Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d9 ... 1d3dd.html
Którą z szajb zmienić i jaki rozmiar wybrać żeby był wolniejszy a zarazem mocniejszy ??
Dodam że prędkość maksymalna na chwile obecną niezbadana, na połowe gazu to ok 40 k/h ;D
Którą z szajb zmienić i jaki rozmiar wybrać żeby był wolniejszy a zarazem mocniejszy ??
Dodam że prędkość maksymalna na chwile obecną niezbadana, na połowe gazu to ok 40 k/h ;D
- damian223311
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 lis 2013, 15:57
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Żeby był mocniejszy musisz tą szajbę która daje napęd zastąpić mniejszą ,lub tą która odbiera zmień na większą
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Na oko ze zdjęcia widzę że masz przełożenie 1:1.
Musisz zmniejszyć koło pasowe na silniku o połowę z obecnej średnicy którą masz.
Pierwsza skrzynia biegów to chyba jest żukowska prawda?
Musisz zmniejszyć koło pasowe na silniku o połowę z obecnej średnicy którą masz.
Pierwsza skrzynia biegów to chyba jest żukowska prawda?
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Skrzynia i most to star 28 mam drugą zapasową Ogólnie to jak będzie łatwiej zmienić tą przy silniku czy tą na dole ??A i jeszcze jedno jeżeli zmniejsze szajbe przy silniku o połowe , czy różnica będzie znaczna ??
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
No pewnie że tak bo zwiększysz sobie moment obrotowy dwa razy.
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Zmniejszysz koło pasowe na silniku o połowę to zmniejszysz prędkość finalną również o połowę. Musisz jednak wziąść pod uwagę, że małe koło pasowe to mała powierzchnia przylegania paska klinowego i duża możliwość wystąpienia poślizgu. Tym bardziej, że moment obrotowy zwiększasz właśnie na tym kole. Bardzo często w Samach stosowano tutaj przekładnię łańcuchowa. Jednak łańcuch też nie wytrzyma długo takiego obciążenia, tym bardziej na sucho.
. Najlepiej byłoby zwiększyć przełożenie na moście, lub tuż przed nim. Tym sposobem oszczędzisz układ pasków klinowych i przede wszystkim sprzęgło no i skrzynię. Po to właśnie w traktorach i ciężarówkach stosowane są tzw zwolnice, które przy stosunkowo niewielkich momentach na skrzyni i sprzęgle dają potężny moment wyjściowy na koła.
. Najlepiej byłoby zwiększyć przełożenie na moście, lub tuż przed nim. Tym sposobem oszczędzisz układ pasków klinowych i przede wszystkim sprzęgło no i skrzynię. Po to właśnie w traktorach i ciężarówkach stosowane są tzw zwolnice, które przy stosunkowo niewielkich momentach na skrzyni i sprzęgle dają potężny moment wyjściowy na koła.
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Gdzieś się spotkałem z taką informacją że dla pasków 17 minimalna średnica koła pasowego to 12cm przy mniejszej będą się szybciej zużywać i jak koledzy wspominali może występować poślizg. Nie wiem jakie są u ciebie przełożenia na skrzyni i moście ale ja mam sama na skrzyni, moście i kołach od stara 66 plus przekładnia kątowa od C330 (przełożenie 2,5/1 ) na silniku S-320 i przekładni mam takie same koła pasowe. Jak dla mnie prędkości są prawie idealne na 1 wolny jak żółw a na 5 to gdzieś do 20 km/h może się rozpędzi chociaż nie sprawdzałem tego dokładnie.
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Przekładni kątowej nie zamontuje ponieważ silnik stoi na poperek ;D
A co do szajby to proszę macie obrazek :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ca ... d1b1d.html
Ma 19 cm ,a co do ślizgania to wątpię napinacz przy odrobinie sprytu napina paski aż trzeszczą
Nie wiem gdzie dostać taką szajbeczkę Zapewne będę musiał ją gdzieś dorobić
A co do szajby to proszę macie obrazek :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ca ... d1b1d.html
Ma 19 cm ,a co do ślizgania to wątpię napinacz przy odrobinie sprytu napina paski aż trzeszczą
Nie wiem gdzie dostać taką szajbeczkę Zapewne będę musiał ją gdzieś dorobić
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Tak widziałem jak masz silnik ustawiony, wspomniałem tylko że u siebie mam przekładnie o takim przełożeniu i jest dobrze. Ja mam na 2 paski i też dają rade z tym ze mam większe szajby.
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
To chyba lepiej tą na dole zmienię na mniejszą
A czy są same pozytywy tej zamiany ? tzn zmaleje prędkość i wzrośnie moment obrotowy a czy są jakieś minusy ??
A czy są same pozytywy tej zamiany ? tzn zmaleje prędkość i wzrośnie moment obrotowy a czy są jakieś minusy ??
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Widzę Kolego , że masz pewne braki z podstawowymi zasadami mechaniki. Nie obraż się, ale lepiej sam nie zabieraj się za tę robotę.
.
.
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
A no tak na większą pomyliłem się No może nie jestem wybitnym mechanikiem ale na podstawach się znam ostatnio nawet olej i filtr paliwowy sam wymieniłem
O zrobieniu świateł nie wspomnę ;p
Narazię ogranicze się do poszukiwań większej szajby na dół a później wezme się za wymianę
A mam jeszcze jedno pytanie czy płaski tłumik z ursusa c360 nie będzie zakłócał przepływu spalin no i w konsekwencji silnik nie będzie się dusił ??
O zrobieniu świateł nie wspomnę ;p
Narazię ogranicze się do poszukiwań większej szajby na dół a później wezme się za wymianę
A mam jeszcze jedno pytanie czy płaski tłumik z ursusa c360 nie będzie zakłócał przepływu spalin no i w konsekwencji silnik nie będzie się dusił ??
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Będzie dobry ten płaski.
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Kolego Zwalo wtrące się w temat ja przy moim esiku s301d miałem tą samą średnice kół na silniku i na skrzyni traktorek był szybki ale słabszy.Więc koło pasowe na silniku pozostawiłem ale za to na skrzyni żuk która mam założyłem wieksze koło odrazu zauwazalna róznica w mocy.Tak jak kolega oman7 pisze zwiększa się moment obrotowy.
http://www.fotosik.pl/u/pawlo30/zdjecie ... m/1457293
to mój traktorek w starym wygladzie zapomniałem dodać że silnik w tej chwili jest obrucony i szajba znajduje sie na wałku rozrządu tez duzoto dało w sile a szajba jest taka na skrzyni jak widac na fotkach.
http://www.fotosik.pl/u/pawlo30/zdjecie ... m/1457293
to mój traktorek w starym wygladzie zapomniałem dodać że silnik w tej chwili jest obrucony i szajba znajduje sie na wałku rozrządu tez duzoto dało w sile a szajba jest taka na skrzyni jak widac na fotkach.
RE: Jak sprawić żeby sam był wolniejszy ??
Jedynie zmiana kół. Ewentualnie zrób jak u mnie i zmień układ na zwolnice na końcu napędu, pozbywasz się pasków i jest to rozwiązanie bez wad:
https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... ad_id=8391
http://img19.olx.pl/images_tablicapl/15 ... ronowo.jpg
https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... ad_id=8391
http://img19.olx.pl/images_tablicapl/15 ... ronowo.jpg