
Zaślepki są między innymi po to aby w razie zostawienia silnia z wodą ,jakby nagle zapomniano zlać wodę w duże mrozy po prostu wywaliło je nie uszkadzając bloku.
Pokrętło służy do włączania dawki rozruchowej dla silnika aby lepiej odpalał.
Możesz także wspawać nakrętkę w kolektor ssący i wkręcić świece żarowe z c -330 i zapali przy temperaturze minusowej dużo lepiej .
Jak nie za bardzo chce palić przy +15 to zbliża się remont kapitalny , a co najmniej sprawdzenie pompy i wtryskiwacza.
Czym się różnią silnika s 231 i 1hc 102 ?
Różnica w mocy polega na innej pompie paliwa czy koncie wtrysku ?
Zaślepki są między innymi po to aby w razie zostawienia silnia z wodą ,jakby nagle zapomniano zlać wodę w duże mrozy po prostu wywaliło je nie uszkadzając bloku.
Pokrętło służy do włączania dawki rozruchowej dla silnika aby lepiej odpalał.
Możesz także wspawać nakrętkę w kolektor ssący i wkręcić świece żarowe z c -330 i zapali przy temperaturze minusowej dużo lepiej .
Jak nie za bardzo chce palić przy +15 to zbliża się remont kapitalny , a co najmniej sprawdzenie pompy i wtryskiwacza.
Czym się różnią silnika s 231 i 1hc 102 ?
Różnica w mocy polega na innej pompie paliwa czy koncie wtrysku ?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 mar 2014, 10:29
RE: S231 prośba o pomoc
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Mina mi zrzedła na wieści o kapitalnym remoncie a co najmniej na kilku rzeczach do sprawdzenia. Ze wszystkich porad to spróbuję z pokrętłem i wstrzyknięciem oleju a reszta to dla mnie czarna magia ze sprawdzaniem bo się na tym kompletnie nie znam. Będę miał problem żeby kogoś znaleźć.
RE: S231 prośba o pomoc
Wizualne roznice pomiedzy S-231 a 1HC102 to wyzsze zbiorniki -paliwa i wody,okolo 10 cm.S-231 ma max.1800 obr.na minute i 12KM,ten drugi ma 2200 obr. i 15 KM.Nie zauwazylem roznic w ukladzie zasilania,pompa wtryskowa jest taka sama,roznica-to raczej nastawa zakresu maksymalnych obrotow na regulatorze na poziomie tych 2200 na minute.