Sam s301d-Problem z silnikiem.

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Witam Jestem tu nowy.Mam sama z silnikiem s301d a skrzynia z mostem od ursusa c-308 ursus został przerobiony na 4 kołowy ciągnik.
Mam taki problem ponieważ wykręciłem pompę paliwową aby ją wyczyścić ponieważ listwa zębata bardzo ciężko było ją ruszyć no i poskładałem i połamała mi się sekcja więc znalazłem u siebie sekcje która była prawie ta sama oprócz tego że sekcja miała większą średnice i gdy wykręcę tą złączkę do której jest przykręcony przewód od wtryskiwacza to paliwo leci samo z siebie a gdy przykręcę to paliwa nie podaje.Czy to może być spowodowane tym że sekcja w wewnątrz jest większa razem z tym wałkiem ?
Mam jeszcze jeden problem :
Ustawiam wał korbowy na znak pt2000 i chcę ustawić śrubę od popychacza aby była 5 mm ok poniżej obudowy popychacza lecz gdy wkręcę max to jest równo z obudową popychacza.
Gdy jest wał na znaku pt2000 to najwyższy ten grzybek czy położenie tego na wałku rozrządu ma być pod popychaczem pompy wtryskowej ?
Przepraszam ale niestety nie znam jeszcze wszystkich nazw części.*tongue*
Bo nie wiem czy mam wymieniać sekcje na oryginalną.Pilne.



Nie wie nikt o co chodzi z tym popychaczem ? *bye*
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Znaczy jak, jak nie ma dodanego gazu i kręci Pan wałem to podaje paliwo, jak doda się gaz to nie leci?

A, zaworek zwrotny na końcu pompy jest źle złożony, na youtube jest film jak ją poprawnie złożyć.
Tutaj masz link:https://www.youtube.com/watch?v=l7aJny69f3w
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Od razu proszę nie pisać "PAN" mam 16 lat.Paliwa w ogóle nie podaje.Ani gdy jest dodany gaz ani nawet gdy nie jest włączony.Pompę dzisiaj zdemontowałem i rozebrałem i zamówiłem sekcje+zaworek zwrotny oryginalne do tego modelu i zobaczy się.Ale mam właśnie taki problem że nie da się wyregulować kąta wtrysku,wie ktoś jaka może być przyczyna ?
Jeszcze raz napiszę jak ustawiam :
1.Ustawiam znak "pt2000" na przeciwko strzałki.
2.Wyciągam popychacz wkręcam śrubę do końca wkładam popychacz i jest równo z kołnierzem (obudową) popychacza a powinno być 5,4 mm poniżej.Nie wie ktoś jak to wyregulować ?
Bo przed wyciągnięciem pompy paliwo podawała najprawdopodobniej i nie wiem jak to wtedy było ustawione.



Na śrubie od popychacza jest kontra 5 mm może ją wykręcić i wkręcić samą śrubę ?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Kąt wtrysku ustawia się śrubą z kontrą, na popychaczu, wykręcając przyśpieszasz wtrysk, wkręcając spowalniasz.

Ja ustawiałem to takiemu dziadkowi, ale w silniku 1ca90, podobnym pod względem konstrukcyjnym, tylko tam podkłada się podkładki pompę.

Jak pompa nie będzie podawać paliwa, to nigdy kąta nie ustawisz.

Mogę pisać Pan, jestem o rok młodszy. *flower*
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Wiem że się ustawia pod śrubą.Gdy silnik jest w punkcie pt2000 to płaszczyzna śruby ma być 5,4 mm od płaszczyzny obudowy popychacza ale się nie da tak ustawić gdy wkręcę śrubę z kontrą max to jest ok 0.5 mm poniżej a ma być 5,4 mm.I sprawdzałem tą nakrętkę co się kontruję tą śrubę i ma ona 5 mm więc gdybym tą nakrętkę (kontrę ) wykręcił i wkręcił samą śrubę to by było 5,4 mm ok.To chyba jest jedyne wyjście.

O widzę że jest ktoś kto ma podobny wiek jak mój. :D
Myślałem że są tu tylko starsze osoby.



Miał już ktoś taki sam problem z popychaczem ?
Chyba nie ma innego wyjścia tak jak napisałem aby wykręcić nakrętkę ?
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Nakrętka pozostaje do zablokowania śruby tej w środku, ją wykręcasz, i dokręcasz kontrę do popychacza, żeby śruba się nie mogła wykręcić, bądź wkręcić.

Znaczy że wystaje za dużo?

Silnik pracował przed tą rozbiórką?
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Silnik stał ok 30 lat i teraz przyszedł mi pomysł aby go uruchomić.Wystaje za dużo ale gdy wkręcę bez kontry śrubę to będzie ok raczej bo tak to jest 0.4 mm a kontra ma ok 5 mm więc gdybym bez kontry wkręcił śrubę to by było 5,4 mm.



Bo jutro przyjdzie mi sekcja i zaworek i nie chce zepsuć sekcji bo gdy będzie za dużo wystawać śruba to może mi ten wałek czy co to jest co pracuje w sekcji połamać.



A te 30 lat temu silnik chodził.(Wujka się pytałem.)
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Nie przykręcaj pompy, przytrzymaj lekko ręką, i przekręć wałem, jak nie wypcha pompy, to wykręć śrubę dalej, aż do momentu jak wypcha, i potem ją cofnij, zęby sekcji nie uszkodzić.

Odpowietrz pompę, tylko porządnie, i sprawdzaj kąt wtrysku, pierwszy ruch paliwa, to początek tłoczenia.

Ustaw tak, żeby podawał dokładnie w punkcie początku tłoczenia.

Potem jeszcze zostanie Ci dawka paliwa, a wtrysk sprawdzałeś?
Może być zapieczony, i nic nie da nawet dobra pompa.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Wtrysk sprawdzałem jest w bdb stanie jak na taki długi okres stania.Dzięki za pomoc jutro będę się z tym bawił.Nie wiem o co chodzi "potem cofnij" ?
Bo resztę kumam ale tego nie co mam cofnąć pompę ?



To najpierw wykręcę kontrę i wkręcę samą śrubę i sprawdzę czy wypcha te 5,4 mm.
Awatar użytkownika
MrDyfer4
Posty: 47
Rejestracja: 04 sie 2011, 0:00

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: MrDyfer4 »

Spróbuj skorzystać z tej strony na RT:

http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... 830#109971

Kupiłem sama z silnikiem S301 z uwagi na solidną ramę i dobre tylne opony w jodełkę. Wszystko z zamiarem budowy na bazie tej ramy traktorka do odśnieżania. Kupiłem też silnik z F126p bo nie wierzyłem, że coś co stało u poprzedniego właściciela 20 lat da się uruchomić. Jak bardzo się pomyliłem.
Z pomocą tej strony usunąłem usterki i uruchomiłem silnik. Więc może i tobie się uda naprawić zanim uzyskasz fachową poradę od któregoś z kolegów po fachu.

Życzę powodzenia.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Niestety z tematu z linku nie pomoże mi.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Chodziło mi o śrubę od ustawiania początku wtrysku, chodziło mi o to żeby nie zniszczyło Ci pompy.

Próbuj, mi się udało nie mając żadnego pojęcia o tym, no trochę miałem, ale wiedzy teoretycznej, i lubię grzebać przy starych maszynach.

najlepiej odkręć tą redukcje na końcu pompy co się przewód przykręca wtryskowy, i poluzuj śrubkę tą na śrubokręt płaski co trzyma sekcję, i zakręć wałem, jak by za mocno wypychało, to wypcha sekcję, nie niszcząc jej, ja tak robiłem, jak podkładałem podkładki w środku pompy, ponieważ wtrysk w moim przypadku był za późny.
Ale to inny silnik i inna pompa.
Ty masz śrubę z kontrą, to masz ułatwienie, melduj jak się prace posuną na przód. *yes*
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Okey jutro będę próbował po szkolę dzięki za pomoc.




Udało mi się pompa podaje paliwo ale muszę ustawić aby podawała w tym momencie co ma podawać.*yes*



Jeszcze mam taki problem jakie koła pasowe mam założyć.
Napęd na skrzynie będzie z wałka rozrządu i nie wiem jakie rozmiary kół pasowych aby było przełożenie 2:1 ?
Most tylny z skrzynią razem-ursus c-308
A silnik tak jak w temacie s301d
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Lepiej jak napęd pobierany będzie z koła pasowego na kole zamachowym, z wałka rozrządu raczej jest niezalecane.

Tylko w takim przypadku wał ma inne obroty, niż skrzynia, więc traktorek będzie do tylu jeździł. *flower*

Czyli obróć sobie silnik o 180*, tak aby koło zamachowe było z przodu ciągnika, wtedy powinno być ok.
Przełożenie zrób 1:1, ale jak tam sprzęgło zamierzasz wykombinować?
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Sprzęgło mam oryginalne z ursusa c-308 i nie chce go zmieniać ani przerabiać.
Chodzi ci że koło zamachowe ma być od strony przedniej osi ? Jeśli tak to ja tak mam a chce z wałka z rozrządu bo gdy obrócę silnik to stracę rozrusznik elektryczny który mam w nim.
A pompa paliwo powinna pompować też gdy listwa zębata jest wciśnięta ?
I jaki skok powinna mieć ? Ja myślę że z 5-6 mm.



Kąt jest za wczesny ok 20 cm od punktu pt2000 mi się wydaje że będę musiał wykręcić tą kontrę i samą śrubę wkręcić w powinno być ok jutro sprawdzę.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Nie możesz tak zrobić żeby kontry nie było!

Mógłbyś zdjęcia tego cuda przesłać?

Bo jakoś sobie tego nie mogę wyobrazić. *flower*
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Jak śrubę wkręcę max bez kontry to może być.A jak będzie za późny to dotoczę podkładkę,dystans.Bo się nie da już opóźnić bardziej a jest o dużo za wczesny.
Obrazek



Andrzej nie wiesz może jaką długość ma ten palec popychacza z śrubą i kontrą max wkręcone ?
Bo ja nie wiem czemu jeszcze wtrysk za wczesny gdy jest max wkręcone.



Stoczyłem 3 mm główkę śruby popychacza i wkręciłem razem z kontrą to paliwa nie podawało a gdy wykręciłem 3,5 mm to paliwo podaje lecz nie da się ustawić aby było wytrysk paliwa akurat w pt2000 zawsze jest 20 cm przed i inaczej się nie da.Mi się wydaje że coś przy tym silniku było kopane albo koło zamachowe nie oryginalne.Chyba będę zmuszony na takim ustawieniu jeździć.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Spróbuj tak ustawić jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: s301d »

Właśnie ja tak robię a silnik z 40 lat temu chodził na tym ustawieniu co teraz mniej więcej więc chyba tak będę jeździł bo inaczej się nie da ustawić.Już chyba wiem czemu nie udało mi się ustawić kąta wtrysku ponieważ gdy się wykręca to się opóźnia a jak wkręca to się przyśpiesza.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.

Post autor: AndrzejD21 »

Tak jest, próbuj na pewno musi się udać.
ODPOWIEDZ